ورزشکاران المپیکی را بیشتر بشناسید؛

همراه با سعید عبدولی در المپیک ریو

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۵:۲۸:۳۴
کد خبر: ۴۳۶۲۴۳
همراه با سعید عبدولی در المپیک ریو
سعید عبدولی در رقابت های جهانی و گزینیشی المپیک در لاس وگاس با شکست حریف گرجستانی راهی مرحله نیمه نهایی شد و سهمیه المپیک را کسب کرد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، سعید عبدولی متولد سال ۶۸ در اندیمشک به دنیا آمد، وی کشتی‌گیر وزن۷۵ کیلوگرم فرنگی‌کار ایرانی است که مدال طلای قهرمانی جوانان جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ را کسب کرد.

سعید عبدولی در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۱ در وزن ۶۶ کیلوگرم توانست نهمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را کسب کند و همچنین سهمیه ورود به بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را هم بدست آورد.

سعید عبدولی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ اینچون در کره جنوبی به تاریخ ۸ مهر ۹۳ در مرحله یک چهارم نهایی با ناداوری آشکار مغلوب کشتی‌گیر کره‌ای شد. این اتفاق خاطرهٔ تلخ داوری بحث‌برانگیز دیدار عبدولی با نماینده کشور فرانسه در چهارچوب رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را برای بسیاری از ایرانی‌ها زنده کرد. جایی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عبدولی با ناداوری از حقش محروم شد.

سعید عبدولی ابتدا در المپیک لندن ۲۰۱۲  توانست آتاکان یوکسل ترکیه‌ای را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد اما در دومین مسابقه خود با استیو گنو فرانسوی، با تصمیم داور بلاروسی، ایهار برل مسابقه را با نتیجه ۳ بر صفر به حریف خود واگذار کرد و عملاً با باخت از دور مسابقات حذف شد و به چهار نفر برتر این مسابقات نرسید.

سعید عبدولی که بنا به گفتهٔ خود حقش  در این مسابقه پایمال شد، در دیدار با خبرنگاری در لندن گفت: «اگر محمد بنا نبود یقهٔ داور را در وسط تشک می‌گرفتم و او را می‌زدم او زحمات چندین و چند ساله‌ام را به باد داد.»

این درحالی است که رییس فدراسیون جهانی کشتی، رافائل مارتینتی، دلیل ادعای نادواری در این بازی را تحمل نداشتن مردم ایران در برابر شکست قهرمانانشان در مسابقات دانست و دربارهٔ بازی عبدولی با کشتی‌گیر فرانسوی گفت: «فیلم این مسابقه با حضور تمام داوران حاضر در المپیک بازبینی شد؛ که نتیجهٔ آن تأیید قضاوت صحیح داوران بود.»

عبدولی در جریان مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون برابر هیونگ جانگ، دارنده مدال طلای المپیک آتن، از کره جنوبی به میدان رفت.

او چهار فیتو روی نماینده کشور میزبان اجرا کرد و در نهایت او را ضربه فنی نمود که در ابتدا به تأیید داوران هم رسید اما مربی کشتی گیران کشور میزبان، که معتقد بود عبدولی با گرفتن گردن حریف مرتکب خطا شده، در آستانه بالا رفتن دست عبدولی بازبینی صحنه را درخواست نمود.

هیئت داوران این مسابقه نتیجه دیداری که با ضربه فنی به پایان رسیده بود عوض کرد و علی‌رغم اعتراض‌های کشتی‌گیر ایرانی رای به ادامه مسابقه داد و در نهایت این دیدار با نتیجه ۹ بر ۶ به سود نماینده کشور کره‌جنوبی خاتمه یافت.

عبدولی در ادامه در شانس مجدد به مقام سوم این مسابقات دست یافت.

به همین منظور شورای بازیهای جهانی منصفانه برای تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۴ در باکوی آذربایجان از سعید عبدولی برای دریافت دیپلم جهانی بازی منصفانه دعوت بعمل آورد.

شورای بین‌المللی بازی منصفانه هر ساله با بررسی رقابتها و رویدادهای متعدد ورزشی، ورزشکارانی را که به روح ورزش  احترام گذاشته و تصویری زیبا و جذاب از روح پهلوانی و برادری در ورزش به جا می‌گذارند دیپلم جهانی اعطا می‌کند.

سعید عبدولی موفق شد در رقابت های جهانی و گزینیشی المپیک در لاس وگاس با شکست حریف گرجستانی راهی مرحله نیمه نهایی شد و سهمیه المپیک را کسب کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز