با اعلام اتحادیه جهانی کشتی؛

فینالیست های جهانی از حضور در دور اول المپیک معاف شدند

۱۳۹۴/۱۲/۱۴ - ۰۹:۱۱:۰۹
کد خبر: ۳۸۰۵۱۵
این قانون از طرف اتحادیه جهانی به فدراسیون‌های عضو ابلاغ شده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، اتحادیه جهانی کشتی در هفته جاری قانونی را مصوب کرد که به موجب آن کلیه کشتی‌گیرانی که در سال 2015 فینالیست مسابقات جهانی شده‌اند از حضور در دور اول بازی‌های المپیک 2016 ریو معاف شدند.

این اتحادیه بعد از مذاکرات متعددی که با کمیته ملی المپیک و اعضای هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی داشت به این نتیجه رسید و این قانون را مصوب کرد.

براین اساس کلیه کشتی‌گیرانی که در جریان مسابقات جهانی سال 2015 فینالیست شدند و در المپیک ریو حضور پیدا می‌کنند در دور اول مسابقات وارد تشک مسابقه نمی‌شوند. در همین ارتباط مناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: ما مصمم به انجام قوانین مثبت کشتی در المپیک هستیم و اطمینان داریم این روش باعث می‌شود ورزش کشتی به سمت پیشرفت حرکت کند. ما اعتقاد داریم جدا کردن قهرمانان فینالیست کمک می‌کند سطح مسابقات المپیک در رشته کشتی ارتقا پیدا کند که این اتفاق هم به سود ورزشکاران است و هم باعث خرسندی هواداران خواهد شد.

براساس تصمیم گرفته شده قهرمانانی که صاحب مدال طلا در مسابقات جهانی 2105 شده‌اند در بالای جدول و کشتی‌گیرانی که صاحب مدال نقره‌ شده‌اند در پایین جدول به رقابت خواهند پرداخت و از حضور در دوره اول مسابقات معاف هستند. به طوری که این کشتی‌گیران تا فینال امکان رویارویی با یکدیگر را نخواهند داشت.

بدین ترتیب اتحادیه جهانی کشتی تلاش می‌کند تا سطح کیفی مسابقات المپیک را باز هم افزایش داده و از طرفی از رویارویی قهرمانان نامی (فینالیست‌های مسابقات جهانی 2015) در ابتدای بازی‌های المپیک و حذف احتمالی آنها جلوگیری به عمل آورد.

براساس این قانون اگر کشتی‌گیری در مسابقات جهانی شامل این قانون شود اما در بازی‌های المپیک حضور نداشته باشد نمی‌تواند این امتیاز را به کشتی‌گیری دیگری از کشورش واگذار کند.

این قانون از طرف اتحادیه جهانی به فدراسیون‌های عضو ابلاغ شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز