به میزبانی ساختمان شماره یک وزارتخانه؛

نشست سردبیران ورزشی رسانه‌ها با مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۵:۰۹
کد خبر: ۳۹۶۶۶۲
نشست سردبیران ورزشی رسانه‌ها با مسئولان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد
سردبیران ورزشی خبرگزاری ها و رسانه های دیداری و نوشتاری با مسئولان وزارت ورزش و جوانان در خصوص ایجاد همدلی بیشتر این دو حوزه و همچنین بررسی فضای پیش از المپیک بحث و گفت و گو کردند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این نشست که با حضور بهرام افشارزاده مدیرکل حوزه وزارتی، دکتر احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش، مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و  سردبیران ورزشی رسانه ها برگزار شد، راه های همدلی بیشتر حوزه رسانه با مجموعه مدیریت ورزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست افشارزاده با تاکید به انسجام بیشتر رسانه ها با بخش ورزش کشور، گفت: هیچ حوزه ای به اندازه رسانه نمی تواند با انعکاس کارهای بزرگ و مثبت، یاری گر ورزش باشد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان افزود: در ورزش اتفاقات خوشایند و ناخوشایند بسیاری رخ می دهد و این رسانه است که با تفکر عقلانی بین این دو اعتدال ایجاد می کند تا جامعه از اتفاقات رخ داده متضرر نشود.

وی با اشاره به نزدیکی رویداد المپیک، گفت: باید راهی پیدا کنیم تا حضور در این رقابت ها بیش از هر چیز دیگری به کام مردم شیرین شود و بتوانیم در مسئولیت خود منشاء خدمات مفیدباشیم.

در ادامه این نشست مازیار ناظمی به همپوشانی رسانه ها و وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد و گفت: ورزش متعلق به  همه مردم است و با کمک به یکدیگر می توان نقص های موجود را تا حد قابل قبولی کاهش داد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان حوزه ورزش را بسیار گسترده دانست و افزود: ورزش بخش زیادی از رسانه ها را به خود اختصاص داده و این از آماربالای پخش برنامه ها در صدا وسیما ، روزنامه ها و سایت های ورزشی مشهود است؛ پس به نسبت، دغدغه های این حوزه و فشرهای وارده نیز بیشتر خواهد بود.

وی ورزش کشور را بدون نقص نداست و تاکید کرد: این رسانه ها هستند که می توانند با نقد های خود و کمک به مدیریت و تصمیم گیران  نقایص را کاهش دهند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه، این قبیل نشست ها را در ایجاد فضای همدلی ونزدیک شدن دیدگاه ها موثر خواند و گفت: به اعتقاد من مشکل اصلی ما فاصله موجود بین رسانه ها و مجموعه مدیریتی است. به عبارتی فاصله ذهنیت ها با واقعیت ها بسیار است.

دکتر سید عبدالحمید احمدی با تاکید به این نکته که به دنبال همصدا کردن رسانه ها با وزارت ورزش و جوانان نیستیم، افزود: هر دو حوزه وظایف و رسالت هایی بر عهده دارند که باید با تکیه بر منطق، واقعیت و انصاف به این وظایف عمل کنند.

وی در ادامه از عدم بررسی عملکرد رسانه ها در کشور انتقاد کرد و گفت: فضا و پیامدهایی که رسانه ها در کشور ایجاد می کنند ارزیابی نمی شود و مجموع معدل کار رسانه مورد بررسی قرار نمی گیرد؛ بر همین اساس هر کس بر اساس سیاست رسانه ای خود عمل می کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور فرهنگی، آموزش و پژوهش همچنین تقویت بخش روابط عمومی دستگاه های ورزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ظرفیت این حوزه باید توسعه یابد و باید به تناسب مخاطب و ظرفیت ورزش روابط عمومی متبحر داشته باشیم.

دکتر احمدی در ادامه با اشاره به مدت زمان باقی مانده تا المپیک ریو2016 ، گفت: دو دیدگاه متفاوت در این خصوص مطرح است؛‌یکی این که موفقیت ورزش کشور در گرو مدال آوری نیست و دیگری این که مدال آوری نمودی از موفقیت ورزش کشور است. باید بتوانیم معدل این دو دیدگاه را در نظر بگیریم.

وی اطلاع رسانی جامع را نخستین گام برای ورود به چنین رویدادی دانست و تعدیل انتظارات در این بین را لازم و ضروری عنوان کرد.

معاون وزیر نهاد متولی المپیک را کمیته ملی المپیک و فدراسیون های مربوطه معرفی کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان هماهنگی های بالا دستی را انجام می دهد. رسیدن به نقاط هدف مورد نظر این سه حوزه دارای اهمیت است.

دکتر احمدی خالی بودن دست دولت از منابع مالی را یکی از مشکلات پیش از المپیک دانست و افزود: اما با همین دست خالی برای جذب منابع و پرداخت به فدراسیون های المپیکی تلاش شد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط متفاوت المپیک لندن با المپیک پیش رو، گفت: ما در پیش بینی نتایج ریو نه تنها ناامید نیستیم بلکه انتظار اتفاقات خوب را می کشیم. ما از المپیک 2016 نه منتظر معجزه هستیم و نه منتظر شکست کاروان ایران. باید این نگاه منطقی را در جامعه گسترش دهیم.

در ادامه هر یک از سردبیران ورزشی رسانه ها به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود برای فراهم شدن فضای المپیکی بهتر در کشور پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز