سمینار آموزشی چرخه استاندارد آموزش برگزار شد؛

احمدی: هدف ما نهادینه کردن تفکر آموزش در ورزش کشور است

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۴:۱۰:۰۹
کد خبر: ۳۷۹۶۲۳
احمدی: هدف ما نهادینه کردن تفکر آموزش در ورزش کشور است
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: برنامه های آموزشی موثر و کارآمد در دراز مدت اثرات خود را نشان خواهد داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید عبدالحمید احمدی عصر امروز (سه شنبه) در سمینار آموزشی چرخه استاندارد آموزش( فاز سوم و چهارم) ویژه رؤسای کمیته آموزش فدراسیون های ورزشی، اظهار داشت: این نشست ها فرصت های بهتری را برای عرصه آموزش فراهم می کندچرا که این حوزه برای روزآمد و کارآمد شدن نیاز به کار جدی دارد.

وی ادامه داد: اگر چرخه آموزش در سازمان ها به خصوص سازمانی مثل ورزش روان باش، به وضعیت مطلوب و ایده آل دست خواهیم یافت؛ به عبارتی اگر ما از یک پشتوانه آموزشی قوی ورزشی برخوردار باشیم، نباید نگران آینده این حوزه باشیم و می توانیم با اطمینان خاطر اتفاقات را به درستی پیش بینی و برای آن برنامه ریزی کنیم.

معاون فرهنگی، ‌آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، اصل رقابت در حوزه ورزش را رقابت علمی و بهره وری از یافته های علمی در همه فعالیت های ورزشی عنوان کرد و گفت: کشورهایی که به این اصل توجه کردند از جایگاه مشخصی برخوردارند و بلاعکس کشورهای بی توجه به این مهم در همه ابعاد ورزش دارای ضعف هستند.

دکتر احمدی در همین ارتباط افزود: مرور فعالیت های آموزشی در کشور ما نشان می دهد که هر گاه به موضوع آموزش توجه داشتیم آثار موفقیت آمیز آن را به خوبی مشاهده کرده ایم و دوره هایی که به این مهم بی توجه و یا کم توجه بودیم، نتیجه با اُفت و نزول همراه بوده است.

وی با ابراز امیدواری از روزآمد و کارآمد شدن آموزش در کشور، خاطرنشان کرد: رسیدن به این مهم نیازمند یک برنامه ریزی کامل و جامع دارد. در واقع برنامه ریزی آموزشی همه جانبه کاری تخصصی است که حتماً باید اصول و چارچوب ها در آن رعایت شود و تلاش ما نیز ایجاد چنین فرصت هایی برای فدراسیون ها به منظور داشتن برنامه اصولی و منطقی آموزش است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور فرهنگی و آموزش همچنین ابراز امیدواری کرد که این حرکت تازه آغاز شده در ورزش کشور با همکاری و همراهی مسئولین کمیته های آموزش فدراسیون ها تکمیل و به سرانجام مطلوب برسد.

دکتر احمدی در ادامه تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان همین مسیر را در سال 95 با جدیت و قوت بیشتر ادامه خواهد داد و سعی شده طبق تفاهم نامه های ورزشی فدراسیون ها این مسئله جدی تر دنبال شود. به همین منظور در اعتبار تخصیصی به فدراسیون ها، بودجه ای برای فعالیت های آموزشی در نظر گرفته شده است که می تواند کمک قابل توجهی به پیشبرد اهداف مورد نظر در مجموعه ورزش کشور کند.

وی با اشاره به این نکته که هدف ما نهادینه کردن تفکر آموزش در ورزش کشور است، گفت: اگر این موضوع نهادینه شود در ذهن روسای فدراسیون ها به این سمت و سو سوق داده می شود و آن ها را متوجه این امر مهم می کند. شما در جایگاه رؤسای کمیته های آموزش فدراسیون ها باید بتوانید این موضوع را به اندازه ای پررنگ کنید که همواره آموزش جزء دغدغه های فدراسیون ها باشد.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه با تاکید بر نهادینه کردن آموزش منطبق براصول و برنامه در ورزش کشور، گفت: برنامه های آموزشی موثر و کارآمد در دراز مدت نمود خود را نشان خواهد داد و عامل رشد ورزش کشور خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز