پیروانی: در دیدارهای تدارکاتی به نتیجه فکر نمی کنیم

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۳:۲۱:۰۲
کد خبر: ۳۶۹۲۴۹
سرمربی جوانان معتقد است برگزاری اردوهای بین المللی و بازیهای تدارکاتی با تیمهای قوی می تواند به رشد فوتبال جوانان و کسب تجربه آنها کمک بسزایی کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: نسبت به دور مقدماتی رقابتهای قهرمانی آسیا که بازیکنان عملکرد بسیار خوبی داشتند، گروهها را ارزیابی کرده و تیم های صعود کننده را به همراه اعضای کادر فنی بررسی کردیم. در جمع بندی خود، به این نتیجه رسیدیم که به لحاظ کیفی و جسمانی باید با تیم هایی بازی کنیم که از لحاظ سبک بازی و قوای جسمانی از ما قوی تر باشند. برای هماهنگی نیاز به بازیهای تدارکاتی بسیار قوی داشتیم که با موافقت کمیته جوانان، فنی و توسعه و حمایت رئیس فدراسیون توانستیم به کمپ اردویی ترکیه برویم.

وی افزود: با توجه به اینکه نفرات جدیدی را در اختیار داشتیم، نیاز به ارزیابی و محک آنها بود تا ببینیم چقدر با تفکرات کادر فنی همسو هستند.10 بازیکن جدید در کنار 13 بازیکن قدیمی در تیم ملی جوانان را به ترکیه اعزام کردیم تا برنامه های خود را بر روی این بازیکنان اجرا کرده و ارزیابی نهایی را از آنها داشته باشیم. 
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا 10 بازیکن جدید به اردوی تیم ملی دعوت شده است، گفت: چند بازیکن خوبمان به دلیل مصدومیتهایی که در باشگاه های خود داشتند و مورد عمل جراحی قرار گرفتند را تا چند ماه آینده در اختیار نداریم. همچنین چند بازیکن جذب تیم های لیگ برتری شده اند که متاسفانه همکاری های لازم در خصوص در اختیار داشتن آنها با تیم ملی جوانان صورت نگرفت و در نهایت ما مجبور شدیم بار دیگر مسابقات و لیگ جوانان را زیر نظر داشته باشیم و برترین های این لیگ را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 19 سال گفت: سه بازی بسیار خوب را با تیم ملی جوانان دانمارک(دو بازی رفت و برگشت) و زیر21 ساله های کوزو یوگسلاوی برگزار کردیم که خوشبختانه در این بازیها بازیکنان واقعا محک خورده و پس از آنالیز فیلم هر مسابقه، نکات ضعف و قوت تیم را ارزیابی کردیم. ضمن اینکه بازیکنان با تفکرات کادر فنی آشنا شده و برنامه هایی نظیر مسئولیت پذیری، حمله، دفاع در شرایط گوناگون و در نهایت تمرکز بازیکنان در دستور کاری بچه ها بود. ما نیز همانطور که در بالا توضیح دادم به بررسی عملکرد تک تک بازیکنان در مسابقاتی که برگزار شد، پرداخته و شرایطشان را کاملا بررسی کرده و در نهایت مواردی که ضعف و یا قوت تیم بود را در تمرینات با آنها گوشزد کردیم.
 
پیروانی ادامه داد: بازی رفت و برگشت با تیم ملی جوانان دانمارک در دو شرایط متفاوت برگزار شد. بازی اول در باران شدید و بازی دوم در سرمای بسیار زیاد برگزار شد که حاصل این دو دیدار یک برد توسط ملی پوشان و یک تساوی بود. رقابت با تیم زیر21 یک ساله های کوزو نیز با توجه به اینکه از لحاظ فیزیکی از ما بسیار قوی تر بودند باعث شد تا به خواسته های خود که همانا شرح وظایفی بود که از بازیکنان در بازیها و تمرینات خواسته بودیم، برسیم. در این مسابقات تدارکاتی هدف ما کسب نتیجه نیست و بیشتر تمرکزمان بر روی شناخت ضعف و قوت تیم است.
 
وی گفت: یکی از مهمترین نکاتی که برایمان اهمیت دارد ارتباطی است که بین کادر فنی و بازیکنان به وجود می آید. با توجه به اینکه شرایط سنی بازیکنان به گونه ای است که باید روی تمرکزشان بسیار کار کرد و دچار احساسات نشوند، کار سختی را داریم. بازیکنان باید در شرایط مسابقه به گونه ای بازی کنند که پس از دریافت گل، خود را نبازند و با منطق به فوتبال باز گردند و در نهایت بتوانند به گل برسند و گل خورده را جبران کنند. یکی از مشکلات فوتبال ایران این است که پس از دریافت گل، برای بازگشت به بازی، بازیکنان بسیار سخت به شرایط خود باز می گرددند و ضمن اینکه در وقت های اضافه گل های بیشتری نیز دریافت می کنیم. باید روی این نکات کار کرد و بازیکنان را از لحاظ احساسی تقویت کرد.
 
سرمربی تیم ملی در پایان گفت: طبق برنامه ای که داریم از 25 بهمن ماه دور جدید اردوی تدارکاتی خود را آغاز خواهیم کرد و دو بازی دوستانه با سنگاپور نیز در فروردین ماه داریم. با توجه به اینکه تیم زیر 21 ساله های سنگاپور به ایران خواهند امد، بازیکنان از لحاظ فنی و جسمی با این تیم به خوبی ارزیابی می شوند. ما نیاز به بازیهای تدارکاتی قوی داریم. نیاز داریم با تیم های کره ، ژاپن و تیم های اروپایی بازی کنیم تا بتوانی در مرحله نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا، عملکرد موفق تری داشته باشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز