رییس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان خبر داد:

افزایش ۴۵ درصدی سهمیه پارالمپیک ریو نسبت به لندن

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۱۲:۳۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۶۵۶
افزایش ۴۵ درصدی سهمیه پارالمپیک ریو نسبت به لندن
رییس انجمن دو ومیدانی جانبازان و معلولان پارالمپیک از افزایش 45درصدی سهمیه‌های نسبت به لندن در رشته دو و میدانی خبر داد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، علی اصغر هادی زاده، رییس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان از افزایش 45درصدی سهمیه‌های ایران در رشته دوومیدانی خبر داد.

وی با بیان اینکه نسبت به بازی های پارالمپیک لندن با افزایش 45 درصدی سهمیه ها در ریو روبرو هستیم افزود: در گذشته ایران با 16 سهمیه در مسابقات پارالمپیک شرکت کرد و در این دوره با 26 سهمیه توانست رشد چشمگیری به دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه روند کسب سهمیه و اعلام نفرات نهایی به اتمام رسید افزود: از بازی های پارآسیایی اینچئون ملاک انتخاب تیم ملی برای ریو به اطلاع ورزشکاران و هیات ها رسید و  رکوردها باید تا خرداد 95  مسابقات انتخابی برگزار شود تا به نفر چهارم جهان در جدول رنکینگ IPC برسد.

هادی‌زاده با تاکید بر اینکه پس از بازی‌های اینچئون، هر ورزشکاری می‌تواند رکورد را به نفر پنجم جهان برساند افزود: تحت پوشش انجمن و کمیته ملی پارالمپیک از آنجایی که به تعداد سهمیه های کسب شده  تا نفراتی که به رده چهارم جهانی رسیده اند را انتخاب کنیم،

وی گفت: با تلاش می‌توانیم بیشترین حد ممکن سهمیه ها کسب شود،  کسب سهمیه در اولویت است، اما هیچگاه اعلام نکردیم  از همه سهمیه ها استفاده می شود زیرا ستاد بازی ها، کمیته فنی و فدراسیون همیشه برای اعزام ورزشکاران به مسابقات ملاک های خاص خود را تصویب و اعلام می کنند.

رییس انجمن دوومیدانی در ادامه بیان کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی خرداد ماه امسال در تهران برگزار شد و افرادی که موفق به ثبت رکوردهای مورد نظر انجمن شدند به تیم ملی راه یافتند. اما به دلیل آنکه زمان استفاده از سهمیه ها در اختیار انجمن بود، به تعدادی از ورزشکاران که اسامی آنها در لیست به رکوردهای مورد نظر نرسیده بودند، فرصت دوباره ای داده شدتا بتوانند در صورت ثبت رکورد به تیم ملی راه پیدا کنند و در 17 تیر ماه، تعدادی از ورزشکاران نیز از این رکوردگیری انتخاب شدند.

هادی زاده تصریح کرد: کمیته فنی با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه و فوق العاده محمد فتحی گنجی، ورزشکار جوان تیم دوومیدانی، تصمیم گرفت که این ورزشکار را در رده چهارم پارالمپیک قرار گرفته و به تیم ملی دعوت کند. وی اگر این رکورد را در خرداد به ثبت رسانده بود همان زمان به تیم ملی راه می یافت.

رئیس انجمن دوومیدانی با بیان اینکه تصمیم دیگری که در جلسه ی کمیته فنی گرفته شد، اشاره کرد: افزوده شدن مریم سلطانی به تیم ملی  در بخش بانوان رکوردهایش به حد نصاب رسید و شایستگی  حضور در تیم ملی داشت و به عنوان سومین بانوی ملی پوش برای حضور در ترکیب اعزامی به ریو انتخاب شد.

رییس انجمن دوومیدانی درباره اردوی تیم ملی در آذربایجان گفت: با توجه به اینکه شرایط اعزام به مسابقات آلمان فراهم نشد، در همین راستا برای هماهنگی بیشتر تیم، اردوی برون مرزی در کشور آذربایجان انتخاب شد و از 5 تا 15 مرداد در باکو تمرینات تیم ملی را دنبال می شود.

هادی زاده اظهار داشت: با توجه به شرایط اردوهای تیم ملی به شکل غیر متمرکز برگزار می شود، این اردو فرصت خوبی برای تبادل تجربیات مربیان و نیز همزیستی اعضای تیم ملی  است و امیدواریم در مقطع زمانی حساس پیش از بازی های پارالمپیک این اردو تاثیر خوبی در عملکرد ملی پوشان دارد.

تیم ملی دوومیدانی ایران با ترکیب 23 ورزشکار در بخش مردان و 3 ورزشکار در بخش زنان در رقابت های پارالمپیک ریو حضور خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز