بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا- تهران

آتش اژدها در جهنم آزادی خاموش شد/ پسران ایران از دیوار چین گذشتند و به نیمه‌نهایی رفتند

۱۳۹۵/۰۵/۰۸ - ۱۸:۴۸:۲۷
کد خبر: ۴۳۸۴۵۸
آتش اژدها در جهنم آزادی خاموش شد/ پسران ایران از دیوار چین گذشتند و به نیمه‌نهایی رفتند
تیم ملی بسکتبال جوانان ایران با شکست چین به دیدار نیمه‌نهایی بیست و چهارمین دوره بسکتبال جوانان آسیا راه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، تیم ملی بسکتبال جوانان ایران ساعت 18 امروز در تالار بسکتبال آزادی تهران از مرحله یک چهارم پایانی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا، مقابل تیم چین قرار گرفت و به برتری 62 بر 59 رسید. 

ترکیب اولیه ایران: امیررضا شه روش، محمدحسین جعفری، احسان صمدی، مهران رضایی و امیرحسین خندان‌پور

سرمربی: محمدرضا نوری

ترکیب اولیه چین: تانگ، یانگ وو، دوو، فان و لیو

 

کوارتر نخست؛ ایران 23- چین 19 

اعتراض نیمکت‌نشینان چین به استقرار یک دوربین فیلمبرداری کنار نیمکت این تیم، باعث شد دیدار با دقایقی تاخیر آغاز شود. 27 ثانیه از آغاز بازی گذشته بود که امیرحسین خندان‌پور سبد اول را برای ایران دشت کرد. ثانیه‌هایی بعد چینی‌ها این پرتاب را جواب دادند اما شوت سه امتیازی رضایی تالار بسکتبال را منفجر کرد. در ادامه چین 2 امتیاز دیگر گرفت و یک پرتاب سه امتیازی حریف خاور دور را 7 بر 5 پیش انداخت اما تیزهوشی شه‌روش عمر این برتری را کوتاه کرد و فول گل این بازیکن، هرچند با پرتاب ناموفق گارد ایران توام بود اما کار را به تساوی کشاند. یک پرتاب سه امتیازی دیگر از چین و این بار بازهم شه‌روش پاسخ داد تا کار در امتیاز 10 به تساوی برسد. اشتباه چین در حمله و فرصت طلبی جعفری ایران را 13 بر 10 پیش انداخت. فشار تماشاگران روی چینی‌ها اثر گذاشته بود و کادر فنی این تیم دستور پرس از زمین ایران را صادر کرد. ورود جیان رو تارویکه به ترکیب چین با تساوی دو تیم همراه شد. چینی‌های جوان به نظر می‌رسید دست و پای خود را گم کردند و در یک حمله آسان توپشان با پرتاب ایربال همراه شد. نمایش بی‌بدلی مهران رضایی زیرسبد چین یک فول گل دیگر برای ایران به ارمغان آورد اما پرتاب آازد مهران هم به بار ننشست تا حساب کار در ادامه 17 بر 15 به سود ایران باشد. کار خوب تیمی ایران صمدی را به 2 امتیاز آسان رساند. حالا شیربچه‌های ایران 19 بر 15 پیش افتادند. 2 پرتاب آزاد برای خندان‌پور با یک پرتاب موفق سنتر ایران همراه شد تا اختلاف به 5 برسد و اعتراض سرمربی چین هم یک تکینکال فول برای ایران در پی داشت. بازهم پرتاب ایران ناموفق بود تا امیرحسین آذری جای جعفری را در میدان بگیرد. چین بازهم در بازی پیرامونی موفق بود و شوت سه امتیازی این تیم فاصله را به 2 کاهش داد. با مصدومیت وانگ، این بازیکن موثر چین از میدان خارج شد. 2 پرتاب آزاد از چین تنها یک امتیاز برای این تیم داشت اما پرتاب جعفری در ثانیه پایانی کوارتر نخست حساب کار را 23 بر 19 به سود ایران کرد. 

 

کوارتر دوم؛ ایران 10- چین 11

آغاز کوارتر دوم با ضدحمله برق‌آسای جعفری و 2 امتیاز دیگر برای کشورمان همراه بود تا حساب کار 25 بر 19 شود. 2 پرتاب آزاد برای چین تنها یک امتیاز برای خاور دوری‌ها داشت. جعفری که مهارناپذیر بود حساب کار را 27 بر 20 کرد اما چینی‌ها هم بیکار ننشستند و با پرتابی سه امتیازی فاصله را کم کردند. پرتابی که بازهم جعفری آن را پاسخ داد. چین بازهم اختلاف را به 4 رساند. نوری هم دست به کار شد و شایان پورکاوه را به میدان فرستاد. پرتاب صمدی در حمله ناکام ماند تا چین در برگشت به 2 امتیازی ایران برسد تا کادر فنی ایران درخواست وقت استراحت کند. در بازگشت 2 تیم به میدان صمدی به گارد راس ایران فرستاده شد. چین از اشتباه جوانان ما استفاده کرد و با پرتابی 3 امتیازی 30 بر 29 پیش افتاد اما پورکاوه جواب آن‌ها را به خوبی داد تا برتری میلیمتری بازهم به اردوی ایران بیاید. نتیجه 31 بر 30 و التهاب تالار بسکتبال آزادی. مصطفی رضایی بازهم جای خود را به خندان‌پور داد تا سنتر ایران پس از تجدید قوا دوباره به میدان بیاید. تیزهوشی و تیزچنگی شایان، 2 امتیاز دیگر برای پسران پرصلابت ایران داشت. فشار جمعیت بارها و بارها پسران جوان چینی را به اشتباه انداخت. شایان از چینی‌های 2 پرتاب آازد گرفت اما این 2 پرتاب هدار رفت تا ایران در پایان نیمه نخست 33 بر30 برنده به رختکن برود.

 

کوارتر سوم؛ ایران 15- چین 8

توپ در دستان مطمئن جعفری. آغاز کوارتر سوم. چینی‌ها اما برای جبران آمده‌اند. 2 پرتاب آزاد هو، یار شماره 6 چین و یک امتیاز برای اژدهای جوان. زور چینی‌ها به جعفری، جوان اول ما نمی‌رسد. او را با خطا می‌زنند. جعفری یک پرتاب را درون سبد چین می‌فرستد. حمله و چین و مقاومت دلاورانه خندان‌پور. سنتر ایران در یورشی برق‌آسا 2 پرتاب آزاد می‌گیرد و یکی را به ثمر می‌رساند. بازهم چینی‌ها ناموفقند. جیان‌یو زیر سبد ایران خطا می‌گیرد. پرتاب اولش وارد سبد نمی‌شود. دومین پرتاب اما سبد ایران را فرو‌می‌ریزد. حالا نوبت خندان‌پور است تا 2 امتیاز دیگر بگیرد. 37 بر 32 به سود ایران. یورش مهارناپذیر پسران ایران و پرتاب سه امتیازی صمدی. نفس‌ها حبس می‌شود. سبد چین فرو می‎ریزد. ایران به 40 می‌رسد. چین به سختی 2 امتیاز می‌گیرد. یورش ایران ناکام است. لیو در خط پرتاب آزاد می‌ایستد و 2 امتیاز دیگر برای حریف کسب می‌کند اما خندان‎‌پور، امیرحسین ما پاسخش را می‌دهد. ایستادگی جانانه پسران ایران اما در حمله ناکامیم. چینی‌ها رفته رفته با جو سالن آشنا می‌شدند و پرتاب‌های آزادشان به بار می‎نشست اما مهران رضایی با شوتی 3 امتیازی حساب کار را 45 بر 38 می‌کند. یک پرتاب موفق از پورکاوه، شایان ایران را به 46 می‌رساند. تانگ، بازیکن شماره 4 چین هم در یک حمله روی زمین افتاد و از شدت درد به خود پیچید تا کار چین سخت‌تر شود. 2 پرتاب آزاد در فاصله 5 ثانیه به پایان بازی و 2 پرتاب موفق شایان، پایان کوارتر سوم .ایران 48 بر 38 پیش افتاده است.

 

کوارتر چهارم؛ ایران 14- چین 19 

آغاز کوارتر سوم و پرتاب 3 امتیازی صمدی. شلیک احسان بازهم به بار می‌نشیند. سالن منفجر می‌شود اما 2 امتیاز دیگر چین را همچنان امیدوار نگه می‌دارد. یک بدشانسی برای ایران و شوت موفق سه امتیازی حریف. فاصله به 8 امتیاز می‌رسد. اژدهای زخم‌خورده بیدار شده. حالا چینی‌های یک فول گل دیگر هم به دست می‌آورند تا به امتیاز 45 برسند اما پیش از تک پرتاب حریف، نوری تقاضای وقت استراحت می‌کند. وو پشت پرتاب و فشار تماشاگران حاضر در سالن این پرتاب را از جوان چینی می‌گیرد. امیرحسین رضایی‌فر جای مهران رضایی را در ترکیب ایران می‌گیرد اما باز هم پرتاب 3 امتیازی چینی‌ها وارد سبد ایران می‌شود. خندان‌پور ثانیه‌ای بعد اسلم‌دانکی زیبا می‌زند تا فاصله حفظ شود اما پرتاب 3 چینی‌ها بازهم سبد ما را فرو‌می‌رزد. اوج اضطراب. چین به 2 امتیازی ما رسیده است. یورش بی‌محابای مهران زیر سبد چین، 2 پرتاب به سود ایران به همراه دارد. پرتاب اول رضایی درون سبد می‌غلتد اما پرتاب دومش ناکام است. مهران در یورشی دیگر ایران را به امتیاز 56 نائل می‌کند. حالا نوبت سرمربی چین است که وقت استراحت بخواهد. شه‌روش به جای خود برگشته است. خطای چهارم امیررضا. گارد ایران باید دست به عصا بازی کند. 3 دقیقه و 5 ثانیه به پایان. 2 پرتاب آزاد جعفری. اولی سبد چین را فرو می‌ریزد. دومی هم درون حلقه می‌لغزد. ایران 58 بر 51 پیش است. سرمربی چین باز هم وقت استراحت می‌خواهد. در بازگشت دو تیم حساب کار 60 بر 59 می‌شود. حالا تنها 53 ثانیه به پایان بازی زمان مانده و ایران با حداقل امتیاز پیش است. سرمربی چین بازهم از وقت استراحت استفاده می‌کند. 2 پرتاب آزاد مهران در فاصله 16 ثانیه به پیان بازی هدر می‌رود اما بازهم چینی‌ها خطا می‌کنند تا جعفری اختلاف را به 3 برساند. 11 ثانیه به پایان. حضور دوباره دو تیم در میدان و برتری 62 بر 59 به سود ایران. تمام. ایران به نیمه نهایی رفت. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز