مهدی رهبری در گفتگو با برنا:

هندبال ایران فقر تکنیک دارد/ سطح دانش فنی مربیان باید ارتقا پیدا کند

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۱۱:۰۷:۰۳
کد خبر: ۴۳۹۳۴۰
هندبال ایران فقر تکنیک دارد/ سطح دانش فنی مربیان باید ارتقا پیدا کند
مربی و کارشناس هندبال گفت: باید رده‌های سنی نوجوانان با تکنیک‌های مدرن هندبال آشنا شوند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، مهدی رهبری مربی و کارشناس هندبال درباره ناکامی‌های جوانان تیم ملی این رشته در مسابقات آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: تیم ملی هندبال جوانان از کادرفنی مجرب، بازیکنان مناسب، اردوها و تمرینات خوبی برخوردار بود، اما در مسابقات آسیا نتوانست نتیجه قابل قبولی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه برای رشد و پیشرفت هندبال باید به تیم‌های پایه توجه جدی شود، افزود: بازیکنان پایه باید از مهارت حرفه‌ای برخوردار شوند تا در پیشرفت هندبال ایران بتوانیم گام‌های موثری برداریم. متاسفانه از آموزش اصول صحیح و حرفه‌ای به تیم‌های پایه قافل شده‌ایم و به دلیل کم بودن سطح توان و تاکتیک مناسب، هندبال ایران با ضعف‌های بسیاری مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه سطح فنی مربیان باید افزایش یابد، تصریح کرد: مربی با سطح فنی مناسب می‌تواند، هندبال مدرن را به بازیکنان پایه آموزش دهد و در آینده،  هندبال ایران با پیشرفت‌های بسیاری مواجه خواهد شد. زمانی که سطح دانش فنی مربیان افزایش یابد، می‌توانند در تمرینات تخصصی با آنالیز مناسب، تاکتیک‌های لازم را به بازیکنان آموزش دهند تا در رقابت‌های مختلف با قدرت بیشتری حضور یابند.

رهبری با بیان اینکه بازیکنان هندبال ایران فقر تکنیک دارد، اضافه کرد: باید رده‌های سنی نوجوانان با تکنیک‌های مدرن هندبال آشنا شوند و مربیان تیم‌های پایه باید در تمرینات تاکتیک‌های کامل را ارائه دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تیم‌هایی همانند آلمان و دانمارک با ارائه ایده و نوآوری در تیم‌های پایه توانستند به پیشرفت برسند، گفت: در چند سال اخیر مدرسانی از دانمارک و فدراسیون جهانی هندبال برای آموزش به ایران آمدند و به مربیان آقا و خانم تیم‌های پایه آموزش‌های لازم ارائه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز