آخرین بازی فینال رقابت های لیگ برتر والیبال؛

دوئل تکراری استاد و شاگرد در پله آخر

۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۱۰:۲۵:۱۹
کد خبر: ۳۸۳۷۳۵
دوئل تکراری استاد و شاگرد در پله آخر
والیبالیست های لیگ برتر نشان دادند که درخصوص مسائل حاشیه ای دست کمی از فوتبالیست ها ندارند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، آخرین بازی فینال رقابت های لیگ برتر والیبال فردا (دوشنبه) بین تیم های پیکان و بانک سرمایه برگزار خواهد شد.

در حالی که هر یک از تیم های پیکان و بانک سرمایه از دو بازی قبلی یک پیروزی را بدست آورده اند در آخرین دیدار این فصل به مصاف هم خواهند رفت که تکلیف قهرمان این فصل رقابت ها نیز مشخص شود. با توجه به اینکه طبق سنوات گذشته قرار بود بازی های فینال در 5 دوره برگزار شود ولی با اتفاقاتی که در دو بازی نخست افتاد و حساسیتی که ایجاد شد داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال مجبور شد که بازی سوم را به عنوان بازی نهایی اعلام کند که حساسیت بازی ها بیشتر نشود.

یکی از ویژگی هایی که والیبال را از رشته ای مانند فوتبال متمایز می کرد عدم حاشیه در این رشته بود و اینکه تمام مسابقات بدون درگیری و حاشیه برگزار می شد ولی حالا والیبالیست های لیگ برتر نشان دادند که درخصوص مسائل حاشیه ای دست کمی از فوتبالیست ها ندارند و متأسفانه شاهد این هستیم که در این روزها صحبت های خوبی بین بازیکنان و همچنین مربیان تیم ها رد و بدل نمی شود.

در حالی که یک روز پیمان اکبری و مصطفی کارخانه به عنوان بازیکن و مربی در کنار یکدیگر قرار داشتند و بعد از پیروزی ها همدیگر را در آغوش می کشیدند حالا شاهد آن هستیم که در برنامه زنده تلویزیونی از خجالت هم در می آیند.

تیم پیکان که سابقه چندین قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه خود دارد در مقابل تیمی قرار گرفته که نیمی از تیم ملی والیبال ایران را در خود جای داده است. پیکان در چند فصل اخیر همیشه یکی صدرنشینان لیگ بوده و حتی اگر قهرمان نشده یکی از مدعیان قهرمانی بوده است و در شرایطی آخرین بازی خود در این فصل مقابل بانک سرمایه را انجام می دهد که در چهار بازی قبلی خود که امسال با این تیم انجام داده 3 شکست و تنها یک پیروزی را بدست آورده که این نشان می دهد تیم کارخانه چربش خیلی محسوسی نسبت به تیم اکبری داشته است و می تواند شانس بیشتری برای قهرمانی در این فصل داشته باشد.

برتری که تیم پیکان در این فصل نسبت به حریفان خود داشته این بوده که در ست ها دوم به بعد بازی را در دست گرفته و بازی را به نفع خودش به پایان برده است و در بردی که برابر بانک سرمایه به دست آورد در حالی که دو ست نخست را واگذار کرده بود توانست 3 بر 2 پیروز بازی باشد. شاید این امتیاز باعث شود که پیکان در بازی آخر خودش بتواند از این تاکتیک برای پیروزی استفاده کند.

یکی دیگر از حاشیه هایی که در دو بازی قبلی فینال شاهد آن بودیم قرار گرفتن ملی پوشان دو تیم مقابل هم که به درگیری های لفظی انجامید و جای تأسف دارد در تیم والیبالی که پله های ترقی را در چند سال اخیر به سرعت طی کرده و نتایج بسیار درخشانی در سطح آسیا و جهان کسب کرده است دیدن همچنین صحنه هایی به دور از شأن این ورزش است.

با تدابیری که فدراسیون والیبال برای این بازی تدارک دیده است به احتمال زیاد دراین بازی شاهد سیستم ویدئو چک خواهیم بود که همین امر باعث می شود که یکسری حرف و حدیث ها از بین برود و حاشیه ها کمتر شود. البته چه خوب بود که این سیستم را در دو بازی قبلی فینال نیز به کار می بردند شاید برخی از برخوردها حادث نمی شد.

بهرحال تکلیف تیم قهرمان فردا مشخص خواهد شد و امیدواریم که دو تیم پیکان و بانک سرمایه فقط به فکر بازی زیبا باشند و از حاشیه ها دوری کنند. هر دو تیم شایستگی قهرمانی را دارند و باید دید که اندیشه های کدام یک از مربیان می تواند پیروز زمین باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز