قهرمانی سمنان در مسابقات لیگ دسته یک ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۲۲:۵۴:۳۷
کد خبر: ۳۶۸۴۹۳
قهرمانی سمنان در مسابقات لیگ دسته یک ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای
تیم سمنان عنوان قهرمانی مسابقات پایانی لیگ دسته یک ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور را که در اراک جریان داشت، از آن خود کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، این رقابت در سالن ورزشی 22 بهمن اراک برگزار شد و در این مسابقات تیم های شهرداری اراک، تهران، سیستان و بلوچستان، سمنان و آذربایجان شرقی به صورت تیمی و در بخش پهلوانی و زورخانه ای با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت ها تیم سمنان با کسب 224 امتیاز قهرمان شد و تیم شهرداری اراک با کسب 218 امتیاز عنوان دوم را به خود اختصاص داد.

تیم های تهران با 174 امتیار، آذربایجان شرقی با 139 امتیاز و سیستان و بلوچستان با 116امتیاز به ترتیب در مقام سوم، چهارم و پنجم این رقابت ها قرار گرفتند.

تیم سمنان و شهرداری اراک به عنوان دو تیم برتر این رقابت ها به مسابقات لیگ برتر ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور راه یافتند و سه تیم دیگر در دسته یک باقی مانند.

در مسابقات لیگ دسته یک ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور 10 تیم حضور داشته اند که پنج تیم در طول رقابت های گذشته حذف شده بودند.

ورزش زورخانه ای یا ورزش باستانی و یا ورزش پهلوانی نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی اسباب و آداب و رسوم مربوط به آن هاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته های دور رواج داشته است.

ورزش های زورخانه ای نام دیگر ورزش های باستانی ایرانیان است. جایی که در آن به ورزش باستانی می پردازند زورخانه نام دارد هم چنین در زورخانه علاوه بر ورزش زورخانه ای کشتی پهلوانی نیز گرفته می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز