رقابت های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا-چین تایپه؛

مختاری و مرادیانی صاحب مدال طلا شدند

۱۳۹۵/۰۴/۱۸ - ۱۵:۲۵:۴۵
کد خبر: ۴۲۸۰۹۰
مختاری و مرادیانی صاحب مدال طلا شدند
رقابت های روز دوم کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا امروز جمعه در سالن دانشگاه ورزشی شهر تایچونگ کشور چین تایپه، در سه وزن کشتی فرنگی و دو وزن کشتی آزاد به پایان رسید.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، درمسابقات روز دوم (جمعه) که در اوزان 58،54 و 63 کیلوگرم کشتی فرنگی و اوزان 69 و 76کیلوگرم کشتی آزاد برگزار شد، در کشتی فرنگی محمدرضا مختاری در 58 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و رضا مردی در وزن 54 کیلو صاحب مدال نقره شد.همچنین در کشتی آزاد محمد رضا مرادیانی به مدال طلا رسید و سجاد غلامی پنجم شد.
 
نتایج نهایی مسابقات روز نخست به شرح ذیل است:
 
رضا مردی در وزن 54 کیلوگرم در دور اول با نتیجه2-1 از سد پاردیپ از هند گذشت. کشتی گیر کشورمان در دور دوم با نتیجه 8- صفر و امتیاز عالیصمد بیک اورالوف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در  مبارزه سوم خود هونگ ماک از تایلند را 9-0 و با امتیاز عالی شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. مردی در کشتی فینال مقابل آدلیت سیسمبایف از قزاقستان با نتیجه 1-1  کشتی را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت. مدال های برنز این وزن نصیب پاردیب از هندوستان و زولمان ارشنبیکوف از قرقیزستان شد.

محمد رضا مختاری کشتی گیر وزن 58 کیلوگرم کشتی فرنگی در دور اول بزار عظیموف از ترکمنستان را با نتیجه9-1مغلوب کرد. مختاری در کشتی دوم خود نیز با نتیجه 6-0 اربول باکیروف از قرقیزستان را شکست داد وی در مرحله نیمه نهایی  در برابر کونگ تان نگوین از ویتنام با نتیجه 9-1 وضربه فنی به پیروزی رسید و فینالیست شد. ختاری در مسابقه پایانی با نتیجه 7-5 و ضربه فنی مقابل محمدکودیر یوسپوف از ازبکستان به پیروزی رسید و مدال طلا را به گردن آویخت. در این وزن اربول باکیروف از قرقیزستان و استانیسلاو یاروش از قزاقستان به مدال برنز دست یافتند.

در وزن 63 کیلوگرم کشتی فرنگی علی ناقوسی در دور اول 4-2 مقابل آلمازبیک ژوریف از قرقیزستان شکست خورد و با توجه به شکست حریف وی در دور بعد، ناقوسی از دور رقابت ها کنار رفت. در این وزن علیخان کوکنوف برابر هموطن خود دولت لارینوف به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. مدال های برنز این وزن نصیب سوراب سورابا و دیپاک دیپاکا از هند شد.

سجاد غلامی ملی پوش وزن 69 کیلوگرم کشتی آزاد در گام نخست غلام گوس از پاکستان را با نتیجه 10-0 از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه 4-2 مغلوب  دیازعسکروف ازقزاقستان شد و باتوجه به راه یابی کشتی گیر قزاقستانی به فینال، غلامی درگروه شانس مجدد جیونگ جین از کره جنوبی را با نتیجه 10صفر شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در مسابقه رده بندی با نتیجه 1- 0مقابل سوشانت از هند شکست خورد و پنجم شد. در این وزن جیتین از هندوستان به عنوان قهرمانی رسید، دیار عسکروف از قزاقستان به مدال نقره دست یافت و مدال های برنز نصیب هیده تاکادا از ژاپن و سوشانت از هندوستان شد.

محمدرضا مرادیانی در وزن 76 کیلوگرم کشتی آزاد در نخستین مبارزه خود، با حساب 7- 1نورعلی ثابتخان از قزاقستان را مغلوب کرد،وی در دوردوم ماگومد شایپوف دیگر کشتی گیر قزاقستانی را 6-5 برد. مرادیانی در مرحله نیمه نهایی سانجای از هندوستان را 3-1مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در کشتی نهایی خود موفق شد تایسی تسوجی از ژاپن را با نتیجه 4-1شکست دهد و به مدال طلا برسد. مدال های برنز این وزن نصیب بیلگون بایارسایخان از مغولستان و سانجی از هندوستان رسید.

در ورزن نخست این رقابت ها تیم ایران 5 مدال طلا توسط امید آرامی، محمد مهرابی و محمد حسین وند در اوزان 42، 46 و 50 کیلوگرم کشتی فرنگی و ابوالفضل و مهدی هاشمی در اوزان 85 و 100 کیلوگرم کشتی آزاد شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز