پندار شوقیان در گفتگو با برنا:

رکوردهای ثبت شده، نوید اتفاقات خوب در المپیک ریو را می‌دهد/ می‌خواهم برای دوومیدانی مفید باشم

۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۰۵:۵۵:۵۵
کد خبر: ۴۳۶۷۵۷
رکوردهای ثبت شده، نوید اتفاقات خوب در المپیک ریو را می‌دهد/ می‌خواهم برای دوومیدانی مفید باشم
دوومیدانی‌کار با سابقه تیم ایران گفت: امیدوارم احسان حدادی و دونده‌ های سرعت بتوانند حماسه‌ ساز باشند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، پندار شوقیان یکی از قهرمانان ارزنده اسبق کشورمان می‌باشد که چند سالی است که دیگر در عرصه قهرمانی فعالیت نمی‌کند و روی به مربیگری آورده است.شوقیان اولین کسی است در ایران که در ماده پرش با نیزه از مانع 5 متر عبور کرده است. با توجه به تجربیات و تسلط ایشان بر مسایل فنی ورزش پایه و مادر دوومیدانی در گفتگویی نظرات وی را در زمینه وضعیت دوومیدانی کشورمان جویا شدیم.


*متولد چه سالی هستید و چطور به دوومیدانی آمدید؟
متولد سال 1360 هستم و دارای 2 فرزند، از سنین نوجوانی به همراه پدرم با توجه به اینکه خود ایشان هم عضو سابق تیم ملی دوومیدانی بودند بر سر تمرینات ایشان حضور پیدا می‌کردم و به قول معروف در آن سنین در پیست دوومیدانی بازی می‌کردم، بعد از سن 17 سالگی به طور حرفه‌ای ماده پرش با نیزه که پدرم رکورددار ماده بود را آغاز نمودم و توانستم پس از 3 یا 4 ماه تمرین در مسابقات جوانان کشور مقام سوم را کسب کنم که این باعث شد انگیزه زیادی پیدا کنم و تمریناتم را به طور مستمر ادامه دهم.
 

*چه عناوینی را در دوومیدانی کسب کردید؟
مقام سوم مسابقات بازی های آسیایی داخل سالن ماکائو 2007
گذر از مانع 5 متر برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی و زدن رکورد ملی بعد از 27 سال 
مقام سوم غرب آسیا 2000 کویت 
مقام دوم مسابقات بین المللی قزاقستان
مقام دوم مسابقات بین المللی تایوان
 

*از چه سالی دیگر در عرصه قهرمانی فعالیت نکردید و رو به مربیگری آوردید؟
من از سال 89 ورزش قهرمانی را کنار گذاشتم و در اواخر سال‌های تمرینی خودم همزمان مربیگری می‌کردم و شاگردانی همچون محمد بنی‌آدم که قهرمان پرش با نیزه، طاهر کاظمی قهرمان دوهای سرعت و سعید کولیوند که قهرمان دهگانه و محسن مومن که از مدال‌آوران در پرش با نیزه بود را آموزش می‌دادم، لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم که محمد بنی‌آدم بعد از اینکه دیگر با هم تمرین نکردیم تحت آموزش محسن ربانی قرار گرفت و توانست با ثبت حدنصاب 5.11cm و رکورد 5.10cm که متعلق به خودم بود را ارتقاء بخشد و این جای بسیار خوشحالی برای من به عنوان مربی اولیه دارد.اما در حال حاضر چند سالی است که دیگر مربیگری دوومیدانی انجام نمی‌دهم و مربی بدنسازی باشگاه‌های ورزشی هستم.
 

*چرا با فدراسیون دوومیدانی همکاری نمی‌کنید؟
زیرا تا به حال به طور رسمی از سمت فدراسیون دعوت به همکاری نشدم ولی می خواهم برای دوومیدانی مفید باشم شاید در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.
 

*تیم ملی دوومیدانی را در المپیک چگونه می‌بینید؟
با توجه به سهمیه‌های خوبی که تیم ایران کسب نموده است برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم، امیدوارم احسان حدادی و دونده‌های سرعت بتوانند حماسه‌ساز باشند  وهمچنین سایر نفرات حاضر در تیم ملی بتوانند پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز دربیاورند.رکوردهای ثبت شده توسط این ورزشکار نوید اتفاقات خوب را در المپیک ریو می‌دهد. ضمنا الان باید فقط جو فدراسیون آرام باشد و از همه تقاضا دارم قبل از المپیک انتقادی نکنند تا همه با روحیه خوب بتوانند در المپیک شرکت کنند و انتقادی که هست به بعد از المپیک موکول کنیم.
 

*در مورد وضعیت فعلی دوومیدانی چه نظری دارید؟
اجازه بدهید بعد از المپیک در خصوص مسایل فنی فدراسیون دوومیدانی و مشکلات بسیار زیاد آن بعد از المپیک صحبت کنیم.
 

*در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟
برای همه دوستان و نمایندگان دوومیدانی در المپیک ریو آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و از بزرگانی که برای نسل ما در دوومیدانی زحمت کشیدند امثال زنده‌یادان احد برنجی، عزیزالله میرزایی، منوچهر خاتم، عباس اژدری که دیگر در بین ما نیستند یادی کنم و از خداوند برای آنها طلب آمرزش و مغفرت دارم و از شما و همکارانتان در خبرگزاری برنا بابت اهمیت فوق العاده‌ای که برای رشته اول المپیک قایل هستید صمیمانه سپاسگزارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز