رشید خدابخش در گفتگو با برنا:

افرادی که دنبال منفعت خودشان بودند، جودو را وارد حاشیه کردند/ در عین ناباوری سه سهمیه گرفتیم

۱۳۹۵/۰۳/۰۹ - ۰۵:۲۴:۰۶
کد خبر: ۴۱۰۲۷۷
افرادی که دنبال منفعت خودشان بودند، جودو را وارد حاشیه کردند/ در عین ناباوری سه سهمیه گرفتیم
سرپرست سابق فدراسیون جودو گفت: اگر سهمیه‌ها قطعی می‌شد و بعد بحث انتخابات را پیش می‌کشیدند شاید دیگر حاشیه‌هایی در تیم ملی به وجود نمی‌آمد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رشید خدابخش، سرپرست سابق فدراسیون جودو درخصوص شرایط ایجاد شده در این فدراسیون و همچنین حاشیه‌های به وجود آمده در جودو صحبت کرد.

خدابخش در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به اتفاقات اخیر در فدراسیون جودو، اظهار داشت: زمانی که من به عنوان سرپرست به این فدراسیون آمدم شرایط بسیار بدی در اینجا حکمفرما بود و حاشیه‌های زیادی برای ملی‌پوشان ایجاد شده بود که در اولین کاری که انجام دادیم سعی بر این شد که حاشیه‌ها از تیم دور شود و با شرایط ویژه‌ای که ملی‌پوشان داشتند تیم را برای اعزام به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک آماده کردیم.

وی در ادامه افزود: بدیهی است که در همچنین شرایطی اولویت ما کسب سهمیه المپیک بود و اگر می‌خواستیم بحث انتخابات فدراسیون را به میان بکشیم زمان را از دست داده بودیم و با توجه به شرایط متشنجی که فدراسیون از قبل داشت باید یک فضای آرام را مهیا می‌کردیم که انتخابات در فضای سالم و بدون هیچ دغدغه‌ای برگزار شود. این صحبت را با آقای دکتر سجادی نیز مطرح کردیم که انتخابات بعد از اتمام رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برگزار شود.

سرپرست سابق فدراسیون جودو ادامه داد: با توجه به اینکه در فرصت زمان بسیار کمی که برای کسب سهمیه برای ملی‌پوشان ما مانده بود تصمیم بر این گرفتیم که بیشتر تمرکز خودمان را روی مسابقات بگذاریم. در جایی که خیلی ها فکر می‌کردند با شرایط ایجاد شده جودو نتواند هیچ سهمیه‌ای را بگیرد ولی با تلاشی که در آن مدت کم انجام شد توانستیم در عین ناباوری سه سهمیه را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که بعد از موفقیت‌های کسب شده توسط جودو این انتظار می‌رفت که حمایت بیشتری از این مجموعه صورت بگیرد و حتی شانس گرفتن سهمیه چهارم را نیز داشتیم ولی متأسفانه دوباره هجمه‌ها و حاشیه‌های زیادی به فدراسیون جودو وارد شد و در حساس‌ترین لحظه‌ها بحث انتخابات به میان آمد.

خدابخش در ادامه اظهار داشت: یکسری از افراد که از بدنه خود جودو بودند تلاش کردند که این انتخابات زودتر از آنچه که با وزارت ورزش هماهنگ شده بود برگزار شود و حتی به خاطر این قضیه اصرار داشتند که تیم به مسابقات باکو نیز اعزام نشود. و این به خاطر منفعتی بود که در این کار می‌دیدند و نفراتی که برای ریاست در نظر گرفته کرده بودند زودتر به مجموعه فدراسیون اضافه شود. اگر دوستان کمی صبر می‌کردند که سهمیه‌ها قطعی می‌شد و بعد بحث انتخابات را پیش می‌کشیدند شاید دیگر همچنین حاشیه‌هایی در تیم ملی به وجود نمی‌آمد.

وی افزود: در رقابت‌های باکو ما ضعیف‌ترین نتایج در 5 ماه گذشته را کسب کردیم و حتی ممکن بود که محجوب و ملایی در رنکینگ سقوط کنند و سهمیه المپیک را نیز از دست دادند که با خوش شانسی این اتفاق برای ملی‌پوشان ما رخ نداد. با توجه به اینکه کمتر از سه ماه دیگر به شروع رقابت‌های المپیک ریو باقی مانده باید همه سعی کنند به فکر بالا بردن روحیه المپیکی‌ها باشند نه اینکه بخواهند روحیه آنها را نیز تخریب کنند.

خدابخش با اشاره به اردویی که جدیدا برای سه المپیکی جودو در نظر گرفته شده است، گفت: هر سه ملی‌پوش ما که سهمیه المپیک را به دست آورده‌اند دارای شرایط ویژه‌ای هستند و مسابقات بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند و بهتر بود که به جای این اردویی که بعد از اتمام رقابت‌های گزینشی در نظر گرفته شده، فضایی برای ملی‌پوشان در نظر گرفته می‌شد که بتوانند اول از لحاظ روحی و روانی خود را بسازند و بعد به تمرین بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز