در اولین جلسه کارگروه تخصصی حقوق ورزشی مصوب شد

دیوان عالی حکمیت ورزش کشور تشکیل می‌شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۷:۱۹:۵۳
کد خبر: ۳۲۲۲۵۸
دیوان عالی حکمیت ورزش کشور تشکیل می‌شود
اولین جلسه کارگروه تخصصی حقوق ورزشی شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان با حضور دکتر احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اولین جلسه کارگروه تخصصی حقوق ورزشی شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان با حضور دکتر سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش، دکتر رضا شجیع دبیر شورای راهبردی، مسعود امینی مدیرکل فرهنگی و زهرا ارسنگ مدیر کل حقوقی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این جلسه دکتر احمدی با اشاره به دلایل تشکیل کارگروه حقوق ورزشی تصریح کرد؛ مغفول ماندن حقوق ورزشی در سیاست های کلان ورزش کشور، از مهمترین چالش هایی است که ارکان ورزش کشور با آن مواجه هستند.
 
وی به تجربه تشکیل دادگاه بین المللی حکمیت ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: باید از تجربه های موفق بین المللی در راستای حل مشکلات حقوقی داخل کشور استفاده کنیم و در این راستا تشکیل دیوان حکمیت و داوری ورزش کشور می تواند راهکاری عملیاتی برای برون رفت از چالش های موجود باشد.
 
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد؛ با بهره گیری از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی، شاهد حل اختلافات ورزشی از جانب یک مرجع بی طرف به شکلی که در دنیا رایج است باشیم.
 
در ادامه جلسه اعضای کارگروه به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت موضوع تشکیل یک مرجع حکمیت و داوری در عرصه ورزش کشور بر اساس مصوبه دولت و همچنین ترسیم نقشه راه تشکیل آن از جمله مواردی بود که مورد تصویب اعضای جلسه قرار گرفت و زهرا ارسنگ مدیرکل حقوقی وزارت وزارت ورزش و جوانان نیز به عنوان دبیر کارگروه، مسئولیت پیگیری امور تشکیل دیوان عالی حکمیت ورزش کشور را بر عهده گرفت. 
 
از صاحب نظران حقوقی حاضر در این جلسه می توان به دکتر نادر شکری، دکتر محمد جواد فیض، دکتر حمیدرضا آدابی و دکتر کاظم منتظری اشاره کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز