وقایع نگاری مراسم بدرقه ورزشکاران؛

رکورد شکنی‌ها در روزی که روحانی رکورد شکست/ درخواست رییس جمهوری از ورزشکاران المپیکی/ احترام خاص روحانی به پارالمپیکی‌ها

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۷۷۰
رکورد شکنی‌ها در روزی که روحانی رکورد شکست/ درخواست رییس جمهوری از ورزشکاران المپیکی/ احترام خاص روحانی به پارالمپیکی‌ها
هشتمین دیدار عمومی و دهمین دیدار روحانی با ورزشکاران حال و هوای خاصی دارد، اینبار رییس جمهوری اسلامی ایران آمده تا قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی را برای سفر به آوردگاه ریو 2016 بدرقه کند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، عقربه های ساعت 18:30 را نشان می دهد، ورزشکاران، مربیان و اعضای دو کاروان اعزامی ایران به المپیک و پارالمپیک یک به یک وارد سالن اجلاس می شوند.

وزیر ورزش و جوانان دم در ایستاده و به یکایک میهمانان خیرمقدم میگوید، داخل سالن که می شوی با همه دیدارهای رییس جمهوری تفاوت دارد، نشاط ورزشکاری همه جای سالن را پر کرده است. ورزشکاران رشته های مختلف یه گوشه ای را پیدا کرده اند و در حال خوش و بش با هم هستند. والیبالیست ها با قامت کشیده و لباس های یکدست آبی، ورزشکاران جانبازان با عزم آهنین و لباس های یکدست سفید، قوی ترین مرد جهان با کت و شلوار شیک، کیمیا علیزاده، دختر تکواندوکار ایران با یکدست گرمکن تیم ملی بانوان تکواندو، مهسا جاور، بانوی قایقران المپیکی با حجب و حیای ویژه و لباس آبی، لیلا رجبی، بانوی المپیکی پرتاب دیسک با یکدست لباس مشکی و... داخل سالن نشسته اند. روسای فدراسیون ها، مربیان و سایر ورزشکاران هم هستند.

مراسم+بدرقه+کاروان+ایران+برای+حضور+در+المپیک (1)

میزبان برنامه وزارت ورزش و جوانان است، وزیر که دم در ایستاده و معاونان وزیر هم داخل سالن از میهمانان استقبال می کنند. پرسنل نهاد ریاست جمهوری هم هستند، طاهره قیومی، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی ریاست جمهوری در تلاش است تا خبرنگاران و عکاسان مشکلی احساس نکند، مثل همه برنامه های رییس جمهوری، پرتلاش سعی می کند مراسم به بهترین شکل برگزار شود، روحانی نژاد، خبرنگار سابق صدا و سیما که حالا در ریاست جمهوری است هم میانه سالن در حال تلاش است. همه مسوولانی دولتی همت می کنند تا برنامه ای در شان ورزشکاران ایرانی برگزار شود.

مراسم+بدرقه+کاروان+ایران+برای+حضور+در+المپیک

عقربه های ساعت روی 19:17 است، مجری با هیجان خاصی اعلام می کند: "خانم ها و آقایان، قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی، هم اینک ریاست محترم جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی وارد شدند" صدای دست زدن و تشویق همه جای سالن را پر می کند، روحانی در حالیکه محمود گودرزی و محمد نهاوندیان او را همراهی می کنند از پله های سالن به پایین می آید و در میان تشویق های ممتد حاضران در سالن به ردیف اول می رسد.

مراسم+بدرقه+کاروان+ایران+برای+حضور+در+المپیک (4)

سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش می شود، سالن را که برانداز می کنم ورزشکاران را می بینم که مثل مسابقات دستشان را روی قلبشان گذاشته اند و سرود را زمزمه می کنند، برنامه کاملا ورزشی و المپیکی است، احساس می کنم همین لحظه مسابقات شروع خواهند شد. با قرائت قرآن، سکوت در سالن حکمفرما می شود، پخش کلیپ المپیک برنامه بعدی است و نوبت به زهرا نعمتی، پرچمدار کاروان ایران در المپیک می رسد تا سخنرانی کند. او از تعداد سهمیه ها می گوید و از کاروان هایی که به نام های امام رضا(ع) و شهدای منا نامگذاری شده اند. او می گوید که برای اولین بار است یک بانو هم در المپیک شرکت می کند و هم در پارالمپیک. برنامه بعدی، پخش کلیپ پارالمپیک است و بعد از آن وزیر ورزش و جوانان پشت تریبون قرار می گیرد تا به میهمانانش خیر مقدم بگوید.

مراسم+بدرقه+کاروان+ایران+برای+حضور+در+المپیک (3)

محمود گودرزی از رکوردها می گوید،از اینکه رکورد حضور رییس جمهوری در جمع ورزشکاران با هشت دیدار شکسته، رکورد تعداد سهمیه های المپیکی و پارالمپیکی شکسته، رکورد حضور بانوان ورزشکار ایرانی در المپیک شکسته، تعداد حضور بانوان پارالمپیکی با افزایش 300 درصدی شکسته و البته رکورد پاداش ها و جوایز هم شکسته، رکورد کمک دولت به ورزش هم شکسته، رکورد نظم در پرداخت ها به فدراسیون ها و اهدای پاداش های ورزشکاران هم شکسته است. حالا در این شب رکوردها، رییس جمهوری آمده تا ورزشکاران را بدرقه کند و البته دست خالی هم نیامده، هدیه ای 10 میلیونی هم آورده تا ورزشکاران دست پر عازم برزیل شوند.

سخنان وزیر ورزش و جوانان که تمام می شود، دکتر روحانی همراهی گودرزی، نهاوندیان و هاشمی به 15 ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی به نیابت از بقیه ورزشکاران، هدیه 10 میلیون تومانی را تقدیم می کند. لحظات جذاب و بامزه ای است، بهداد سلیمی، سعید معروف، زهرا نعمتی، حسن رحیمی، مهسا جاور، سجاد مردانی، کیانوش رستمی و... پیش رییس جمهوری می آیند و پس از دیده بوسی و چندلحظه گفتگو هدایایشان را تحویل می گیرند. روحانی وقتی ورزشکاران بانو برای دریافت هدایایشان می روند از آنها با عنوان "دخترم" استقبال می کند و به ورزشکاران مرد هم لقب "پهلوان" می دهد. وزیر ورزش و جوانان هم سعی می کند افتخارات ومدال های این ورزشکاران را با جملاتی که لبخند روحیه را روی لبان قهرمانان می نشاند به اطلاع رییس جمهوری برساند. پاداش ها که تمام می شود این 15 ورزشکار کنار رییس جمهوری می ایستند و عکس یادگاری می گیرند. به نظر می رسد بقیه ورزشکاران از اینکه در این عکس یادگاری نیستند ناراحت شده اند، وزیر این موضوع را متوجه می شود و جمله ای به عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی خودمی گوید. او هم فورا با مسوولان نهاد ریاست جمهوری صحبت می کند.

مراسم+بدرقه+کاروان+ایران+برای+حضور+در+المپیک (2)

رییس جمهوری پشت تریبون قرار می گیرد، از رکوردهای ورزشکاران می گوید و از حمایت هایی که دولت تدبیر و امید از ورزشکاران انجام داده و قول می دهد این حمایت ها ادامه یابد. از وظیفه سنگینی که بر دوش المپیکی ها است می گوید و اینکه می داند چقدر تلاش برای سربلندی ایران انجام داده است. از اهمیت ورزش برای وحدت ملی می گوید و تاکید می کند که ورزش مایه امید در کشور است. از موفقیت های دولت یازدهم در عرصه های اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی، فرهنگی، جشنواره ای می گوید و تصریح می کند که ایران در هر رقابت خارجی اعم از ورزشی، سیاسی، علمی و یا جشنواره ای باشد مردم انتظار پیروزی و سربلندی دارند.

صحبت های رییس جمهوری به پایان نزدیک شده، قیومی به سراغ مجری برنامه می رود و چیزی می گوید، با خاتمه سخنان رییس جمهوری مجری بلافاصله پشت تریبون قرار می گیرد و از آقای رییس جمهوری درخواست می کند با همه ورزشکاران عکسی به یادگار بگیرد. مشخص می شود وزیر از مسوولان نهاد خواسته است هماهنگی های لازم برای عکس دسته جمعی را فراهم کنند و آنها هم فورا این درخواست را اجابت کرده اند. با وجودی که گفته می شود رییس جمهوری برای حضور در جلسه ای باید فورا برود ولی روحانی می ایستد تا ورزشکاران المپیکی کنار او قرار گیرند و عکس یادگاری بگیرند. کیانوش رستمی در این میان از همه زرنگتر است، فورا خود را به به رییس جمهوری می رساند و کنار او می ایستد، روحانی چند جمله به او می گوید و هر دو می خندند. عکس یادگاری ورزشکاران المپیکی با روحانی توسط عکاسان ثبت می شود و نوبت به پارالمپیکی ها می رسد، اینبار به جای اینکه ورزشکاران پیش رییس جمهوری بیایند، روحانی به میان آنها می روند، ذوق و شوق زایدالوصفی بین ورزشکاران پارالمپیکی وجود دارد، رییس جمهوری اسلامی ایران به میان آنها آمده است. عکس یادگاری این ورزشکاران هم ثبت می شود و آنها پس از عکس از فرصت استفاده می کنند و دور رییس جمهوری حلقه می زنند و دقایقی با او صحبت می کنند.

پس از این مکالمه کوتاه، رییس جمهوری سالن را ترک می کند و ورزشکاران در حلقه خبرنگاران گرفتار می شوند و به پرسش های آنها پاسخ می گویند. سالن اجلاس سران یک روز باشکوه را پشت سر گذاشته، ورزشکاران آماده می شوند تا طی چند روز آینده ایران را ترک کنند و به ریو بروند. به قول رییس جمهوری؛ دعای یک ملت پشت آنهاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز