معاون وزیر ورزش و جوانان:

دور شدن جامعه از ورزش آسیب‌های فردی و اجتماعی را به دنبال دارد

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۷:۲۰:۵۲
کد خبر: ۴۰۵۵۱۷
دور شدن جامعه از ورزش آسیب‌های فردی و اجتماعی را به دنبال دارد
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ دور شدن جامعه از ورزش آسیب‌های فراوانی را از نظر فردی و اجتماعی به جامعه وارد می‌کند در حالی که سلامتی یکی از نتایج ورزش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عبدالحمید احمدی در کنگره علمی اخلاق در ورزش که در تالار بعثت مرکز فرهنگی جوانان برگزار شد، اظهار کرد: اخلاق موضوعی بسیار گسترده است و می‌شود آن را از زاویه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داد ولی در نگاه اجمالی آنچه در منابع ما وجود دارد در اخلاق بیان شده و آن شامل صفات اکتسابی است که همه در شرایطی نکته‌ای از آن را می‌آموزیم.

وی افزود: از جمله نکاتی که ما در اخلاق به آن می‌رسیم این است که شاکله وجودی انسان از حسن خلق تشکیل شده اما اگر بخواهیم موضوع اخلاق را در ورزش بررسی کنیم شاهد گستره بسیار وسیعی خواهیم بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ورزش به خودی خود یک امر تربیتی محسوب می‌شود که برای ورزیده شدن انسان و همچنین بستری برای تربیت شدن آن فراهم می‌کند و این تربیت تک‌بعدی نیست و هر فعالیتی که انسان انجام می‌دهد تأثیر مستقیم جسمی و روحی دارد.

احمدی ادامه داد: در ورزش باید به سمت تربیت جسمی و روحی برویم و ظاهر ورزش با فعالیت فیزیکی و همراه با مهارت است اما باطن ورزش فراتر از بعد فیزیکی است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در خصوص اخلاق در ورزش سخن به میان بیاوریم ورزش می‌تواند ایفاگر نقش تربیتی برای همه آحاد جامعه باشد، گفت: دور شدن جامعه از ورزش آسیب‌های فراوانی را از نظر فردی و اجتماعی و جامعه وارد کرده است در حالی که سلامتی یکی از نتایج ورزش به شمار می‌‌رود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ابعاد اجتماعی ورزش گفت: ورزش کارکرد اجتماعی و مثبتی مانند رشد شخصیت اجتماعی و جلوگیری از پرخاشگری همراه به قانون‌گرایی، نظم، انضباط و تکامل اجتماعی دارد.

احمدی با بیان اینکه ورزش پیام‌آور سازندگی در ابعاد فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ورزش را امر به معروف دانستند و پیام این فرمایش نباید از بطن جامعه ما دور شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز