تور جهانی کیش؛

مرور آخرین قوانین در دوره داوری

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۱۱:۴۸:۴۹
کد خبر: ۳۷۲۷۶۲
کلینک داوری تور جهانی کیش امروز شنبه با حضور 16 داور بین المللی و 22 داور ملی ایران آغاز شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، جمهوری اسلامی ایران از 25 تا 30 بهمن ماه برای نخستین بار میزبان تور جهانی والیبال ساحلی خواهد بود.

کلینیک ویژه داوران این مسابقات از ساعت 9 امروز در سالن همایش های جزیره کیش آغاز شد و به مدت دو روز به صورت تئوری و عملی ادامه خواهد داشت.

در این کلینک 16 داور بین المللی والیبال ساحلی از جمله نادر انصاری از ایران و 22 داور ملی کشورمان که به عنوان منشی و خط نگهدار در این رقابت ها شرکت دارند، حضور داشتند تا آخرین قوانین و شرایط مسابقات ساحلی را مرور کنند.

جیر دال از نروژ به عنوان مسئول داوران برای تور جهانی کیش، تدریس در این دوره را بر عهده دارد و امیدوار حاتمی نیز که به عنوان سرپرست داوران از سوی سازمان والیبال ساحلی ایران معرفی شده است، از دیگر مدرسان این دوره است.

فدراسیون جهانی والیبال در راستای نوآوری های خود برای انعکاس دقیق و با سرعت اطلاعات مسابقات، استفاه از برگه منشی الکترونیک را به عنوان الزام جدید مصوب کرده است که قبلا تست آنها انجام شده است و در تور جهانی کیش برای نخستین بار به صورت رسمی در مسابقات از آنها استفاده خواهد شد.

یکی از محورهای دوره آموزشی داوری در جزیره کیش نیز نحوه استفاده از این دستگاه ها در مسابقات بود.

در این دوره مقرر شد که بازی های جدول مقدماتی با استفاده از دو داور خط نگهدار باشد و در مسابقات جدول اصلی نیز از چهار داور خط نگهدار باشد.

این دوره عصر امروز در سالن همایش ها ادامه خواهد یافت و ادامه آن فردا به صورت عملی در زمین مسابقات پیگیری خواهد شد.

امیدوار حاتمی رئیس کمیته داوران فدارسیون والیبال و سرپرست داوران ایرانی این رقابت ها ضمن ابراز رضایت از برگزاری این دوره گفت: برگزاری این دوره در افزایش هماهنگی بین داوران منشی، خط نگهدار و داور اول و دوم تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی درباره داوران ایرانی نیز گفت: آنان تجربه های خوبی دارند و مطمئن هستم که عملکرد فدراسیون والیبال و منطقه آزاد کیش در میزبانی این رقابت ها و داوری بسیار خوب خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز