نشست روسای فدراسیون‌ها با مسئولین وزارت ورزش و جوانان؛

احمدی: موزه ملی ورزش امسال افتتاح می‌شود/ شعبانی‌بهار: عمومی‌ سازی ورزش را از استان‌ها پیگیری می‌کنیم/ سجادی: جوایز مدال آوران پرداخت شده است/ هاشمی: سال سختی را پیش رو داریم

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۲۰:۴۰:۴۰
کد خبر: ۳۹۲۰۰۱
احمدی: موزه ملی ورزش امسال افتتاح می‌شود/ شعبانی‌بهار: عمومی‌ سازی ورزش را از استان‌ها پیگیری می‌کنیم/ سجادی: جوایز مدال آوران پرداخت شده است/ هاشمی: سال سختی را پیش رو داریم
نخستین نشست مشترک معاونین، مدیران کل ستادی و روسای فدراسیون های ورزشی در سال 95 عصر امروز برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر عبدالحمید احمدی عصر امروز چهارشنبه 25 فروردین ماه در نخستین نشست روسای فدراسیون های ورزشی با مسئولین وزارتخانه در سال 95، از برنامه های فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان در سال جاری خبر داد و افزود: نشست تخصصی روز جهانی ورزش برای توسعه و صلح با کمک یونسکو روز یکشنبه 29 فروردین ماه در آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد که امیدوارم مشارکت خوبی از سوی فدراسیون ها شاهد باشیم. 

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 2016 از سوی موسسه بین المللی ایکوموس با عنوان سال میراث ورزش، گفت: فعالیت های متعددی در خصوص میراث معنوی و فرهنگی ورزش در نظر داریم که تاسیس و توسعه موزه ملی ورزش از این دست اقدامات است تا بتوانیم حرکت مثبتی را در سال 95 رقم بزنیم.

وی در ادامه از لحاظ شدن بخش های فرهنگی و آموزشی در تفاهم نامه با فدراسیون ها خبر داد و افزود: امیدواریم در همین راستا کمیته فرهنگی فدراسیون ها فعال شود. همچنین برنامه ویژه فدراسیون های المپیکی در خصوص برنامه های فراغتی ورزشکاران اعزامی به ریو را پیش بینی کرده ایم.

دکتر احمدی در پایان اظهار داشت: از دیگر برنامه های فرهنگی ما برگزاری اردوی راهیان نور برای جامعه ورزش و جوانان است که اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد که همراهی روسای فدراسیون ها را در این خصوص خواستاریم.

*دکتر شعبانی بهار: امسال بخش عمده ای از برنامه های همگانی از طریق استان ها پیگیری می شود

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با تاکید بر پیگیری برنامه های عمومی سازی ورزش گفت: باتوجه به این که بخشی از فدراسیون ها درگیر المپیک ریو هستند، سعی می کنیم توسعه ورزش همگانی را از طریف استان ها و هیات های ورزشی پیگیری کنیم. 

دکتر شعبانی بهار نگاه ویژه دکتر محمود گودرزی در توسعه ورزش همگانی را مورد توجه قرار داد و افزود: وزیر ورزش و جوانان نسبت به این موضوع عنایت ویژه ای دارد وبا تخصیص بودجه ای  مناسب، کار در این حوزه را بسیار آسان تر کرده است.

وی  در این نشست با اشاره به رویدادهای مهم پیش روی ورزش، اظهار داشت: 30 درصد فدراسیون های ما امسال درگیر المپیک ریو هستند و چندان انتظار نداریم که این فدراسیون ها مانند گذشته به برنامه های همگانی ورود کنند اما واقعیت این است که از اهمیت این موضوع هم نباید غافل شد. به عبارتی کار در این حوزه را از هیات های مربوط در استان ها دنبال می کنیم.

دکتر شعبانی بهار ادامه داد: این معاونت همچنان فعالیت های توسعه ای خود در حوزه  ورزش همگانی را مطابق برنامه در دو بخش فدراسیون ها و استان ها  دنبال می کند که امیدواریم بتوانیم به رشد قابل توجهی در این بخش دست پیدا کنیم.

*دکتر هاشمی: با تمام حمایت های مالی، سال سختی را پیش رو داریم

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست به تشریح  اقدامات صورت گرفته در خصوص جذب منابع و اعتبارات پرداخت.

دکتر سید مناف هاشمی خواسته های فدراسیون های ورزشی در خصوص مسائل مالی را به حق دانست و گفت: قبول دارم که فدراسیون ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند اما باید تلاش کنیم با جذب اسپانسر و استفاده از دیگر بخش ها شرایط بهبود یابد. 

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص مراسم گرامیداشت خیرین ورزشیار ارائه و نکاتی را پیرامون تاثیرات ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش بیان کرد و گفت: بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که برگزاری این مراسم به همراه تجلیل از مدال آوران در اسفند ماه، تاثیرات مثبتی در بخش ورزش به ویژه حوزه قهرمانی داشت و این حرکت می تواند اتفاقات خوبی را برای سال جدید رقم بزند.

 *دکتر سجادی: همه جوائز مدال آوران تا پیش از 94 پرداخت شده است

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست با اشاره به برخی گلایه ها از سوی ورزشکاران در خصوص اهداء جوائز، گفت: همه جوائز تا پیش از 94 پرداخت شده است و امیدوارم جوائز سال پیش را بتوانیم تا 6 ماهه نخست سال پرداخت کنیم.

دکتر سجادی با بیان این که در دوسال و 5 ماه گذشته نزدیک به 64 میلیارد تومان به ورزشکاران و مدال آوران جایزه اهده شده است، اظهار داشت:  سعی کرده ایم با وجود همه تنگناهای مالی به تعهداتمان عمل کنیم.

وی ادامه داد: 15 یا 16 رشته ورزشی ما درگیر المپیک هستند و تا برگزاری این رویداد، زمانی کمتر از 4 ماه باقی مانده است که باید با برنامه ریزی، خود را هر چه بیشتر و بهتر برای حضور در المپیک ریو آماده کنیم.

سجادی با مهم خواندن برگزاری این نشست ها ادامه داد: گزارش دهی از وضعیت فدراسیون ها بسیار مثمر ثمر است و بهتر است که هفتگی باشد تا هم جامعه در جریان روند کار فدراسیون ها قرار گیرد و هم وضعیت این حوزه ها مشخص شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز