امیر مهدی‌زاده در گفتگو با برنا:

از حالا باید برای ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کنیم/ برای حضور در المپیک روزشماری می‌کنم

۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۲۳:۱۰:۱۰
کد خبر: ۳۲۴۳۲۶
از حالا باید برای ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کنیم/ برای حضور در المپیک روزشماری می‌کنم
دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: به کسب نتیجه خوب در المپیک امیدوارم اما ترجیح می‌دهم سال به سال پیش بروم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کاراته قرار است برای اولین بار در المپیک حضور پیدا کند و این اتفاق، خبر خوبی برای اهالی این ورزش است.

امیر مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار برنا، درخصوص اضافه شدن کاراته به المپیک 2020، اظهار داشت: من هم مثل همه از این اتفاق خوشحال هستم و امیدوارم حضور در المپیک 2020 مقدمه ای شود بر شرکت دایم کاراته در این رویداد مهم.

وی ادامه داد: خوشبختانه کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد و حضورش در المپیک می تواند در زمینه مدال آوری به ورزش کشورمان کمک کند. امیدوارم که کاراته در توکیو بتواند شایستگی های خود را ثابت کند و نشان دهد جایش در المپیک خالی بوده است. کاراته باید در اولین دوره حضورش در المپیک خودش را نشان دهد و من اطمینان دارم که این اتفاق رخ می دهد. کاراته کاهای ایران هم با این اتفاق انگیزه زیادی پیدا کرده اند و برای حضور در المپیک روزشماری می کنند.

مهدی زاده درباره اینکه چه کارهایی می شود برای ماندگاری کاراته در المپیک انجام داد؟ گفت: ورزشی که می خواهد در المپیک ماندگار شود باید فاکتورهای خاصی داشته باشد. کاراته هم جذابیت و زیبایی لازم را به عنوان یک رشته المپیکی دارد و امیدوارم نمایشش در المپیک آنقدر خوب باشد که ماندگار شود.

قهرمان کاراته درباره اینکه خودش هم یکی از شانس های اصلی کسب مدال در المپیک خواهد بود، بیان کرد: تا آن زمان 30 ساله می شوم و فرصت حضور در المپیک را دارم. به کسب نتیجه خوب در المپیک امیدوارم اما ترجیح می دهم سال به سال پیش بروم. مسابقات کاراته قابل پیش بینی نیست و من فعلا در مسابقات لیگ جهانی شرکت می کنم تا تدارکات خوبی داشته باشم.

وی ادامه داد: فدراسیون باید از الان برای کسب نتایج خوب در المپیک برنامه ریزی کند. اگر رشته های مدال آور را بررسی کنید می بینید که 4 سال قبل از المپیک برنامه ریزی می کنند. کاراته هم به برنامه های بلند مدت نیاز دارد و زمان نباید از دست برود.

مهدی زاده درباره کنسل شدن حضورش در مسابقات کاراته وان اتریش گفت: متاسفانه ویزای ما برای حضور در این مسابقات صادر نشده و این موضوع اصلا اتفاق خوبی نیست. تا الان هم فدراسیون هم نتوانسته برای ما کاری انجام دهد. از دست دادن مسابقات تدارکاتی به ما ضربه می زند و امیدوارم بتوانیم به اتریش برویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز