سهمیه های ایران به ۹۰ سهمیه افزایش خواهد یافت؛

بهروز برجسته: رشته قایقرانی برای اولین بار پارالمپیکی می شود

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۱۸:۵۹:۳۳
کد خبر: ۳۵۱۶۲۲
بهروز برجسته: رشته قایقرانی برای اولین بار پارالمپیکی می شود
بهروز برجسته گفت: در رشته های تیمی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته مردان و زنان نیز دارای سهمیه مستقیم هستند و در وزنه برداری هم 5 سهمیه داریم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، معاون فنی کمیته ملی پاراالمپیک در خصوص روند سهمیه گیری تیم ایران صحبت کرد.

وی در این خصوص افزود: طی اعزام های انجام شده در ماه های اخیر، تاکنون 77 سهمیه برای شرکت در بازی های پارالمپیک 2016 بدست آمده و امکان افزایش سهمیه نیز هنوز وجود دارد.

برجسته ادامه داد: در رشته دو و میدانی که پر تعدادترین شرکت کننده در پارالمپیک را نیز دارد، تاکنون 10 سهمیه مستقیم از مسابقات جهانی قطر به دست آمده و به احتمال قوی بین 10 تا 15 سهمیه دیگر نیز بدست خواهد آمد. در رشته تیر و کمان هم 6 سهمیه داریم و از مسابقات تیر و کمان جمهوری چک که سال آینده برگزار خواهد شد نیز می توانیم یک سهمیه دیگر در رشته کامپوند بانوان کسب کنیم.

معاون فنی کمیته پارالمپیک خاطر نشان کرد: در رشته های تیمی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته مردان و زنان نیز دارای سهمیه مستقیم هستند و در وزنه برداری هم 5 سهمیه داریم.

وی گفت: رشته قایقرانی برای اولین بار پارالمپیکی می شود و در پاراکانو یک سهمیه داریم و امکان دارد از مسابقات آلمان که سال آینده برگزار می شود نیز یک سهمیه دیگر کسب شود. رشته دوچرخه سواری از مسابقات اینچئون حائز یک سهمیه شد و البته باید در یک مسابقه دیگر شرکت کنیم که این سهمیه تثبیت شود.

برجسته افزود: رشته شنا هم دارای دو سهمیه است و چنانچه شناگران بتوانند حد نصاب های مورد نظر کمیته پارالمپیک را بدست بیاورند، این سهمیه ها به آنها تعلق خواهد گرفت. در تنیس روی میز هم ملی پوشان با شرکت در مسابقات اردن رنکینگ های خود را جابه جا کردند و برای محرز شدن تعلق گرفتن سهمیه به ایران، منتظر اعلام نظر فدراسیون جهانی این رشته هستیم.

معاون فنی کمیته پارالمپیک گفت: در بخش نابینایان و کم بینایان نیز سه سهمیه در جودو داریم و رشته تیمی فوتبال پنج نفره هم دارای سهمیه است.

وی تصریح کرد: با توجه به فرصت باقی مانده، تعداد سهمیه های ایران به 90 سهمیه افزایش خواهد یافت. البته این مساله به این معنی نخواهد بود که به تعداد سهمیه های کسب شده نفرات اعزام شوند.

برجسته در پایان افزود: کاروان ایران در بازی های پارالمپیک لندن 79 ورزشکار داشت و پیش بینی می شود تعداد ورزشکاران ایران در بازی های پارالمپیک 2016 برزیل نسبت به لندن افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز