حاشیه های روزی که هم دولت پای کار ورزش بود و هم خیرین

روزی با کلی خبرهای خوش برای ورزش/ عیدی بزرگ رییس جمهوری به ورزشکاران/ آیت الله جوان هم آمد

۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۲۲:۰۱:۴۹
کد خبر: ۳۸۲۸۶۴
روزی با کلی خبرهای خوش برای ورزش/ عیدی بزرگ رییس جمهوری به ورزشکاران/ آیت الله جوان هم آمد
روز 19 اسفند ماه یک روز خوب در ورزش ایران بود و حالا می شود گفت که اگر سال 94 با حماسه حماسه سازان هسته ای آغاز شد، این سال با حماسه سازان ورزشی به پایان می رسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روز 19 اسفندماه 94 با یک هیات دولت ورزشی آغاز شد، دکتر گودرزی با نامه ای به جلسه کابینه رفت و از اعضای هیات دولت خواست به ورزش در آستانه المپیک یاری کنند.

درخواست وزیر ورزش و جوانان با استقبال رییس جمهوری و سایر وزرا مواجه شد، دکتر نوبخت، سخنگوی دولت، در توصیف این نامه و واکنش رییس جمهوری می گوید:" با توجه به اینکه رییس جمهوری شرایط بودجه ای ما را می داند معمولا نامه هایی که وزرا می آورند را بدون دستور به من ارجاع می دهند ولی با توجه به نگاه خاصی که به ورزش و دکتر گودرزی دارد، در پی نامه وزیر ورزش و جوانان تقریبا نیم صفحه برای من دستور نوشت تا مشکلات مالی ورزش را مرتفع کنم."

145751401077095500

رییس جمهوری هم در این جلسه گفت:" مردم با حساسیت مسأله ورزش و قهرمانی را دنبال می‌کنند و موفقیت ورزشکاران برای مردم ایران بویژه جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است.وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه تخصصی و مسئول، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌ها به عنوان حامی و پشتیبان این وزارتخانه موظفند که حداکثر مساعی را برای پاسخگویی شایسته به این خواسته ملی بکار گیرند و روند پیشرفت کار را به طور منظم به اینجانب گزارش کنند."

ماجرا اما به اینجا ختم نشد، ظهر وزیر ورزش و جوانان پس از اینکه مقدمات رفع مشکل مالی ورزش قهرمانی را مهیا کرد به دانشگاه شهید بهشتی رفت تا از همایش علمی این دانشگاه بازدید کند. اساتید تربیت بدنی و دانشجویان این رشته استقبال فوق العاده ای از وزیر انجام دادند و در هر کارگاه آموزشی که وزیر حاضر شد حاضران دقایق طولانی او را تشویق کردند. دکتر خانلری که یک چهره شناخته شده در ورزش است در این همایش وزیر را همراهی و توضیحات لازم را در مورد این همایش ارائه می کرد.

اولین+همایش+خیرین+ورزش+یار+کشور++-+۱+

ویر ورزش و جوانان از آنجا راهی هتل المپیک شد تا در جمع خیرینی که پای کار ورزش آمده اند و در سراسر کشور به ساخت پروژه های عمرانی مشغول هستند، حاضر شود. این دیدار حاشیه های جذابی داشت که شاید خواندن آنها خالی از لطف نباشد:

* خیرین ورزش یار به همراه روسای فدراسیون ها و مدیران کل ورزش و جوانان از سراسر کشور به هتل المپیک آمده بودند تا یک مراسم خوب از یک کار  خوب را برگزار کنند.

* آیت الله سید حسن خمینی یکی از میهمانان ویژه این مراسم بود، می شد محبوبیت خاص او را در جمع خیرین دید، با ورود او به سالن جماعت ابتدا صلوات فرستادند و سپس در حدود 5دقیقه ایستاده برای او دست زدند.

اولین+همایش+خیرین+ورزش+یار+کشور++-+۱+2

* سخنان سید حسن خمینی در خصوص ورزش نشان می داد او اشراف کلی در خصوص این حوزه دارد. او در سخنانش دکتر گودرزی را وزیر متخصص دولت لقب داد.

* آیت الله جوان که روزبروز بر محبوبیتش افزوده می شود وقتی می خواست سالن را ترک کند با مشکل مواجه شد. خیرین حاضر در مراسم او را دوره کرده بودند و درخواست عکس یادگاری می کردند، سید حسن خمینی هم با رویی گشاده در قاب دوربین آنها قرار می گرفت.

اولین+همایش+خیرین+ورزش+یار+کشور++-+۱+3

* دکتر نوبخت میهمان بعدی این مراسم بود، او خبرهای خوش هیات دولت را به گوش حاضران رساند و البته از دکتر گودرزی تشکر کرد که دولت را درک می کند. دکتر نوبخت وقتی ماجرای دستور امروز رییس جمهوری را تعریف می کرد با تشویق حاضران مواجه شد. او البته خبر داد که بودجه ورزش در سال آینده 42 درصد افزایش یافته، خبری که بازهم با تشویق حاضران مواجه شد.

676C8219

* مراسم امروز در حالی به پایان رسید که خبر دادند به احتمال زیاد رییس جمهوری هفته آینده از قهرمانان تجلیل می کند. قرار بود این تجلیل اوایل اسفند ماه برگزار شود که به دلیل همزمانی با ایام انتخابات و جلوگیری از برخی تلقی های غلط به هفته آینده موکول شد تا دولت و رییس جمهوری در آستانه سال نو عیدی ویژه ای به ورزشکاران دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز