لیگ جهانی والیبال - هفته سوم

صربستان ۳ - ایتالیا ۲/ صدرنشین فاتح ماراتن آزادی شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۹:۲۹:۵۴
کد خبر: ۴۲۶۳۴۶
صربستان ۳ -  ایتالیا ۲/ صدرنشین فاتح ماراتن آزادی شد
دیدار تیم‌های ملی والیبال صربستان و ایتالیا با برتری 3 بر 2 صدرنشین لیگ جهانی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، دیدار تیم‌های ملی والیبال ایتالیا و صربستان از آخرین روز هفته سوم سطح یک لیگ جهانی والیبال ساعت 18 امروز در سالن 12 هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی تهران، با قضاوت علی جعفر ابراهیم از بحرین به عنوان داور اول و ناتان سوانپارک از تایلند به عنوان داور دوم آغاز شد.

صربستان، صدرنشین لیگ های والیبال پس از دو شکست برابر ایران و آرژانتین، بازی برابر لاجوردی‌پوشان را بسیار خوب آغاز کرد و در ست‌های اول و دوم با برتری کامل و با نتایج 25 بر 19 و 25 بر 18 مقابل شاگردان جیانلورنزو بلنجینی به برتری رسید اما در ست سوم ورق برگشت.

ایتالیا در این ست با اتکا به سرویس‌های قدرتی ایوان زایتسف  و حضور موثر برونولوکا وتوری و عثمانی خوانتورنا تلافی کرد و به برتری 25 بر 19 رسید تا بازی به ست چهارم کشیده شود.

ست چهارم هم با رقابت شانه به شانه دو تیم آغاز شد و صربستان موفق شد زودتر از حریف خود به امتیاز 8 برسد تا با حداقل برتری به وقت استراحت نخست برود. در بازگشت دو تیم به میدان روند امتیازگیری شاگردان نیکولا گربیچ بهتر شد. مثلث مارکو ایوویچ، دراگان کواسویچ و دراژن لوباریچ عرصه را بر آتزوری تنگ کرده بود تا صربستان با برتری 16 بر 12  وقت استراحت فنی ست چهارم را هم به نام خود ثبت کند. حضور اولگ آنتونف در خط سرویس، یک‌باره روند بازی را تغییر داد و ایتالیا با کسب 4 امتیاز پیاپی، در عدد 16 کار را به تساوی کشاند. صرب‌ها بازهم 2 امتیاز پیش افتادند اما ستاره‌ای به نام ایوان زایتسف، دوباره همه چیز را به تساوی کشاند. 

موتور ایتالیا انگار تازه در ست چهارم روشن شده باشد، تنوع حملات این تیم روی تور و دفاع کم اشتباه و دریافت‌‌های کم‌نقص بازی را کاملاً  از دست صدرنشین لیگ بیرون کشید. در امتیاز 24 بر 22 به سود لاجوردی‌پوشان، زایتسف بازهم به کمک شاگردان بلنجینی آمد و با کسب امتیاز پایانی این ست باعث شد ایتالیا ضم برتری 25 بر 22 در این ست کار را به دست پنجم بکشاند. 

 

صربستان برد، آتاناسویچ لیدر شد!

میلوس نیکی سرویس نخست ست پنجم را به تور کوبید تا نخستین امتیاز را در دست پایانی این دیدار، صرب‌ها دشت کنند. ایتالیا بلافاصله کار را به تساوی کشاند و اشتباه مارکو پودراسکین در حمله برتری را به آتزوری داد. شاگردان گربیچ 2 امتیاز ارزشمند گرفتند تا از حریف پیش بیفتند و این بار آنتونف از پس تک دفاع نیکولا جوویچ برنیامد تا صرب‌ها اختلاف امتیاز را به 2 برسانند. ماتئو پیانو هم در حمله بعدی دفاع شد تا صربستان 7 بر 4 از حریف پیش بیفتد و بلنجینی درخواست وقت استراحت کند. در بازگشت دو تیم به میدان هر کدام یک امتیاز دیگر گرفتند تا زمین مسابقه در امتیاز 8 بر 5 تغییر کند. 

نکته جالب این ست، حمایت تماشاگران ایرانی از صربستان بود و آلکساندر آتاناسویچ روی نیمکت صرب‌ها مانند یک لیدر تماشاگران را به تشویق تیمش فرامی‌خواند اما ایتالیا بود که در امتیاز 10 به حریف خود رسید. در ادامه بازهم صربستان 2 امتیاز حساس پیش افتاد اما دفاع مستحکم ایتالیا و ضربه وحشتناک زایتسف، بازهم کار را در امتیاز 12 به تساوی کشاند. صربستان امتیاز سیزدهم را هم گرفت و دراژن لوبوریچ با حضور خود در میدان امتیاز حساس 14 را برای این تیم به ارمغان آورد تا شاگردان گربیچ در آستانه پیروزی قرار بگیرند. تایم اوت گربیچ اما به ضرر تیمش شد تا زایتسف با سرویس قدرتی خود باعث کسب امتیاز چهاردم برای ایتالیا شود. بازی گره خورده بود. سرویس آنتونف به جایی نرسید و زایتسف هم دفاع شد تا در مجموع صربستان با برتری 17 بر 15 در این دست، 3 بر 2 ایتالیا را شکست دهد و به صدرنشینی خود در لیگ جهانی ادامه دهد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز