هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال؛

خیز بلند پرسپولیس برای صدر/ استقلال به دنبال جبران مافات

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۸:۰۰
کد خبر: ۳۷۴۲۳۸
خیز بلند پرسپولیس برای صدر/ استقلال به دنبال جبران مافات
هفته بیست و یکم لیگ برتر به اوج حساسیت رسیده است و تیم های پرسپولیس و استقلال برای صدرنشینی به مصاف حریفان خود می روند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال در حالی از روز پنج شنبه آغاز خواهد شد که نتایج به دست آمده در هفته های پیش نشان می دهد که تیم ها کار دشوار در صدر و در انتهای جدول خواهند داشت. نتایجی که بدست آمده نشان می دهد که تیم های رده بالای جدول امتیازات زیادی را به نفع دیگری از دست داده اند و همین قضیه به حساسیت بازی ها اضافه خواهد کرد. پرسپولیس که در این روزها حال و هوای متفاوتی نسبت به نیم فصل اول به خود گرفته باید مقابل سایپایی بازی کند که تنها به فاصله یک امتیاز نسبت به آن در رده سوم قرار گرفته است. تیم استقلال نیز که نیم فصل دوم را با ناکامی های زیادی پشت سر گذاشته در مقابل گسترش فولادی می ایستد که چند هفته ای است روی نوار برد قرار گرفته و می تواند به جذابیت بازی کمک زیادی کند.

 

پرسپولیس- سایپا؛ دوئل پروفسور و آقا معلم در غیاب آقای گل

P&Saipa4

*موقعیت: شاید کمتر کسی فکر می کرد پرسپولیسی که در رده انتهای جدول در اوایل فصل قرار داشت بتواند اینگونه خود را بالا بکشد و رده سوم را از ذوب آهن بگیرد. جوانگرایی که در این تیم صورت گرفت و بازی تهاجمی که این تیم انجام می دهد باعث شده که در بازی با نفت 80 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی بیایند و سرخ پوشان را تشویق کنند. پرسپولیس در این هفته در برابر تیمی قرار می گیرد که یکی از بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد و از طرفی سرخ پوشان در تمامی بازی های این فصل موفق به گلزنی شده اند که می تواند بازی را زیباتر کند. البته باید گفت که بازی این دو تیم در چند سال اخیر همیشه از بهترین بازی ها بوده و سرخ پوشان اگر بتوانند این بازی را با موفقیت پشت سر بگذارند می توانند تعداد بردهای خودشان را دو رقمی کنند. این دو تیم در بین نیم فصل و در جام شهدا نیز مقابل هم صف آرایی کردند که در آن بازی پرسپولیس با نتیجه 3 بر 2 موفق به شکست سایپا شد.

در طرف دیگر زمین اندیشه های مجید جلالی قرار دارد که در بازی با تیم های بزرگ خیلی به سختی امتیاز می دهد و همیشه بهترین نمایش را ارائه می نماید. تقبل برانکو و جلالی می تواند از نکات حائز اهمیت این بازی باشد. سایپا که هفته پیش پیروزی ارزشمندی را برابر سپاهان به دست آورد با روحیه ای مضاعف به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. سوشا مکانی با توجه به اینکه از لحاظ قانونی دیگر منعی برای بازی کردن ندارد و با عملکرد ضعیفی که لوبانف در این سه هفته داشته است می تواند گزینه اصلی برای حضور در این بازی را داشته باشد.

*حاشیه: بعد از بازی پرسپولیس با فولاد و بردی که بدست آورد حاشیه های زیادی برای این تیم از پیوستن برانکو به تیم ملی تا اعلام دوپینگی بودن چند بازیکن سرخ پوش باعث شد که سرمربی کروات اعلام کند که قصد دارند این تیم را وارد حاشیه کنند و ممکن است که در بازی با سایپا بروز کند.

میلاد میداوودی و آندو تیموریان به عنوان دو بازیکن سابق استقلال و همچنین غلامرضا رضایی و ابراهیم شکوری به عنوان پرسپولیسی های سابق که در ترکیب سایپا قرار دارند می توانند انگیزه های زیادی برای رویارویی با سرخ پوشان را داشته باشند. رضایی در چند سال اخیر هم با پیراهن نفت و هم سایپا توانسته گل های خوبی را برابر تیم سابقش به ثمر برساند.

*ستاره: رامین رضاییان که در این چند هفته اخیر بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشته و در برابر سایپا در جام شهدا نیز موفق به گلزنی شد می تواند یکی از بازیکنان موثر پرسپولیس باشد.

در طرف دیگر نیز مهدی ترابی با بازی های خوبی که در سه هفته اخیر انجام داده و همچنین عملکرد نسبتا خوبی که در تیم ملی امید داشته یکی از مهره های اصلی جلالی برای مقابل با پرسپولیس است.

*آنها که نیستند: مهدی طارمی با کارت زردی که در برابر فولاد گرفت و سه اخطاره شده بزرگترین غایب پرسپولیس در برابر سایپا خواهد بود هرچند که در بازی رفت مقابل سایپا یک پنالتی را از دست داد.

در طرف دیگر سایپا با ترکیب اصلی مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد.

*نمایش آخر: سرخ پوشان در بازی آخر خود در لیگ برابر فولاد به برتری رسیدند و سایپا نیز مقابل سپاهان در اصفهان به پیروزی دست یافت.

*بازی رفت: بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر یک به سود سایپا به پایان رسید.

 

استقلال- گسترش فولاد؛ جنگ پرویز با فراز

SS&Gostaresh4

*موقعیت: تیم استقلال که نیم فصل دوم را با سه تساوی و باخت هفته پیشین مقابل نفت آغاز کرده است باید در مقابل تیمی قرار بگیرد که این هفته ها میل زیادی برای گرفتن امتیاز از خود نشان می دهد. خیلی اعتقاد دارند که سیستمی که استقلال در این فصل بازی می کند دیگر برای نیم فصل دوم جواب نمی دهد و تیم ها دست استقلال را خوانده اند و این تیم ناچار است که روش بازی خود را تغییر دهد. با وجود حمایتی که هیئت مدیره و سرپرست باشگاه استقلال از مظلومی به عمل آورد حالا این مربی می تواند با آرامش خاطر بیشتری به مصاف گسترش فولاد برود. باید دید که عملکرد خوب مهدی رحمتی در درون دروازه تا کی می تواند نجات بخش سیستم ضعیف استقلال باشد. استقلال در این هفته بیشتر از هر زمان دیگری احساس خطر می کند چون رقیب دیرینه خود را پشت سر خود دارد و سرخ پوشان اگر نتایج هفته قبل دوباره تکرار شود می توانند جای استقلال را در رده دوم بگیرند.

فراز کمالوند نیز با پیروزی که در برابر ملوان به دست آورد حالا با یک روحیه مضاعف به دیدار استقلال خواهد رفت و به دنبال این است که از ضعف خط میانی استقلال به بهترین نحو استفاده کند و خلق موقعیت انجام دهد. چون بیشترین ضررها را استقلال در این فصل از این ناحیه متحمل شده است.

*حاشیه: جابرانصاری که فصل گذشته از تیم گسترش فولاد به تیم استقلال پیوست توانسته بازی های قابل قبولی را برای این تیم انجام دهد و در برابر گسترش نیز یکی از مهره های ارزشمند مظلومی خواهد بود. با توجه به اینکه در دو بازی گذشته پرسپولیس در ورزشگاه آزادی طبقه دوم رایگان شده بود و جمعیت زیادی استقبال کردند تیم استقلال نیز طبقه دوم خود را رایگان کرده که از این حیث بتواند تماشاگران را به ورزشگاه بیاورد.

*ستاره: در این چند هفته ای که تیم استقلال دچار افت های زیادی در زمین بوده تنها نقطه امید و قوت این تیم مهدی رحمتی است که می تواند در بازی با گسترش نیز بازی خوب خود را تکرار کند.

در طرف دیگر زمین داریوش شجاعیان قرار دارد که در نیم فصل نیز صحبت انتقالش به استقلال بود و با وجود تکنیکی که دارد می تواند برای گسترش در این بازی مثمرثمر باشد.

*آنها که نیستند: میلاد فخرالدینی با کارت قرمزی که در برابر نفت گرفت بازی برابر گسترش را از دست داد. بازی خسرو حیدری نیز به خاطر مصدومیتی که داشت فعلا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

*آخرین بازی: تیم استقلال بازی هفته پیش را برابر نفت با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد. تیم گسترش نیز در برابر ملوان به پیروزی پرگل 3 بر یک رسید.

*بازی رفت: بازی رفت دو تیم در تبریز با نتیجه 2 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

 

برنامه هفته بیست و یکم به شرخ زیر است:

پنجشنبه 29 بهمن

تراکتورسازی – سپاهان، ساعت 15/15

سایپا – پرسپولیس، ساعت 16

ذوب آهن – فولاد، ساعت 16

 

جمعه 30 بهمن

سیاه جامگان – پدیده، ساعت: 15/30

ملوان – راه آهن، ساعت 15/30

استقلال اهواز – نفت، ساعت 15/30

صبا – استقال خوزستان، ساعت 16

استقلال – گسترش فولاد، ساعت 16

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز