دکتر احمدی در همایش ورزش، جوانان و محیط زیست بیان کرد:

کسانی که معتقدند ورزش و محیط زیست به هم ربطی ندارد، درکی از ورزش ندارند

۱۳۹۵/۰۳/۱۶ - ۱۷:۴۴:۳۲
کد خبر: ۴۱۳۵۱۵
کسانی که معتقدند ورزش و محیط زیست به هم ربطی ندارد، درکی از ورزش ندارند
دکتر احمدی در دومین همایش ورزش، جوانان و محیط زیست گفت: کسانی که معتقدند ورزش و محیط زیست به هم ربطی ندارد، دارای نگاهی نازل هستند و درکی از ورزش ندارند.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان، در سخنرانی خود در دومین همایش ورزش، جوانان و محیط زیست گفت: از دکتر شجیع و همکارانش در دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان که با نیروی کم ولی با تمام وجود تلاش می کنند و همچنین از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست که صمیمانه از برنامه های محیط زیستی وزارت ورزش و جوانان حمایت می کنند تشکر می کنم.

وی افزود: بحث محیط زیست یک بحث فرهنگی و اجتماعی است. انسان سالم در یک محیط زیست سالم، پاک و فاقد هر گونه آلودگی باشد. محیط زیستی که نشاط و شادابی انسان را تامین می کند و برای انسان با احساس امنیت و آرامش همراه است.

دکتر احمدی ادامه داد: عکس این موضوع هم صادق است. محیط زیست آلوده دارای تاثیرات منفی بر روح و روان انسان است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: هر کس که روی زمین زیست می کند باید حفظ محیط زیست را وظیفه ذاتی خود بداند و بی توجهی به محیط زیست، آینده و زندگی آیندگان را به مخاطره می اندازد. برخورداری از محیط زیست سالم باید مهمترین هدفی باشد که توسط ما دنبال می شود و اتفاقا هدف ورزش هم تربیت انسان هایی سالم است.

دکتر احمدی تاکید کرد: تربیت ورزشکار سالم در محیط زیستی ناسالم و آلوده غیرممکن است و ورود وزارت ورزش و جوانان به مقوله محیط زیست کاملا با هدف این حوزه همراستاست.

وی افزود: تشکیل دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان با دو هدف تشکیل شد؛ ابتدا توجه خود جامعه ورزش به آموزه های محیط زیستی و دوم استفاده از رسانه ورزش و نقش مرجع ورزشکاران الگو در آگاه بخشی جامعه در مورد تهدیدات محیط زیستی.

دکتر احمدی به برخی فعالیت های وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: هر چه قدر در مورد محیط زیست کار شود و گفته شود کم است و یکی از مهمترین چالش های ما کم توجهی به امر آموزش است. باید بپذیریم در مورد آموزش مسائل محیط زیستی کم توجهی شده است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان به برخی انتقادات در مورد بی ارتباطی ورزش و محیط زیست اشاره کرد و گفت: این یک نگاه نازل است و کسانی که این مباحث را مطرح می کنند درکی از ورزش، فرهنگ و محیط زیست ندارند و بدون تردید تمامی نهادها از جمله وزارت ورزش و جوانان در این حوزه مسئول هستند.

دکتر احمدی در پایان سخنانش به همگانی شدن نهضت حمایت از محیط زیست توسط جامعه ورزش اشاره کرد و از رابطین محیط زیست ادارات کل فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان خواست با تمام وجود از برنامه های محیط زیستی حمایت کنند.

photo_2016-06-05_18-42-06

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز