در پی رویارویی استقلال و تراکتورسازی؛

قلعه‌نویی بر سر دوراهی تهران-تبریز!

۱۳۹۵/۰۲/۱۰ - ۲۳:۴۸:۴۳
کد خبر: ۳۹۸۵۹۰
قلعه‌نویی بر سر دوراهی تهران-تبریز!
نتایج هفته بیست و هشتم لیگ برتر به گونه ایی رقم خورد که اکنون هم استقلال و هم پرسپولیس حساب ویژه ایی روی بازی استقلال-تراکتورسازی باز کرده اند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم امیرقلعه‌نویی حالا سایه به سایه علیرضا منصوریان، منتظر سرخوردن یکی از سه مدعی قهرمانی است تا شاید بتواند یک سهمیه برای شهر تبریز بگیرد و کمی از زیر نگاه سنگین تبریز خارج شود. او یک نیم فصل را با سکوهای خالی یادگار امام گذراند تا به خوبی متوجه این موضوع شود که مردم تبریز از این راننده تراکتور استقبال نمی کنند!

بازی یک‌شنبه در هفته بیست و نهم لیگ برتر را می توان حساس‌ترین بازی عمر امیر قلعه‌نویی دانست. او اکنون برسر دوراهی تهران-تبریز قرار دارد. هرچند که راه تبریز فرش قرمز ندارد و در راه تهران هم خیلی از او استقبال نخواهد شد اما به هرحال آینده کاری او خیلی به این بازی بستگی دارد.

تراکتورسازی  تا حد زیادی از کسب سهمیه دور است و همین حالا هم آتش زیرخاکستر تبریز باد خورده و درحال گُر گرفتن است!

اگر استقلال برنده این بازی شود امکان ندارد در تبریز قلعه نویی را متهم به همکاری با استقلال نکنند. مخصوصا حالا که تیم رسول خطیبی در حال ورود به لیگ برتر است و بعید نیست دوباره ماشین سازی به تیم اول شهرتبریز تبدیل شود. به این ترتیب قلعه نویی و تیمش بیش از بازی مقابل ملوان تنها خواهند ماند. از طرفی تراکتورسازی به احتمال قوی سروش رفیعی و بختیار رحمانی را از دست خواهد داد. دو بازیکنی که کمک زیادی به قلعه نویی کردند تا بتواند تیم اول شهر تبریز را به به جمع مدعیان لیگ اضافه کند. پیداکردن جانشین برای این دو نفر کار بسیار سختی خواهد بود و همین باعث می شود که احتمالا درفصل بعد تراکتورسازی این قدرت را نداشته باشد. بنابراین آینده کاری قلعه نویی در تبریز وابستگی زیادی به نتیجه بازی یک‌شنبه خواهد داشت.

برد مقابل استقلال حتی می تواند منجر به سهمیه گیری تراکتورسازان شود و به این ترتیب قلعه نوعی می تواند ابروهای گره شده مردم تبریز را باز کند تا فصل بعد را با آرامش آغاز کند. به خاطر همین است که قلعه نویی اخیرا از نامعلوم بودن ماندنش در تبریز می گوید و برای این ماندن شرط و شروط هم می‌گذارد!

*اما اگر در این بازی استقلال بازنده شود، چه اتفاقی می افتد؟

قلعه نویی پیش تر از این با استقلال اهواز، قهرمانی را از استقلال گرفته بود و به خاطر همین چندین سال طول کشید تا با کسب چند قهرمانی دل شکسته هواداران پرشمار استقلال را به دست بیاورد. ضمن این که واقعیت این است؛ اکثریت هواداران استقلال با امیرقلعه نویی به خاطر تقلید ازعلی پروین و هم چنین مشت‌های گره کرده او با تیم های مختلف در برابر آبی های تهران، همدل و همسو نیستند. دیگر وقتی استقلال نتیجه نمی گیرد، کسی روی سکوهای آزادی فریاد نمی زند امیرقلعه نویی!

باخت استقلال در این بازی بدون شک باعث می شود تا هواداران جام های قلعه نویی را به او برگردانند و هرگونه ارتباط و نسبت استقلال با قلعه نویی را پاک کنند!

شاید گفته شود که در فوتبال حرفه ایی وجدان کاری مهم است واین صحبت ها هواداری است اما شما باید سکوها را یک بار از نزدیک دیده باشید تا به خوبی مفهوم این جملات را درک کنید. فوتبال با تمام حرفه ایی شدنش در سراسر دنیا هنوز هم به خاطر سکوها و صندلی ها رونق دارد و کسی که روی نیمکت یا داخل زمین است، به خوبی می داند که باید سکوها را شاد نگه داشت.

باخت استقلال در این بازی سبب می شود که قلعه نویی حداقل 5سال از استقلال دور بماند و حتی اگر بعد از 5سال هم به تیم پایتخت بازگردد و استقلال سومین قهرمانی آسیا را هم گرفته باشد، سکوها باز هم خالی شوند.

قلعه نویی  چندسال آخر حضورش در استقلال، با اشتباهاتی که مرتکب شد هواداران را از این تیم دور کرد به طوریکه هنوز هم کسی میل و رغبتی به تماشای بازی این تیم از روی سکوها ندارد. این عدم استقبال  تماشاگران، تا حد خیلی زیادی به قلعه نوعی مربوط است و انکار این موضوع یعنی یا اطلاع درستی از پیرامون فوتبال نداریم یا این که دوست داریم واقعیت پنهان شود.

با این تفاسیر، پایان این بازی راه قلعه نویی را مشخص خواهد کرد. یا او می برد و تبریز به او روی خوش نشان خواهد داد، در حالیکه در تهران خاطره ها را از بین می برند! و یا اینکه استقلال می برد و با اینکه تبریز دیگر به او روی خوش نشان نخواهد داد اما آینده کاریش در تهران حفظ می شود.

البته خصوصیات قلعه نویی حالت سومی را هم به وجود می آورد که احتمال وقوع آن کمتر از حالت هایی است که گفته شد اما به هرحال وجود دارد. قلعه نوعی مربی محتاطی است و ممکن است با تلاش برای تساوی، سعی کند همه چیز را در حالت سکوت نگه دارد. ژنرال آبی ها و امیرپاشای تبریز در حال تجربه سخت ترین روزهای عمرش است. او اکنون نه در تبریز امیرپاشاست و نه در تهران کسی به او فکر می کند. باید تا یک‌شنبه صبر کرد و دید که نتیجه این بازی چه آینده ایی را برای قلعه نویی رقم می‌زند. شاید او علاقه ایی به این وضعیت نداشته باشد اما ناخواسته در این شرایط قرار گرفته و باید تن به سرنوشتی بدهد که مطمئنا اورا از یک شهر دور خواهد کرد.تهران یا تبریز؟ تا یک شنبه صبر کنید!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز