مهرداد علیقارداشی در گفتگو با برنا:

خوشبینانه است اگر بگوییم در المپیک روی سکو خواهیم رفت/ حمایت‌های وزارتخانه در موفقیت تنیس روی میز چشم‌گیر بود

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۲۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۶۰۱۱
خوشبینانه است اگر بگوییم در المپیک روی سکو خواهیم رفت/ حمایت‌های وزارتخانه در موفقیت تنیس روی میز چشم‌گیر بود
رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور گفت: از زمانی که ما برای تیم ملی یک روانشناس آوردیم به عینا تأثیرات مفیدش را مشاهده نمودیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مهرداد علیقارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز درخصوص عملکرد تیم ملی در رقابت های گزینشی المپیک ریو و سه سهمیه که ایران بدست آورد صحبت کرد.

علیقارداشی در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به موفقیت های پینگ پنگ بازان ایران در رقابت های انتخابی المپیک ریو اظهار داشت: این موفقیتی که به دست آمد مربوط به یک نفر نمی شود و یک مجموعه تلاش کردند که این سه سهمیه بدست آمد. کسانی که از قبل نیز در فدراسیون تنیس روی میز زحمت کشیده اند در این موفقیت دخیل هستند.

وی در ادامه افزود: برای رسیدن به این موفقیت زحمت های شبانه روزی کشیده شد و خیلی از دوستان با برنامه ریزی که انجام دادند باعث شد که این سه سهمیه بدست آید. ملی پوشان ایران به واقع نمایش بسیار خوبی را در این رقابت ها ارائه دادند. برای رسیدن به این جایگاه از مدت ها پیش برنامه ریزی انجام دادیم و آنقدر برایمان نتیجه گیری در این رقابت ها مهم بود که مسابقات فجر سال گذشته را نیز لغو کردیم که بتوانیم هزینه بیشتری برای ملی پوشان انجام دهیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: جا دارد از دکتر گودرزی و بقیه معاونین وزارت ورزش و جوانان تشکر شایانی کنم و همچنین مسئولین کمیته ملی المپیک که تا آخرین لحظه پیگیر اردوها و مسابقات ما بودند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موفقیت ما تمرینات مستمری بود که ملی پوشان انجام می دادند. همچنین اردوی مشترکی که با کشورهای ژاپن و چین نیز داشتیم باعث شد که از تجربیات آنها نیز به نحو احسن استفاده کنیم. از زمانی که آقای لطف الله نسبی و سرمربی تیم ملی بانوان به جمع ما اضافه شدند تمرینات به شکل ویژه ای پیگیری شد و ملی پوشان با انگیزه مضاعفی در این رقابت ها شرکت نمودند.

علیقارداشی اضافه کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که روی موفقیت ورزشکاران بسیار تأثیر دارد وجود روانشناس در تیم ملی است و از زمانی که ما برای تیم ملی یک روانشناس آوردیم به عینا تأثیرات مفیدش را مشاهده نمودیم.

وی در ادامه گفت: این افتخار بزرگی برای کشورمان است که سه سهمیه را توانسته ایم کسب کنیم. ندا شهسواری بازیکن ارزنده بانوان ما برای دومین بار در رقابت های المپیک ریو حضور خواهد یافت و این نشان می دهد که ما به هر آن اندازه که به ورزش آقایان اهمیت می دهیم روی ورزش بانوان نیز حساسیت داریم. گرفتن 75 درصد سهمیه از بین ظرفیتی که داشتیم حرکت بسیار خوبی برای کشور بود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این سوال که آیا این توان در ملی پوشان وجود دارد که در المپیک ریو روی سکو برویم اظهار داشت: درست است که ما توانسته ایم سه سهمیه را کسب کنیم ولی شرایط المپیک بسیار فرق می کند و بهترین های جهان در المپیک حضور دارند و خیلی خوشبینانه است اگر بگوییم ایران به روی سکو برود. ولی با برنامه ریزی که انجام داده ایم مطمئن هستیم که در المپیک 2020 به روی سکو خواهیم رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سهمیه های ما در آینده روبه رشد خواهد بود و امیدوارم که این روندی که در پیش گرفته ایم ادامه دار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز