پرسپولیس در سال ۹۴؛

بازگشت ارتش سرخ/ افتان و خیزان به دنبال جام

۱۳۹۵/۰۱/۰۲ - ۲۳:۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۸۰۸۷۶
بازگشت ارتش سرخ/ افتان و خیزان به دنبال جام
انتخاب برانکو یک انتخاب خوب برای پرسپولیس بود وطبیعی بود تیم پرسپولیس به روزهای خوب گذشته برگردد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، برای پرسپولیس سال 94 یک سال پرفراز و نشیب بود. سالی که با درخشان شروع شد و با برانکو به پایان رسید. سالی که با ناکامی شروع شد، با ناکامی ادامه یافت اما در پایانه سال افق موفقیت هویدا شد.

انتخاب برانکو به عنوان سرمربی پرسپولیس بی تردید نقطه عطف سرخ ها در سال 94 محسوب می شد. دلیل هم واضح بود. برانکو سال های سال در تیم ملی مربی و سرمربی بوده و فوتبال ایران را می شناخت و از همه مهمتر با روحیات بازیکنان ایرانی و همچنین فرهنگ حاکم بر فوتبال کشورمان آشنا بود.

اضافه شدن برانکو در فاصله چند هفته مانده به پایان بازی های  فصل گذشته یک حسن بزرگ داشت. او شاگردانش را کاملا شناخت و بازیکنان بی کیفیت را کنار زد؛ بازیکنانی که در فصل جاری در تیم های متوسط لیگ برتری و قعر جدولی و حتی دسته اولی توپ می زنند و حضورشان در پرسپولیس هنوز هم یک علامت سوال بزرگ است. بازیکنانی که بیشتر در زمان مربیگری حمید درخشان یک اتفاق بزرگ برای شان رخ داد، برتن کردن پیراهن پرسپولیس. اتفاقی که قطعا دیگر در زندگی آنها تکرار نمی شود.

شاید اگر نیلسون کوره آ از پرسپولیس کنار گذاشته نمی شد و برانکو یکی، دو مدافع مطمئن به خدمت می گرفت فصل را بهتر شروع می کرد. ناکامی در نتیجه گیری و اشتباهات داوری سبب شد در همان شروع خیلی ها شمشیر را علیه برانکو از رو ببندند و خواهان اخراج او شوند!

مدیریت باشگاه پرسپولیس در یک اقدام صحیح پشت برانکو ایستاد و به صراحت اذعان داشت از این مربی کروات حمایت خواهد کرد. این حمایت برانکو را به جلو راند. بازی های خوب پرسولیس ادامه یافت و این بار بازی های خوب با نتیجه گیری همراه بود، به طوری که هم اکنون پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی است. البته در هفته های نتیجه گیری باز هم در برخی از بازی ها داوری ها علیه تیم برانکو بود.

همه تیم ها از اشتباهات داوری متضرر می شوند و نفع می برند اما در پرسپولیس بیشتر اشتباهات داوری به ضرر این تیم بوده است.

اکنون بحث تمدید قرارداد برانکو مطرح است، نه از سوی این مربی کروات. خیلی از منتقدین می گویند پرسپولیس باید قرارداد برانکو را تمدید کند.

Branco32

مهدی تارتار در این باره می گوید:«پرسپولیس باید قرارداد برانکو را تمدید کند حتی اگر تیم قهرمان نشود. باید به او دو سال دیگر فرصت دهیم تا ایده هایش را اجرایی کند. پرسپولیس هم اکنون خیلی خوب بازی می کند و این سبک بازی قطعا در پایان قهرمانی را به همراه خواهد داشت.»

مجید نامجومطلق، بازیکن اسبق پرسپولیس و سرمربی تیم گل گهر سیرجان، نیز در این باره گفته است: «به نظر من پرسپولیس در بین تیم های حاضر در لیگ برتر بهترین فوتبال را به نمایش می گذارد. همیشه این طور نمی شود که اشتباهات داوری به ضرر این تیم باشد و فرصت ها از دست رود. تمدید قرارداد برانکو بهترین تصمیمی است که می تواند باشگاه پرسپولیس بگیرد.»

شاید نقطه ضعف پرسپولیس در این فصل دو مسئله مهم بوده. نداشتن یک دروازه بان ششدانگ و یکی، دو مهره خوب در خط دفاعی و جوانی بیش از اندازه تیم. پرسپولیس اگر درون دروازه به جای سوشا مثلا دروازه بانی مثل محمدرضا اخباری یا محمدرشید مظاهری را در اختیار داشت بی شک شرایط بهتری پیدا می کرد و البته طبیعی بود در نیم فصل نتواند خرید خوبی داشته باشد زیرا هیچ تیمی حاضر نیست در تعطیلات زمستانی بازیکن خود را بفروشد. جوانی تیم هم در برخی از بازی ها منجر به تصمیمات و رفتارهای احساسی شد.

P15

با این حال سبک بازی پرسپولیس با سیستم 1-3-2-4 خیلی از ضعف های این تیم دوست داشتنی را پوشاند. الان شاکله تیم پرسپولیس یک تیم خوب است. اگر قرارداد برانکو تمدید شود و پرسپولیس در چند پست بازیکن خوب و کارآمد به خدمت بگیرد این تیم می تواند در قواره قهرمانی عمل کند و حتی در آسیا هم به دنبال ماجراجویی باشد.

برانکو می داند یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به قهرمانی، داشتن یک دروازه بان ششدانگ است زیرا دروازه بان به تنهایی یک تیم است.

نه فقط این فصل. در گذشته هم پرسپولیس درون دروازه صدمات زیادی دید و در تعطیلات تابستانی باید یکی از اقدامات مهم این تیم جذب یک دروازه بان ششدانگ باشد.

زوج کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی در جلوی خط دفاعی یکی از بهترین زوج ها در فوتبال ایران است به این دلیل که احمد نوراللهی حرکت رو به جلو دارد. پاس خوب می دهد و علاقمند به امر گلزنی است. پرسپولیس در بال ها هم بازیکنان ارزشمندی دارد و نیاز به توصیف نیست در نوک خط حمله مهدی طارمی یکی از بهترین مهاجمان برای بازی با سیستم 1-3-2-4 است.

P21

حفظ این نفرات نقش تاثیرگذاری در آینده تیم پرسپولیس دارد. می گویند این مهاجم پایان فصل نیت پیوستن به تیم های اروپایی را دارد. این رخداد یعنی اینکه پرسپولیس باید به دنبال یک جانشین خوب برای او باشد.

البته آنچه که مهم است هفته های پیش رو است. پرسپولیس با تدوام این روند بخت قهرمانی خواهد داشت و می تواند با قهرمانی دراین فصل از بازی ها، آینده بهتری را برای خود ترسیم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز