پیروانی: دغدغه من سیدبندی نیست، تدارک تیم ملی است

۱۳۹۴/۱۲/۱۴ - ۱۰:۵۳:۱۵
کد خبر: ۳۸۰۵۶۵
تیم جوانان برای صعود به مسابقات جام جهانی راه سختی را پیش رو دارد به این دلیل که در سید چهار قرار گرفته است و این بدین معنی است که در گروه بندی مرحله مقدماتی با سه تیم قوی تر از خود روبرو خواهد شد.

امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم زیر 19 سال ایران، در واکنش به این سیدبندی به سرویس ورزشی خبرگزاری برنا گفت: اینکه ما در سید 4 قرار گرفتیم بی شک اتفاق خوشایندی نیست و بر اساس سیدبندی باید با سه تیم قوی تر از خود روبرو شویم و به طور مثال احتمال همگروهی ما با تیم های ژاپن، کره جنوبی و عراق وجود دارد اما این خیلی برای من مهم نیست. به هر صوت تیمی که می خواهد به جام جهانی صعود کند و در جام جهانی به مصاف تیم های قدرتمند برود باید توانمندی مبارزه با چنین تیم هایی را داشته باشد. دغدغه من و همکارانم تدارک تیم ملی جوانان است. ما در دور جدید تمرینات و تا به این جای کار در هیچ تورنمنتی حضور پیدا نکرده ایم. من در کادر فنی همکاران خیلی خوبی دارم و شرایط بازیکنان هم خیلی خوب است اما این یک واقعیت محض است که تجربه بین المللی با تدریس یا تمرین القاء نمی شود و ما نیازمند حضور در چند تورنمنت مهم با حضور تیم های خوب و شاخص هستیم. مسابقات قهرمانی آسیا و  انتخابی جام جهانی هم مثل یک تورنمنت است. تیم ها در مرحله گروهی سه بازی انجام می دهند  و در صورت صعود با پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی به جام جهانی صعود خواهند کرد. ما باید این را با حضور در تورنمنت ها شبیه سازی کنیم تا بچه ها از نزدیک شرایط را درک کنند. به طور مثال به این نتیجه برسند که اگر در بازی اول نتیجه مساوی شد در بازی دوم برای صعود باید با چه ترفندی بازی کنند. درک شرایط های دیگر هم لازم است.

سرمربی تیم جوانان ادامه داد: من در این باره با علی کفاشیان صحبت کردم و حتی به صراحت گفتم با این تدارک صعود سخت می شود و چه بسا بخت صعود را از دست بدهیم. ایشان با پذیرش حرف بنده قول داد که صحبت های لازم را با کمیته فنی و هم چنین روابط بین الملل فدراسیون فوتبال انجام دهد تا حداقل در ماه های باقی مانده حضور در چند تورنمنت را تجربه کنیم. البته ما اردویی را در ترکیه برگزار کردیم و سه بازی هم با تیم های دانمارک و کوزوو انجام دادیم اما حضور در تورنمنت مکمل قوی آماده سازی است و به نوعی شبیه سازی مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی است که امیدوارم در ماه های آینده برای ما رخ دهد. تیم ما بعد از یک سالی که تشکیل شده و بازی های مقدماتی را پشت سر گذشته هنوزحضور در هیچ تورنمنتی را تجربه نکرده است و ما تنها یک بار برای بازی با ایتالیا به شهر پروجا سفر کردیم. به هر صورت تیم ملی جوانان برای صعود به جام جهانی نیازمند کسب تجربه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز