۱۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون صرف توزیع جوایز سال ۹۳ شد

سجادی: برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز داریم/ جلسه ای برای رفع مشکلات فدراسیون ها برگزار خواهیم کرد

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۹:۲۸:۳۲
کد خبر: ۳۹۶۵۴۱
سجادی: برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز داریم/ جلسه ای برای رفع مشکلات فدراسیون ها برگزار خواهیم کرد
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون هاکی هم باید مانند سایر فدراسیون‌ها به سمت جذب اسپانسر و بودجه‌ای برای فدراسیون برود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون هاکی امروز با ریاست دکتر سجادی برگزار شد.

نصرالله سجادی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون هاکی با اشاره به پیشرفت فدراسیون هاکی در طی چند سال گذشته اظهار کرد: هاکی نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته و هم‌اکنون در رقابت‌های داخل سالن در جایگاه چهارم جهان قرار دارد اما در بخش مسابقه‌های روی چمن چون فعالیت خود را تازه شروع کرده، نیاز به امکانات بیشتر دارد. ضمن اینکه هاکی جزو رشته‌هایی است که اکثر وسایل آن چون از خارج از کشور تهیه می‌شود، بخش زیادی از هزینه فدراسیون صرف خرید وسایل می‌شود. بنابراین ما سعی می‌کنیم از نظر اعتبارات توجه ویژه‌ای به این فدراسیون داشته باشیم اما این به آن معنا نیست که بخواهیم بودجه‌ای فراتر از بودجه پیش‌بینی شده صرف این رشته کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر توزیع اعتبارات به استان‌ها بر اساس آمایش سرزمین است. طبق آمایش سرزمینی که در سال گذشته انجام دادیم، هم‌اکنون 10 استان در زمینه توجه آحاد جامعه به رشته‌های مختلف در استان‌ها نسبت به سایر رشته‌ها در اولویت وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته و ما تمام تلاش‌مان بر این است که بر اساس این آمایش به این استان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سجادی تاکید کرد: ما در حال حاضر با منابع محدودی مواجه هستیم و باید شاخص‌ها و ملاک‌هایی را برای توزیع اعتبارات داشته باشیم لذا فدراسیون هاکی هم باید مانند سایر فدراسیون‌ها به سمت جذب اسپانسر و بودجه‌ای برای فدراسیون باشد. به عنوان مثال فدراسیون والیبال امروز در جایگاه خوبی قرار گرفته، شاید کل کمکی به این فدراسیون می‌توانیم انجام دهیم 200 تا 300 میلیون تومان بود اما الان این فدراسیون از طریق اسپانسر توانسته است بودجه قابل توجهی را صرف این ورزش کرده و به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کند. هیات‌های استانی رشته‌ هاکی نیز باید بتوانید در جذب اسپانسر و مطرح شدن این رشته فعالیت زیادی انجام دهد.

سجادی اضافه کرد: بودجه امسال فدراسیون هاکی تا 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با سایر فدراسیون‌ها رشد خوبی داشته است. من بیش از این نمی‌توانم بودجه در اختیار فدراسیون قرار دهم. باید خود فدراسیون‌ها برای جذب بودجه بیشتر تلاش زیادی انجام دهند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش همچنین درخصوص این طرح پیشنهادی که قرار است هیات‌ها در آینده زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان آن استان اداره شود نه فدراسیون‌ها، گفت: این یک پیشنهاد محرمانه بود که چند بند داشت و هنوز در خصوص کمیسیون تخصصی دولت بررسی نشده است. برای تصویب باید به هیات دولت برود. چنین چیزی وجود ندارد و من آن را تکذیب می‌کنم.

سجادی در رابطه با احداث اماکن جدید تصریح کرد: قانون بودجه این مسئله را ممنوع کرده و در حال حاضر پروژه‌های نیمه کاره زیادی داریم و باید این پروژه‌ها تکمیل شود. برای تکمیل تمام پروژه‌های نیمه کاره ما حدود 5 میلیارد و 400 میلیون تومان به بودجه عمرانی نیاز داریم که واقعا تکمیل بودجه‌ها در شرایط کنونی کار سختی است زیرا بخش خصوصی نیز حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش نیست.

وی در پایان از برگزاری جلسه مشترکی با روسای فدراسیون و مدیران کل استان‌ها در 19 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این جلسه به منظور بررسی مشکلات فدراسیون‌ها برگزار خواهد شد و از تمام فدراسیون‌ها درخواست کردیم طی بخشنامه‌ای مشکلات خود را به وزارت ورزش مطرح کنند تا ما با توجه به مشکلات آن‌ها بتوانیم در جهت رفع آن‌ها قدم‌های موثری برداریم و در زمینه رشد و پیشرفت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی تا جایی که ممکن است فعالیت کنیم.

وی بودجه در نظر گرفته برای توزیع جوایز سال 93 را 10 میلیارد و 320 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای توزیع جوایز سال 94 ما به بودجه بیشتری نیاز داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز