چالش را دوست دارم

سیچلو: برای انتخاب مربی ایرانی به لوزانو مشورت می‌دهم

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۲۰:۳۱:۲۴
کد خبر: ۳۵۲۹۸۰
سیچلو: برای انتخاب مربی ایرانی به لوزانو مشورت می‌دهم
مربی جدید تیم ملی والیبال ایران گفت: در غیاب لوزانو تمرینات را آغاز می‌کنم که این موضوع یک چالش است و من آن را دوست دارم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فرانس سیچلو مربی جدید تیم ملی والیبال ایران که برای تماشای بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال به خانه والیبال تهران آمده بود، در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: خیلی خوشحالم از اینکه دوباره به ایران برگشتم. ما با حضور در والیبال ایران یک آرزو داریم که آن هم رسیدن به المپیک است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به این هدف خود برسیم.

وی ادامه داد: شرایط تمام بازیکنان را زیرنظر داریم، در فیلم بازی آنها را دیده‌ایم. نوید مشجری فیلم اکثر بازی‌های لیگ برتر را برای ما ارسال کرده است و ما توانستیم آنها را دیده و آنالیز کنیم. از امروز هم نیم‌فصل دوم رقابت‌ها آغاز می‌شود و می‌توانیم شرایط بازیکنان را از نزدیک ارزیابی کنیم.

مربی جدید تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه می‌خواهیم در سطح بالایی بازی کنیم، خاطرنشان کرد: در تمام بازی‌هایی که برای حضور در المپیک در پیش داریم باید بجنگیم و حداقل تمام حریفان آسیایی را شکست دهیم تا به هدف بالای خود برسیم و در مورد انتخاب بازیکنان هم باید اضافه کنم که این کار برعهده لوزانو است، اما ما شرایط تمام بازیکنان را بررسی خواهیم کرد.

سیچلو در خصوص تفاوت کار کردن بین ولاسکو و لوزانو عنوان کرد: این دو مربی از من مسن‌تر هستند، لوزانو در تیم‌هایی مانند اسپانیا، لهستان و آلمان سرمربی بوده و ولاسکو هم سوابقش برای تمام ایرانی‌ها مشخص است. کار کردن با آنها بسیار خوب و تخصصی است و شرایط خاص خود را دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد احتمال وجود دارد که والیبال ایران المپیکی شود، تصریح کرد: ما در گذشته یک تجربه بسیار بد داشتیم و در دوره گذشته نتوانستیم به هدف خود برسیم که بازیکنان از این موضوع بسیار ناراحت بودند، اما حالا شرایط فرق می‌کند و حضورمان در المپیک به نظر ما بستگی ندارد، بلکه باید در این مسابقات حاضر باشیم، هر چند که به خوبی می‌دانیم این کار بسیار سخت است.

سیچلو در خصوص انتخاب مربیان ایرانی برای کادر فنی تیم ملی اظهار داشت: انتخاب مربی ایرانی برعهده لوزانو است، او در نشست خبری هم اعلام کرد که درهای تمرینات تیم ملی به روی تمام مربیان ایرانی باز است. ما تمام مربیانی که در سطح بالا فعالیت می‌کنند را زیرنظر خواهیم داشت و گزینه‌ای که می‌تواند بیشترین کمکی به تیم ملی بکند، انتخاب خواهد شد. در انتخاب مربیان ایرانی خودم هم حتماً به لوزانو کمک می‌کنم، اما تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد.

وی در مورد اینکه خودش باید به تنهایی و در غیاب سرمربی اردوهای تیم ملی را آغاز کند، خاطرنشان کرد: من چالش را دوست دارم و این موضوع هم می‌تواند یک چالش خوب برایم باشد، در این مدت بازیکنان را تست خواهم کرد و سعی می‌کنیم آنها را در آمادگی نگه داریم. خوشحالم که این وظیفه به من سپرده شده است.

سیچلو در مورد اینکه به چه علت قبول کرد در ایران به عنوان مربی فعالیت کند و سرمربیگری در تیم قطر را رها کند، تأکید کرد: شانس حضور ایران در المپیک بسیار بیشتر از قطر است و همین موضوع باعث شد که من قطر را رها کرده و مربی ایران شوم. ایران بازیکنان خوب و مستعدی دارد که متأسفانه در دوره گذشته نتوانستند به المپیک راه پیدا کنند. من ترجیح می‌دهم با تیمی کار کنم که بازیکنان خوبی داشته و شانسش برای حضور در المپیک بالا است. تیم ایران پیشرفت خوبی داشته و واقعاً شگفت‌آور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز