بازدید معاونت ورزش بانوان از اردوی دوچرخه سواری بانوان

شهریان: بانوان باید خودکفا شوند/ مربی خارجی برای دوچرخه‌سواری بانوان می آوریم

۱۳۹۴/۰۷/۰۲ - ۰۰:۴۶:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۳۲۰
شهریان: بانوان باید خودکفا شوند/ مربی خارجی برای دوچرخه‌سواری بانوان می آوریم
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید استان‌های بیشتری در تیم ملی حضور داشته باشند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا رباب شهریان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش از اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری بانوان بازدید کرد و با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد وضعیت و مشکلات بانوان بیان کرد: ما در بخش بانوان هدف توسعه دوچرخه‌سواری را داریم و البته نیم نگاهی هم به بحث قهرمانی وجود دارد. ما نیاز داریم که از کنار خانم‌ها در بخش جاده، مکانیسین و افرادی با موتور کنار بانوان ما باشند تا از لحاظ امنیتی آن‌ها را حمایت کنند که البته این کار با حفظ شئونات اسلامی انجام خواهد شد. ضمن اینکه وسایل و تجهیزات دوچرخه‌سواری بسیار گران است و نیاز است که نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. از آنجا که هدف ما حضور در مسابقه‌های قهرمانی ژاپن و از همه مهم‌تر بازی‌های آسیایی جاکارتا است و می‌خواهیم نمایندگانی را در بخش بانوان داشته باشیم نیاز به مربی خارجی احساس می‌شود.

شهریان نیز ضمن تشکر از فدراسیون گفت: باید در چارچوب حفظ مسائل دینی به این رشته ورزشی پرداخته شود. تعداد استان‌هایی که از آن‌ها دوچرخه‌سوار در اردوی تیم ملی است، بین 8 تا 10 استان بوده و باید استان‌های بیشتری در تیم ملی حضور داشته باشند.

شهریان همچنین قول آوردن مربی خارجی را داد و گفت: منابع مالی آن از طریق بخش معاونت بانوان تامین خواهد شد. همچنین شهریان از فدراسیون خواست سرانه‌ای که برای هر ورزشکار در بحث لوازم، مسائل تغذیه‌ای صرف می‌شود بررسی و گزارش آن به وزارت ورزش ارائه شود.

او همچنین گفت: بانوان باید در کار خود خودکفا شوند یعنی در بخش مربیان، کادر داوری و موارد دیگر به سمت و سویی بروند که خودکفا باشند و از مسئولان فدراسیون خواست بر روی این قضیه تمرکز کنند.

یکی از ملی‌پوشان بانوان نیز به نمایندگی از سایر رکابزنان گفت: ما نیاز داریم که برای پیشرفت و افزایش سطح خود در کنار آقایان تمرین کنیم و همچنین مکانیسین‌های مرد داشته باشیم و شهریان هم پاسخ داد: با حفظ شئونات اسلامی و بر اساس بخشنامه و سیاست‌های وزارت ورزش می‌توان این کار را هماهنگ کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز