بودجه فدراسیون های المپیکی را به ۷۰ درصد می رسانیم

هاشمی: کمیته المپیک در چارچوب سیاست های وزارت ورزش حرکت می کند/ با هم افزایی می توانیم به اهدافمان برسیم

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۸:۵۸:۱۳
کد خبر: ۳۵۳۶۳۶
هاشمی: کمیته المپیک در چارچوب سیاست های وزارت ورزش حرکت می کند/ با هم افزایی می توانیم به اهدافمان برسیم
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: خانم نعمتی را به عنوان پرمچ دار معرفی کرده ایم ولی هنوز پرچم داری او مشخص نیست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کیومرث هاشمی در خصوص اقدامات مشترک با وزارت ورزش و جوانان برای حضور در المپیک ریو 2016 صحبت کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: ما تمام بحث های کارشناسی را با فدراسیون های ورزشی داشته ایم و انشالله از این به بعد نشست های مشترک ما با وزارت ورزش و جوانان بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک درادامه افزود: در همین رابطه ما بازدید های مشترکی در معیت دکتر گودرزی از اردوهای رشته های ورزشی که آماده حضور در المپیک هستند انجام می دهیم تا از نزدیک مسائل و مشکلات ورزشکاران و قهرمانان بررسی شود.

هاشمی با ابراز امیدواری از این نکته که با هم افزایی مجموعه ورزش کاروانی پاک و خوب را به ریودوژانیرو اعزام خواهیم کرد گفت: امیدوارم با تلاش این عزیزان نتایج خوبی رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: آن چیزی که به عنوان اصل در دستور کار قرار گرفته این است که وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک سیاست گذار در ورزش بهتر ایفای نقش می کند و مجموعه ورزش کشور از کمیته ملی المپیک گرفته تا فدراسیون ها و ادارات کل وزارت ورزش و جوانان استانها و هیات های ورزشی موظف هستند در چهارچوب آن سیاست ها گام بردارند و با هم افزایی که روز به روز بیشتر می شود بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

کیومرث هاشمی در ادامه در خصوص بودجه فدراراسیون های المپیکی گفت: امیدواریم این هفته واریز بعدی ما به این فدراسیون ها باشد. برنامه ما این است که میزان تخصیص را تا بیش از هفتاد درصد برسانیم.

او در پاسخ به این سوال که به نظر شما چند سهمیه برای المپیک ریو کسب خواهیم کرد اظهار داشت : تا کنون 28 سهمیه گرفته ایم و پیش بینی ما این است که اگر یک یا دو رشته تیمی ما بتوانند سهمیه ایی کسب کنند به رقم خوبی برسیم.

هاشمی ادامه داد: ما نسبت به دوره گذشته شاید در برخی رشته ها کاهش سهمیه داشته باشیم اما در رشته های دیگر نسبت به دوره قبل افزایش سهمیه داریم  انشالله تا خرداد ماه سال آینده این آمار را افزایش دهیم.

رئیس کمیته ملی المپیک  گفت : ما خیلی نگران کسب سهمیه نیستیم باید همه انرژی خود را روی رشته های مدال آور بگذاریم به عنوان مثال  اگر در یک رشته بانوان مدال بدست بیارویم  کار بزرگی انجام شده است.

هاشمی در پاسخ به ارزیابی خودش از تعداد مدالهای ایران در المپیک آینده افزود: اکنون قضاوت زود است وقتی همه سهمیه ها کسب شد و میزان امادگی ها مشخص شد می توان ارزیابی نسبتا دقیقی بر اساس کار کارشناسی از بحث مدال آور داشته باشیم. جمع بندی آن با کارشناسان اهل فن در ستاد بازیهای المپیک صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد تعیین سرپرست کاروان و پرچمدار المپیک ریو گفت: در این مورد بررسی هایی صورت گرفته ولی با هماهنگی با وزیر محترم ورزش و جوانان در مورد این مسایل اقدام می کنیم.

هاشمی درباره احتمال پرچمداری زهرا نعمتی در المپیک گفت: نام خانم نعمتی از قهرمانان خوب هم مطرح است منتها اجازه بدهید در این مورد بعد از هماهنگی های لازم صحبت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز