هفته دوم لیگ برتر وزنه برداری

درخشش یاسین پیشرو، تداوم صدرنشینی ذوب آهن/ مرادی و سلیمی ستاره بودند

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۵:۴۶:۳۲
کد خبر: ۳۳۰۲۸۷
درخشش یاسین پیشرو، تداوم صدرنشینی ذوب آهن/ مرادی و سلیمی ستاره بودند
رقابتهای هفته دوم لیگ برتر وزنه برداری با صدرنشینی تیم یاسین پیشرو به پایان رسید اما در رده بندی مجموع هفته های اول و دوم این تیم ذوب آهن است که همچنان در صدر قرار دارد

به گزارش سرویس ورزشی برنا با برگزاری همزمان رقابتهای اوزان 105 و 105+ کیلوگرم، پرونده هفته دوم لیگ برتر وزنه برداری بسته شد. در رقابتهای این هفته، وزنه برداران تیم یاسین پیشرو در 5 وزن عناوین صدرنشینی را به دست آوردند و در نهایت با 614 امتیاز در صدر ایستادند. تیم ذوب آهن هم در رقابتهای این هفته 593 امتیاز کسب کرد و در رده دوم ایستاد.

در روز دوم و پایانی رقابت های هفته دوم لیگ برتر وزنه برداری، 14 وزنه بردار در قالب دو دسته 105 و به اضافه 105 کیلوگرم به روی تخته رفتند که در پایان سهراب مردای و بهداد سلیمی از یاسین پیشرو عناوین صدرنشینی را از آن خود کردند.

سهراب مرادی که در دسته 105 کیلوگرم رقابت نزدیکی با سعید محمدپور، نواب نصیرشلال و عماد باقری داشت در نهایت با مهار وزنه های 180 کیلوگرم در یک ضرب و 229 کیلوگرم در دوضرب، با حدنصاب مجموع 409 کیلوگرم عنوان صدرنشینی را به دست آورد. نواب نصیرشلال دیگر ملی پوش کشورمان که با دوبنده تیم شرکت ملی حفاری در رقابتهای لیگ حضور دارد نیز امروز وزنه های 176 کیلوگرم در یک ضرب و 217 کیلوگرم در دوضرب را بالای سر برد و با حدنصاب مجموع 393 کیلوگرم سوم شد. نواب در یکضرب وزنه 182 و در دوضرب وزنه های 233 و 234 کیلوگرم را از دست داد تا در کورس رقابت با دیگر مدعیان این وزن در مکان سوم قرار بگیرد. در این وزن سعیدمحمدپور دیگر وزنه بردار ملی پوش کشورمان هم حضور داشت که به عنوان وزنه بردار آزاد در رقابت ها حضور یافته بود اما در حرکت یکضرب از ناحیه آرنج دست چپ دچار آسیب دیدگی شدیدی شد و نتوانست به رقابت ادامه بدهد و راهی بیمارستان شد.

در این وزن عماد باقری نماینده تیم ذوب آهن هم با رسیدن به حدنصاب مجموع 409 کیلوگرم عملکرد خوبی داشت، اما به دلیل اختلاف وزن، بعد از سهراب مرادی در مکان دوم ایستاد.

در دسته فوق سنگین همه نگاه ها به بهداد سلیمی، وزنه بردار تیم یاسین پیشرو دوخته شده بود تا در فاصله 34 روز تا آغاز رقابتهای جهانی در رکوردگیری تیم ملی قدرت نمایی کند. قهرمان المپیک 2012 لندن در حرکت یکضرب کار خود را با مهار وزنه 205 کیلویی آغاز کرد و با همین وزنه عنوان صدرنشینی را برای تیم یاسین پیشرو به ارمغان آورد. بهداد در ادامه وزنه وزنه 212 کیلویی را انتخاب کرد که نتوانست آن را مهار کند. انتخاب سوم کادر فنی برای سلیمی هم وزنه 217 کیلوگرمی بود اما تلاش بهداد برای حمله به رکورد دنیا بی نتیجه بود.

وزنه بردار فوق سنگین ایران در حرکت دوضرب هم درهمان اولین حرکت با مهار وزنه 245 کیلوگرم عنوان صدرنشینی را از آن خود کرد. سلیمی در ادامه برای مهار وزنه 260 کیلوگرمی روی تخته آمد اما نتوانست این وزنه را به روی سینه بکشد. به این ترتیب سلیمی با رکورد مجموع 450 کیلوگرم عنوان صدرنشینی دسته فوق سنگین را به دست آورد تا از امروز برای حضور در رقابتهای جهانی آمریکا آماده شود.

در این وزن بهادر مولایی، دیگر وزنه بردار ملی پوش کشورمان و هم تیمی بهداد در یاسین پیشروی قم با رسیدن به حدنصاب مجموع 413 در مکان دوم ایستاد و مهدی میرزایی از نیروی زمینی با حدنصاب مجموع 405 کیلوگرم سوم شد.

در پایان رقابت های این هفته حال ذوب‌آهنی‌ها در رده‌بندی مجموع این رقابتها به لطف امتیازاتی که در هفته اول به دست آوردند با 1201 امتیاز بالاتر از یاسین پیشرو در صدر قرار دارند.

 

رده بندی تیمی هفته دوم لیگ برتر وزنه برداری

1- یاسین پیشرو با 614 امتیاز

2- ذوب آهن با 593 امتیاز

3- ملی حفاری با 533 امتیاز

4- نیروی زمینی ارتش با 519 امتیاز

5- عقاب نیروی هوایی با 516 امتیز

6- مناطق نفت خیز جنوب با 510 امتیاز

7- رعد پدافند با 504 امتیاز

 

رده بندی نهایی لیگ برتر وزنه برداری در پایان هفته دوم

1- ذوب آهن با 1201 امتیاز

2- یاسین پیشرو با 1148 امتیاز

3- ملی حفاری با 1040 امتیاز

4- عقاب نیروی هوایی با 1030 امتیز

5- رعد پدافند با 1029 امتیاز

6- نیروی زمینی ارتش با 1022 امتیاز

7- مناطق نفت خیز جنوب با 1022 امتیاز

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز