ماموریت فدراسیون جهانی پاراوالیبال به هادی رضایی؛

ارائه طرح توسعه مسابقات والیبال نشسته نوجوانان و جوانان جهان

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۱۴:۳۰:۵۰
کد خبر: ۳۶۰۸۳۹
فدراسیون جهانی پاراوالیبال به دبیرکل فدراسیون آسیایی والیبال معلولین و عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی این رشته، ماموریت داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فدراسیون جهانی پاراوالیبال به هادی رضایی، دبیرکل فدراسیون آسیایی والیبال معلولین و عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی این رشته، ماموریت داد تا طرحی جهت توسعه مسابقات والیبال نشسته نوجوانان و جوانان ارائه دهد.

این طرح به دلیل پیشینه ی ایران در توسعه والیبال نشسته ، 35 سال حضور تیم ملی ایران در برترین سکوهای جهانی و پارالمپیک و نیز پتانسیل قوی جذب استعدادهای جوان و جدید به این رشته و همچنین سوابق خوب هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته، به وی پیشنهاد شده و وی ماموریت دارد تا با همکاری متخصصان این امر در ایران، طرحی را به منظور جذب بازیکنان جوان به رشته والیبال نشسته و تسهیل برگزاری روند مسابقات از طریق ارائه شیوه ها و قوانین جدید، تدوین کند.

روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در این خصوص گفتگویی با هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته انجام داد.

رضایی در خصوص این پیشنهاد گفت: خوشبختانه ایران در زمینه والیبال نشسته از کشورهای پیشرو جهان است و سوابق درخشان حضور تیم ملی کشورمان در ادوار مختلف پارالمپیک و مسابقات جهانی و آسیایی، موید این مطلب است. در زمینه جذب نیروهای جدید و جوان گرایی نیز هر ساله اقداماتی انجام می شود که می توان به جدیدترین آن که برگزاری جشنواره مهر رضوی در مرداد ماه امسال بود اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: فدراسیون جهانی پاراوالیبال با توجه به این پتانسیل، به ما این ماموریت را داده تا طرحی را تدوین کنیم که والیبال نشسته را بین جوانان و نوجوانان سراسر دنیا توسعه دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته خاطر نشان کرد: شرایط جسمی افراد دارای معلولیت و نیز مشکلاتی که بعضا به خاطر مسافت وجود دارد، از عواملی هستند که باعث می شوند تیم های والیبال نشسته تشکیل نشوند و به دنبال آن حضور در مسابقات نیز انجام نشود. در طرحی که مد نظر ماست، پیشنهاد دادیم هر تیم با 4 ورزشکار و 2 ذخیره تشکیل شود در صورتیکه به صورت معمول 6 بازیکن در زمین و 6 نفر هم ذخیره وجود دارد.

رضایی در همین زمینه ادامه داد: این کوچک کردن ترکیب و نیز تغییرات در قوانین، باعث می شود با کمترین نفرات تیم ها تشکیل شده و راهی مسابقات شوند و کشورهایی که در آن والیبال نشسته فعال است بتوانند با کمترین نفرات جوانان خود را به مسابقات اعزام نمایند.

دبیرکل فدراسیون آسیایی پاراوالیبال تصریح کرد: برگزاری مسابقات جوانان به این شیوه، پشتوانه سازی خوبی برای والیبال نشسته دنیا است و به توسعه آن کمک شایانی می کند.

رضایی که سابقه تصدی پست مدیریت توسعه والیبال فدراسیون جهانی را نیز در کارنامه دارد، در پایان اعلام کرد: طرح ذکر شده پس از تدوین ،اسفند ماه سال جاری در مجمع جهانی پاراوالیبال که همزمان با مسابقات جام بین قاره ای در چین برگزار می شود، به این مجمع ارائه می شود و پس از تصویب نهایی برای مسابقات جوانان جهان و نیز مسابقات پاراآسیایی جوانان در سال 2017، اجرایی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز