سالگرد بازیهای آسیایی و مسمویت ۳۵ ورزشکار؛

جوادی: شانس آوردم رژیم بودم وگرنه طلا نمی‌گرفتم

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۱۱:۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۱۳۸۴
جوادی: شانس آوردم رژیم بودم وگرنه طلا نمی‌گرفتم
پیشکسوت کشتی به مناسبت سالگرد بازیهای آسیایی 1970 بانکوک و کسب مدال طلا به خاطره مسمویت 35 نفر از ورزشکاران کاروان اعزامی ایران اشاره کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی و دارنده 4 مدال طلای قهرمانی جهان به مناسبت سالگرد بازیهای آسیایی 1970 بانکوک به خبرنگار صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: مسابقات 1966 بازیهای آسیایی در بانکوک تایلند برگزار شد قرار بود مسابقات بعدی در کشور دیگری برگزار شود اما این اتفاق نیافتاد و مجددا بعد از دو سال بازیهای آسیایی1970 در بانکوک برگزار شد.

وی در ادامه بیان داشت: به دلیل کمبود هتل، ورزشکاران کاروان چند کشور را در یک هتل اسکان می دادند. ورزشکاران ایران را نیز در یک هتل کوچک مستقر کردند، تعداد کاروان ورزشی ایران هم تقریبا 160 یا 170 نفر بودند. روز افتتاح بازیهای آسیایی ورزشکارها بعد از خوردن ناهار به محل برگزاری مراسم افتتاحیه رفتند، ساعت 2 بعدازظهر بود، ورزشکاران هر کشور به صف ایستاده بودند و رژه می رفتند، نوبت به رژه ورزشکاران کاروان ایران رسید، بعد از یک دور که رژه رفتند کم کم ورزشکاران ما یکی یکی افتادند و بیهوش شدند.

جوادی به شانس بزرگی در این بازی ها نصیبش شد اشاره کرد و همچنین گفت: بیمارستان هم روبروی هتل محل استقرار ما بود و ورزشکارها را به آن بیمارستان منتقل کردند. بیمارستان کمبود تخت داشت و ورزشکاران مسموم را در راه رو بیمارستان خواباندند و به آنها سرم زدند. هیچ وقت دلیل مسمومیت مشخص نشد. فردای روز افتتاحیه قرار بود مسابقه بدهم بنابراین رژیم داشتم و ناهار نخوردم زمانی که فهمیدم ورزشکاران به خاطر خوردن ناهار مسموم شدند، خیلی خوشحال شدم که غذا نخوردم وگر نه اولین مسابقه را از دست میدادم و مدال طلا نصیبم نمی شد. این خاطره شیرین و جالبی است که از این بازی ها به یاد دارم.

جوادی در پایان گفت: در این بازی ها فقط تیم کشتی آزاد شرکت کرده بود که توانستیم 4 مدال طلا و 3 نقره به دست بیاوریم. فقط ناصر نصیبی نتوانست مدال بگیرد.

کاروان ایران در سال 1970 با 141 ورزشکار در بازی های آسیایی بانکوک حضور داشت. تیمور غیاثی در پرش ارتفاع، محمد نصیری، نصرالله دهنوی در وزنه برداری، موحد، ذاکری، سیدعباسی، قربانی و جوادی در کشتی آزاد، طلایی های ایران در این بازی ها بودند .از اتفاقات مهم آن رقابتها مسمومیت 35 نفر از نفرات تیم ایران قبل از آغاز مسابقات و حذف تیم ملی فوتبال ایران با شکست مقابل کره بود. ژاپن با 69 طلا . 44 نقره و 18 برنز قهرمان آن دوره از مسابقات شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز