خیلی‌ها هنوز تفاوت بین مسابقات جهانی و استانی را نمی‌دانند!

رستمی: رقابت‌های هیوستون به اندازه ۲۵ سال برایم تجربه داشت/ بعضی‌ها دوست ندارند مدال من را ببینند

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۲۳:۰۵:۵۰
کد خبر: ۳۵۷۲۹۷
رستمی: رقابت‌های هیوستون به اندازه ۲۵ سال برایم تجربه داشت/ بعضی‌ها دوست ندارند مدال من را ببینند
نایب قهرمان رقابت‌های جهانی هیوستون گفت: توقعات از وزنه‌برداری با حمایت‌ها یکسان نیست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بی تردید او یکی از پرافتخارترین وزنه برداران تاریخ ورزش ایران است. کسب 4 نشان طلا، نقره و برنز جهان را اگر به یک نشان ارزشمند برنزی رنگش در بازی های المپیک 2012 لندن اضافه کنیم درمیابیم که کیانوش رستمی بی تردید جزو نوابغ و استثناهای وزنه برداری و ورزش ایران به شمار می رود. اما این نابغه کرمانشاهی این روزها باتوجه به تعطیلی و لغو اردوی تیم ملی وزنه برداری بخاطر مشکلات مالی فدراسیون؛ ازعدم توجه مسئولان کمیته ملی المپیک و ورزش کشور در سال المپیک به رشته های شاخص و مدال آور المپیکی همچون وزنه برداری گلایه دارد.

دارنده نشان برنز بازی های المپیک 2012 لندن درخصوص اینکه چرا اردوی تیم ملی وزنه برداری چندین بار در آستانه برگزاری لغو شده است می گوید: اردوی تیم ملی نباید پس از مسابقه‌های جهانی بیشتر از یک هفته تعطیل می‌شد اما رییس فدراسیون وزنه برداری هم وقتی می‌بیند که رسیدگی نمی‌شود و نمی‌تواند ورزشکار را خوب حمایت کند، مجبور می شود اردو را تعطیل کند.

کیانوش رستمی درباره برگزار نشدن اردوی تیم ملی بیان کرد: شنیدم اردوی تیم ملی دوباره لغو شده و این خیلی برای وزنه برداری اتفاق خوبی نیست. در المپیک همه از تیم ملی وزنه‌برداری انتظار دارند اما شما شاهدید که به هیچ وجه توقعات از این رشته با انتظارات یکسان و هماهنگ نیست. اما اگر ما در مسابقات نتیجه نگیریم همه کارشناس می شوند  و پس از آن  در رسانه های مختلف با نقد تیم ملی می‌گویند چرا وزنه‌برداری خوب کار نکرد؟ چرا آقای X وزنه را فلانی وزنه را انداخت؟ چرا مربیان  وزنه‌ها را خوب انتخاب نکردند؟ واقعا وقتی مربی تیم ملی نزدیک المپیک  در این شرایط قرار می‌گیرد و هنوز اردو تشکیل نشده، نمی‌تواند برای ورزشکارانش برنامه‌ریزی انجام دهد و در این 7 ماه معجزه کند و ورزشکار بسازد.

رستمی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما برگزار نشدن اردوی تیم ملی راه خوبی برای حل مشکلات مالی است، تصریح کرد: رییس فدراسیون هم می‌بیند که رسیدگی نمی‌شود و ورزشکاران را نمی‌تواند خوب حمایت کند تصمیم گرفته اردو فعلا برگزار نشود. وقتی اردوی تیم ملی شروع شود، ورزشکار باید حقوقش سر وقت پرداخت شود و اگر رسیدگی انجام نگیرد، روحیه‌اش خراب می‌شود. بنابراین خیلی بهتر است اردوی تیم ملی با این شرایط شروع نشود. اما واقعا شخصا دلم برای خیلی از وزنه‌برداران می‌سوزد که می‌خواهند تمرین‌ها را جدی انجام دهند و برای مسابقه‌ها آماده شوند زیرا شرایط تمرین داخل و خارج از اردو زمین تا آسمان فرق دارد.

رستمی در مورد آغاز برنامه‌های تمرینی خود نیز می گوید: کم کم باید تمرین‌ها را شروع کنم زیرا زمان کمی تا المپیک باقی مانده است. اردوی تیم ملی که شروع شود، بیشتر جلسات را حضور پیدا می‌کنم اما این که بخواهم به طور کامل در اردو باشم، بستگی به تمرین‌های بدنسازی‌ام دارد و اینکه بدنم در چه حالی است. پس از آن برنامه‌ریزی کامل را انجام می‌دهم که چه وقت در اردوی تیم ملی باشم ممکن است از هفته دوم به اردو بروم یا شاید 2-3 ماه دیگر زمان لازم داشته باشم.

رستمی  در پاسخ به این پرسش که فدراسیون با این که او به طور کامل در اردوی تیم نباشد، موافقت می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: با رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی در این مورد صحبت می‌کنم و باید دید چه نظری می‌دهند.

رستمی  در مورد انتقادهایی که نسبت به انتخاب وزنه‌هایش در مسابقه‌های جهانی وجود داشت، نیز تاکید می کند: متاسفانه خیلی‌ها نمی‌توانند درک کنند مسابقه‌های جهانی مانند استانی نیست. توکلی وزنه‌های خیلی خوبی برای من وسایر بچه ها انتخاب کرد. حتی حسین توکلی از ورزشکارش نیز سوال می‌کرد که وضعیت بدنی‌ات در چه حد است. اصولا حرکت اول را مربی انتخاب می‌کند و حرکت‌های دوم و سوم با همفکری ورزشکار جلو می‌رود. در مورد من که این اتفاق افتاد. اگر من وزنه 218 کیلوگرم را زده بودم، دیگر هیچ موقع از این حرف‌ها نمی‌زدند. از طرفی همیشه پس از مسابقه‌ها چنین مسائلی را داریم و خیلی‌ها خودشان را رو می‌کنند که به نظرم صحیح نیست. یک تیمی که به صورت یکپارچه جلو می‌رود نباید چند نفر سنگ بیندازند و آن را خراب کنند.

رستمی در پاسخ به این پرسش که چرا نتوانست مانند سال قبل رکورد مجموع 390 کیلوگرم خود را تکرار کند، تصریح کرد: در حرکت یک ضرب سرد شدم و خوب نتوانستم کار کنم. با این حال خدا را شکر امسال تکنیکی را به دست آورم که با استفاده از آن خیلی راحت‌تر از هر زمانی و با اطمینان بیشتر کار کردم و تمام استرسی که 2 ساعت قبل از مسابقه داشتم را از بین ببرم. مسابقه‌های جهانی برای من محک بسیار خوبی  قبل از المپیک بود و رنگ مدال خیلی  مهم نبود. می‌خواستم ببینم تجربیاتم را به چه صورت روی صحنه مسابقه‌ها پیاده کنم. تجربه‌ای که به دست آوردم نیز به اندازه 25 سال تجربه ورزشی‌ام ارزش داشت.

وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم ایران با گلایه از این که مانند سال 2014 به مدال جهانی او آنچنان بهایی داده نشد، بیان کرد: دوباره این اتفاق افتاد. من پاداش مدال جهان در سال 2014 را نگرفتم و امسال نیز هنوز پاداش مدالم را دریافت نکرده‌ام. تا بازی‌های المپیک زمان کمی باقی مانده و همه انتظار دارند کیانوش رستمی طلای المپیک را بگیرد. در توانم هست که این حرکت را انجام دهم اما چه باید بگویم؟

رستمی در پاسخ به این پرسش که چرا مدال جهانی او مانند سایر ورزشکاران آن طور به چشم نمی‌آید، گف: مدالم به چشم می‌آید اما شاید بعضی ها دوست ندارند این مدال را ببینند و خودشان را گول می‌زنند. کیانوش رستمی 4 مدال جهانی و یک مدال المپیک دارد. من اگر یک سال و نیم از تیم ملی دور نبودم حتما 5 مدال جهانی داشتم اما خیلی از بی‌مهری‌ها باعث شد الان جای آن مدال را خالی ببینم. اگر زمانی کلکسیونی از مدال‌هایم درست کنم، حتما جای مدال جهانی 2013 را خالی می‌گذارم. راحت‌تر می‌توانستم آن را کسب کنم زیرا سطح مسابقه‌های جهانی 2013 زیاد بالا نبود اما کسی رسیدگی نکرد. تا به امروز هم بجز 5 هزار دلاری که رییس فدراسیون وزنه برداری بعد از کسب مدال جهانی در امریکا به من اهداء کرد هیچ پاداشی دریافت نکردم.

رستمی در پاسخ به این پرسش که باید نگران نتایج  وزنه‌برداری از لحاظ مدال‌آوری در المپیک ریو بود، گفت: شاید مانند لندن مدال زیادی بگیریم اما در حال حاضر مهم این است که به ورزشکاران برسند. اصلا من می‌خواهم رسیدگی بعد از المپیک یا 20 روز قبل از المپیک نباشد. رسیدگی باید 7-8 ماه قبل از المپیک باشد تا ورزشکار بتواند خودش را برای مسابقه‌ها جمع و جور کرده و این پول را خرج خودش کند. به جای اینکه 20 روز مانده به مسابقه‌ها بگویند از طرف فلان نهاد فلان تومان به حسابتان واریز شده، خب 7-8 ماه قبل این حرکت را انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز