طباطبایی خبر داد؛

پایش فعالیت‌های استعدادیابی۴۰ فدراسیون ورزشی از هفته آینده

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۱۰:۴۴:۴۸
کد خبر: ۳۴۱۷۰۴
پایش فعالیت‌های استعدادیابی۴۰ فدراسیون ورزشی از هفته آینده
مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان از ارزیابی 40 فدراسیون ورزشی در بخش استعدادیابی توسط کارشناسان این دفتر خبر داد.
به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رامین احمدی طباطبایی اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه دکتر محمود گودرزی به بخش استعدادیابی، این دفتر با برنامه ریزی مدون خود و با هماهنگی دکتر سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی فعالیتهای استعدادیابی را در دو بخش استانها (مراکز ورزش قهرمانی وکانونهای استعدادیابی) و فدراسیونهای ورزشی با جدیت کامل پیگیری می کند.
 
وی در خصوص اهم شاخصهای ارزیابی فدراسیونهای ورزشی بیان داشت: ارزیابی عملکرد ورزش قهرمانی و توسعه آن، نیازمند نگرش نوین حرکاتی بنیادین تدوین شاخص های ارزیابی است که در بخش استعداد یابی شامل شناسایی و کشف، جذب، پرورش و نگهداری مستعدین است که پس از تدوین و ارسال آن در اوایل مرداد سال جاری به فدراسیونهای و در راستای برگزاری نخستین نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای استعدادیابی این بستر فراهم شد که تا فعالیت ها استعدادیابی فدراسیون های ورزشی مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
مدیرکل دفتر استعداد یابی وتوسعه ورزش قهرمانی در ادامه گفت: نتایج ودستاورد این ارزیابی، ملاک عمل در رده بندی فدراسیونهای ورزشی، توزیع اعتبارات و سایر منابع است وطبق هماهنگی با فدراسیونها مقرر شده این ارزیابی در طول سال دو بار انجام گیرد که اولین مرحله ان از هفته آینده شروع خواهد شد.
 
او توضیح داد که که هدف اصلی ارزیابی اولیه، نهادینه کردن روشها و رویه ها، شناسایی نقاط ضعف و قوت  و پس از آن تبیین وضیعت مطلوبتر در ادامه فرایند استعدایابی است.
 
وی در خصوص محتوا و زمان ارزیابی گفت: کارشناسان این دفتر در بخش استعدادیابی، فدراسیونها را در پنج بخش اصلی که شامل ساختار و تشکیلات، شناسایی، جذب، پرورش، نگهداری مستعدین که هر کدام از آنها شامل بخشهای فرعی ایست مورد ملاک ارزیابی قرار خواهند داد.

طباطبایی ادامه داد: در همین رابطه 14 کارشناس دفتر در قالب 4 تیم کاری و پس از هماهنگی با معاون توسعه ورزش قهرمانی این مهم را انجام خواهد داد.                   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز