وقتی که نه فوتبالی است و نه مشکلات مالی را رفع می کند

فلسفه حضور اسلامیان در فدراسیون فوتبال چیست؟!

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۱۰:۴۹:۲۷
کد خبر: ۳۷۲۷۲۲
فلسفه حضور اسلامیان در فدراسیون فوتبال چیست؟!
کمبود منابع مالی یکی از اصلی ترین معضلات فدراسیون فوتبال است و انتظار می رود مدیرانی بر مسند کار باشند که توانایی رفع این معضلات را داشته باشند.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا؛ در همه جای دنیا رسم است که روسای فدراسیون فوتبال را از چهره های اقتصادی یا مدیران برجسته که توانایی جذب منابع مالی دارند انتخاب می کنند و برای اینکه چرخ های فوتبال بدون دردسر بچرخد نایب رئیس را از چهره های شاخص این رشته بر می گزینند تا امور فوتبالی هم بدون دردسر به اجرا درآید اما طی سال های اخیر در ایران شاهد این اتفاق نبودیم و پس از حدود 10 سال از مدیریت محسن صفایی فراهانی و محمد دادکان، یک دوومیدانی کار که هیچ سررشته ای از فوتبال نداشت به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برگزیده شد و طی این سال ها کسانی به عنوان نایب رئیس منصوب شدند که سررشته زیادی از این رشته نداشتند و در واقع نه رئیس فوتبالی بود نه نایب رئیس!

آخرین نمونه از این انتخاب ها (شما بخوانید انتصابات) حضور محمود اسلامیان به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال بود، چهره ای که بیشتر به عنوان مرد اقتصادی شناخته شد و مدیریت شرکت های بزرگی را برعهده داشته است.

اولین تصور از حضور فردی چون اسلامیان به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال این است که از طریق او منابع مالی برای فدراسیون جذب شده و دیگر شاهد مشکلات و معضلات مالی نباشیم زیرا او چهره ای فوتبالی و صاحب نظر در این رشته نیست که بخواهد مسائل و مشکلات فوتبال را حل کند و طبیعتا انتظار می رود لااقل معضلات مالی را به حداقل برساند اما طی مدت زمانی که اسلامیان به این سمت منصوب شد نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شاهد بودیم که حتی در مواردی خود ایشان نیز مصاحبه کرده و از دولت و وزارت ورزش درخواست منابع مالی کرده تا مشکلات فدراسیون فوتبال را کاهش دهد!

سوال اصلی اینجاست که فلسفه حضور فردی مانند اسلامیان به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال چیست؟ اگر قرار است فردی مانند او که سابقا یک چهره موفق اقتصادی بوده برای فوتبال پول و منابع مالی نیاورد و از ابزارهایی که در اختیار دارد به نفع فوتبال استفاده نکند، چرا باید پستی چنین بااهمیت را در اختیار داشته باشد؟

فوتبال به افرادی فوتبالی نیاز دارد یا افرادی که بتوانند با مدیریت بالا و منطقی و با برنامه ای مدون مشکلات مالی آن را به حداقل برساند ولی اسلامیان نه مورد اول را دارد و نه تا اینجا توانسته از مشکلات مالی آن بکاهد و این یعنی باری از روی دوش فوتبال برداشته نشده و احتمالا کسانی که اسلامیان را بر مسند کار آورده اند منافع دیگری را جستجو می کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز