نگاهی آماری به دور رفت لیگ برتر والیبال بانوان

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۱۰:۴۵:۲۸
کد خبر: ۳۵۸۷۲۷
دور رفت چهاردهمین دوره لیگ برتر والیبال بانوان که از پنجم آذرماه آغاز شده بود، روز پنج شنبه 17 با قهرمانی گاز تهران در نیم فصل به پایان رسید.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر بانوان کشور یادواره 200 شهید والیبالیست با حضور هفت تیم از پنجم آذرماه آغاز و بعد از برگزاری 6 هفته، دور رفت این رقابت ها با قهرمانی گاز تهران به پایان رسید.

تیم های ذوب آهن اصفهان، دانشگاه آزاد، برق جدید شیراز، سایپای تهران، شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز دیگر تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند که در پایان دور رفت در جایگاه های دوم تا هفتم قرار گرفتند.

در دور رفت لیگ برتر والیبال بانوان 21 دیدار برگزار شد که تیم گاز تهران با 6 برد بهترین عملکرد از نظر تعداد پیروزی را داشت و تیم های ذوب آهن و دانشگاه آزاد نیز به ترتیب با پنج و چهار برد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. تیم شهرداری تبریز تنها تیم لیگ برتری است که در دور رفت هیچ بردی به دست نیاورد و 6 شکست تجربه کرد.

16 دیدار دور رفت لیگ برتر والیبال بانوان برابر با 76 درصد بازی ها با نتیجه سه بر صفر به پایان رسید، 3 مسابقه برابر با 14.5 درصد رقابت ها با نتیجه سه بر یک پایان یافت و در دو جدال تیم ها (9.5 درصد) نیز در پنج ست فاتح میدان معرفی شد.

نکته جالب این رقابت ها اینکه از 16 دیدار سه بر صفر دور رفت، تیم های گاز تهران، ذوب آهن اصفهان و دانشگاه آزاد چهار برد (12 برد) را به دست آوردند و تیم برق جدید شیراز نیز سه پیروزی سه بر صفر در پرونده کاری خود دارد.

در دور رفت لیگ برتر والیبال بانوان 70 ست مسابقه برگزار شده است که میانگین ست هر مسابقه 3.3 می شود. تیم والیبال دانشگاه آزاد آمار بیشترین ست بازی را در اختیار دارد که 22 ست مسابقه داده است که در 16 ست فاتح میدان بوده و در 6 ست دیگر مغلوب شده است. تیم والیبال گاز تهران 21 ست مسابقه داده است که با پیروزی در 18 ست و تجربه ناکامی در 3 ست در رتبه نخست بیشترین ست برده قرار دارد. تیم شهرداری تبریز نیز با 18 ست باخته در رتبه آخر این داده آماری است که تنها یک ست پیروز میدان بوده است.

هفت تیم شرکت کننده در لیگ برتر والیبال بانوان در 21 مسابقه دور رفت دو هزار و 838 پوئن به دست آوردند که میانگین پوئن هر دیدار 135 می شود. میانگین پوئن هر ست دور رفت لیگ برتر والیبال بانوان نیز 40.5 پوئن است.

دور برگشت چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های بانوان ایران از اول بهمن ماه آغاز می شود و تا جمعه هفت اسفندماه ادامه خواهد داشت تا رتبه نهایی هفت تیم شرکت کننده مشخص شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز