امضای تفاهمنامه وزارت ورزش با صندوق ذخیره ارزی صورت خواهد گرفت؛

مناف هاشمی: به فدراسیون‌های المپیکی ۸۰ درصد بودجه پرداخت کرده‌ایم/ فدراسیون فوتبال و وزارتخانه در حال تنظیم قراردادهایی هستند

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۵:۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۵۵۳۲۳
مناف هاشمی: به فدراسیون‌های المپیکی ۸۰ درصد بودجه پرداخت کرده‌ایم/ فدراسیون فوتبال و وزارتخانه در حال تنظیم قراردادهایی هستند
مناف هاشمی از امضای تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با صندوق ذخیره ارزی خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سید مناف هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات ورزشی که در محل دائمی نمایشگاه در بوستان گفتگو برپا شده است، اظهار داشت: آمادگی داریم از تولید امکانات ورزشی حمایت کنیم و به همین منظور نشستی با مدیران صندوق ارزی برگزار شد تا از تولیدکنندگان، کارآفرینان و اشتغال زایی حمایت شود.  تفاهمنامه ای را امضا خواهیم کرد تا از تولیدکنندگانی که در مسیر اشتغال زایی، فرهنگ سازی و توسعه اقلام ورزشی تلاش می کنند حمایت کنیم.

معاون وزیر ورزش همچنین با بیان اینکه کیفیت نمایشگاه چهاردهم نسبت به سال گذشته مطلوب تر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال 94 با بحران اقتصادی مواجه هستیم و رونق در تولید مانند سایر حوزه ها مطلوب نیست، کیفیت این نمایشگاه ایده آل است.  با فرهنگ سازی، توسعه و تولید اقلام ورزشی حتی می توانیم بازارهای خارجی را نیز تغذیه کنیم، چراکه تولیدات ورزشی داخل کشور با کیفیت و قابل رقابت با برندهای خارجی است.

مناف هاشمی با اشاره به اینکه مشکل اصلی به نگاه فرهنگی مردم به اقلام ورزشی داخلی و توسعه ورزس همگانی برمی گردد، ادامه داد: هرچند برای توسعه ورزش همگانی در سالیان گذشته کار شده است، اما در این زمینه موفق نبوده ایم و فاصله زیادی با دیگر کشورها داریم.  فرهنگ سازی و اقداماتی که برای ورزش همگانی انجام شده است نیز با توجه به شرایط جوی (آلودگی هوا) کار را برای ورزش کردن سخت می کند و برهمین اساس از مسوولان شهری انتظار می رود که به این امر نگاه ویژه داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: تلاش می شود در آینده یک نمایشگاه دائمی محصولات ورزشی داشته باشیم تا در آن ثبت سفارش کالای ورزشی نیز انجام شود.  باید تلاش کنیم سرمایه گذاران داخلی با خارجی ارتباط داشته باشند تا کیفیت محصولات تولیدی آنان برای سرمایه گذاران داخلی استفاده شود.

معاون توسعه منابع مالی و پشتیبانی در پاسخ به این سوال که فقط هشت شرکت چینی در نمایشگاه تجهیرات ورزشی حضور دارند، تصریح کرد: سرمایه گذار جایی می آید که بازار خودش را پیدا کند البته فکر می کنم امسال نمایندگان برخی شرکت ها از ترکیه و ایتالیا نیز حضور دارند.

وی درخصوص مشکلات مالی فدراسیون وزنه برداری و لغو اردوهای این تیم به این دلیل به خبرنگار برنا گفت: پرداخت ادامه بودجه برخی از فدراسیون های المپیکی را از روز دوشنبه آغاز کرده ایم که با این پرداخت، هشتاد درصد بودجه به آنان داده شده است. البته شاید مجبور باشیم برای برخی رشته هایی که از اهمیت زیادی برخوردار هستند تا 100درصد پرداختی داشته باشیم که وزنه برداری نیز یکی از آنان خواهد بود.

هاشمی درباره اینکه روند بازسازی کمپ تیم های ملی فوتبال در چه حدی است و آیا این روش برای جاهای دیگر نیز مانند استخر مجموعه ورزشی آزادی و یا مجموعه ورزشی تختی قابل بسط دادن می باشد به خبرنگار برنا گفت: برای BOT کردن از بخش خصوصی درخواست دادیم که بیایند و برخی از کمپ های ما را بگیرند و کار انجام بدهند و زیر ساختارهایشان را درست کنند و با ما قرارداد طولانی ببندند. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان در قالب ماده 27 در حال تنظیم قراردادهایی هستند. بازدیدی که ما از کمپ فوتبال و مرکز سلامت داشتیم دیدیم که در حال بازسازی هستند و امیدواریم وضعیت بهتر بشود. مورد خاصی حضور ذهن ندارم ولی منظور من این است که همه زیرساخت های ما و مکان های حاکمیتی ما این آمادگی را دارند که در قالب BOT بخش های خصوصی کارهای آن را انجام بدهند.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان ها و فدراسیون های ورزشی و با حضور معاون وزیر ورزش، رییس سازمان ورزش شهرداری تهران و برخی از دیگر شخصیت ها و مدیران ورزشی کشور گشایش یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز