نشست خبری معاون توسعه ورزش قهرمانی برگزار شد؛

سجادی: وزارت ورزش‌وجوانان تسهیلات ویژه‌ای را برای قهرمانان در نظر گرفته است/ امیدواریم در ریو مدال‌های بیشتری را کسب کنیم

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۱:۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۰۸۸
سجادی: وزارت ورزش‌وجوانان تسهیلات ویژه‌ای را برای قهرمانان در نظر گرفته است/ امیدواریم در ریو مدال‌های بیشتری را کسب کنیم
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: توقع ما بیش از حد انتظار نیست.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری با رسانه ها قبل از شروع رقابت های المپیک ریو اظهار داشت: ایران از سال 1948 در رقابت های المپیک شرکت کرده و تا المپیک ریو در مجموع در 16 دوره حضور داشته است و توانسته ایم در تمامی ادواری که در المپیک دیده ایم حداقل مدال ها را کسب کنیم.

سجادی گفت: فراز و نشیب های زیادی در دوره های مختلف کاروان ایران داشته است که در مجموع 640 ورزشکار در المپیک حضور داشته اند.در المپیک ریو بیشترین سهمیه را کسب کرده ایم و این باعث افتخار است که با حداکثر توان برای موفقیت تلاش خواهیم کرد و حضور با این نفرات می تواند افتخار بزرگی برای ایران باشد.

وی در ادامه افزود: از سال 94 به صورت جدی با تفاهم نامه ای که با فدراسیون ها امضا کردیم تلاش های زیادی در خصوص سهمیه گیری المپیک انجام شد و در طول این مدت از هیچگونه کمک و پشتیبانی از فدراسیون ها دریغ نداشته ایم و وزارت ورزش نظارت خوبی در تمرینات المپیکی ها صورت گرفته است.یکی دیگر از اقدامات مهمی که در این خصوص انجام داده ایم بحث کنترل دوپینگ بوده است که در تلاش هستیم کاروان المپیکی پاکی را روانه ریو 2016 کنیم.

سجادی ادامه داد: تلاش کردیم اعتبار فدراسیون های المپیکی را افزایش دهیم که با توجه به نزدیکی بازی های المپیک مشکل مالی نداشته باشند، هرچند ممکن است بعضی از فدراسیون ها به دلیل بدهی های قبلی با مشکلات مالی روبرو باشند.

وی افزود: در سال 94، 80 درصد تعهدات وزارت ورزش عملی شده است و در نیمه اول 95 نیز به هر فدراسیون المپیکی مبلغی را اعطا کرده ایم که تا قبل از شروع رقابت های المپیک باز هم به آنها پرداختی خواهیم داشت.

سجادی اظهار داشت: در سال 95، 100 میلیارد برای 38 فدراسیون در نظر گرفته شده است، یکی از کارهای اصلی که در سال 95 قصد داریم انجام دهیم بحث استعدادیابی است که به جدیت روی آن کار می کنیم و با ابلاغیه ای که به فدراسیون ها زده ایم قرار است کانون های استعدادیابی در سراسر ایران تشکیل شود و تمام فدراسیون ها مکلف هستند در این  طرح شرکت کنند، برای طرح استعدادیابی 20 میلیارد نیز درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا زمانی که تا المپیک باقی مانده تلاش کنیم که ورزشکاران ما از لحاظ روانی آماده شوند، جوایز و پاداش هایی نیز برای مدال آوران المپیک درنظر گرفته شده که علاوه بر سکه هایی که از قبل اعلام شده بود با تعاملی که وزارت ورزش و جوانان با وزارت مسکن انجام داده است تسهیلات ویژه ای برای خرید مسکن به قهرمانان داده خواهد شد و همچنین با مصوبه جدید هیئت دولت قهرمانان ما می توانند به استخدام نهادهای دولتی در بیایند.

وی درخصوص اینکه بعد از المپیک با فدراسیون هایی که عملکرد ضعیفی داشته باشند چه برخوردی صورت خواهد گرفت گفت: ما بعد از المپیک و هر رقابت های معتبر دیگر اگر فدراسیون عملکرد ضعیفی داشته باشد قطعا از آنها پاسخ خواهیم خواست برای این عملکرد ضعیف، البته باید گفت توقع ما بیش از حد انتظار نیست.

دکتر سجادی در پاسخ به خبرنگار برنا که با توجه به مصوبه جدید هیئت دولت آیا استخدام قهرمانان فقط به رقابت های المپیک قطع می شود خاطرنشان کرد: این مصوبه برای رقابت های المپیک تا بازی های آسیایی و جهانی خواهد بود و امیدواریم که با تصویب این طرح شاهد انگیزه بیشتر در بین ورزشکاران باشیم که مدال های بیشتری را در ریو کسب کنیم.

وی همچنین درخصوص پیش بینی برای مدال آوری در المپیک ریو افزود: نمی توان عددی را در نظر گرفت و از الان پیش بینی کرد چه تعداد مدالی را کسب خواهیم کرد چون ممکن است فشار روانی به بازیکنان و مربیان المپیکی ما وارد شود ولی می توانم بگویم که وضع کاروان ایران برای مدال گیری در ریو خوب است.

سجادی در پاسخ به این سوال که چرا وزیر ورزش و جوانان فقط به اردوی کشتی فرنگی رفته است اظهار داشت: دکتر گودرزی در دفعات قبل از اردوی آزادکاران نیز بازدید کرده است و برای ایشان کشتی آزاد و فرنگی هیچ فرقی نمی کند.

وی در ادامه درخصوص بودجه ای که در سال 95 برای فدراسیون های المپیکی در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت: بودجه فدراسیون بوکس 2 میلیارد و 350 میلیون تومان، تکواندو 5 میلیارد و 500 میلیون تومان، تنیس روی میز 1 میلیارد و 900 میلیون، تیراندازی 4 میلیارد و 800 میلیون، تیروکمان 2 میلیارد و 800 میلیون تومان، جودو 2 میلیارد و 500 میلیون تومان، دوچرخه سواری 2 میلیارد و 600 میلیون تومان، دوومیدانی 4 میلیارد و 300 میلیون تومان، شمشیربازی 1 میلیارد و 600 میلیون تومان، شنا شیرجه و واترپلو 2 میلیارد و 560 میلیون تومان، کشتی 10 میلیارد و 500 میلیون تومان، والیبال 4 میلیارد و 400 میلیون تومان، جانبازان و معلولین 6 میلیارد و 200 میلیون تومان و وزنه برداری 3 میلیارد و 200 میلیون تومان درنظر گرفته شده است که به عنوان مثال فدراسیون کشتی از مبلغ بودجه ای که برای سال 95 درنظر گرفته شده است 3 میلیارد و 200 میلیون تومان تا به الان دریافت کرده است.

وی در ادامه افزود: تا اول مردادماه قبل از اعزام کاروان المپیک و پارالمپیک پرداخت دیگری نیز به فدراسیون ها خواهیم داشت که از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند.

دکتر سجادی درخصوص ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی که در سال 95 به سفرهای برون مرزی اعزام شده اند اظهار داشت: 996 نفر به 61 کشور در سه ماهه نخست سال 95 در قالب 14 رشته از سوی فدراسیون ها اعزام شده اند.همچنین در سال 94، 5 هزار و 220 ورزشکار در قالب 14 رشته به کشورهای مختلف اعزام شده اند.

وی درخصوص پرداخت پاداش به ورزشکاران خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان تا به الان در خصوص تحولاتی که برای پرداخت پاداش به ورزشکاران داشته است به خوبی عمل کرده و تعهداتی که از دولت قبل نیز بر گردن وزارت ورزش و جوانان بود در این دولت به قهرمانان پرداخت شد.

نظر شما
نظرات
حاج اسد
|
-
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
جناب اقای سجادی : چرا به فدراسیون کشتی خصوصا ازاد کم رسیدگی میشود . باید مشکلی پیش بیاید انوقت دستور رسیدگی صادر فرمئید؟؟
در انتخابی کشتی ازاد سنگین وزن مشکلاتی پیش امده یکی را انتخاب کرده بودند در تورنمنت ارمنستان . بعدا دوباره انتخابی گذاشتن یکی دیگه را انتخاب کرده اند خلاصه درگیری پیش اومده و به مجلس هم کشیده . اقای خادم رئیس فدراسیون کشتی با اینکه هزاران نفر درخواست شفاف سازی دارند تا حال یک کلام حرف نزده است ایا راه صحیح اینه ؟؟ فدراسیون باید پاسخگو باشد ولی فعلا که ما منتظریم . شما یهه چیزی بگید؟؟!!
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز