محمد ترکاشوند در گفتگو با برنا:

عملکرد والیبال ایران قابل قبول بود/ شایسته سالاری در انتخاب بازیکنان جایگزین توجه شود

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۵:۰۶:۰۶
کد خبر: ۴۴۷۹۲۹
عملکرد والیبال ایران قابل قبول بود/ شایسته سالاری در انتخاب بازیکنان جایگزین توجه شود
مربی و کارشناس والیبال گفت: عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت‌های المپیک ریو قابل قبول بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد ترکاشوند مربی و کارشناس والیبال درباره عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های المپیک ریو صحبت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار برنا با بیان اینکه عملکرد تیم ملی والیبال در رقابت‌های المپیک ریو قابل قبول بود، اظهار داشت: قبل از رقابت‌های المپیک 2016 پیش بینی می‌شد که والیبالیست‌های ایرانی در برابر حریفانی از مصر و کوبا به برتری برسند.

ترکاشوند ادامه داد: اگر ایران در برابر تیم روسیه از بازیکنان بهتری استفاده می‌کرد، می‌توانست به پیروزی برسد و جزء چهار تیم برتر المپیک شود، همچنین ایران در برابر تیم قدرتمندی همچون ایتالیا بازی کرد که در اوج قرار دارد و گذشتن از این تیم کار ساده‌ای نبود.

وی با بیان اینکه در ست اول رقابت با ایتالیا، بلندقامتان ایرانی با نتیجه‌ی نزدیک بازی را واگذار کردند، افزود: در والیبال ست اول بسیار مهم است و شکست سبب می‌شود تیم از لحاظ روحی و روانی افت شدیدی کند، به دلیل حساسیت این بازی، والیبالیست‌های ایرانی در ست دوم و سوم نتیجه را با فاصله بسیاری به تیم حریف واگذار کردند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه در هنگام بازی سرمربی تیم تعویض‌های مناسبی انجام نداده است، افزود: لوزانو با دو بار تعویض‌ اشتباه، سبب شد تیم در لحظاتی با مشکلات بسیاری مواجه شود که قابل جبران نبود. سرمربی تیم والیبال ایران می‌توانست در همه‌ی مسابقات از بازیکنانی همچون باباجانپور، زرین‌پور و مهدوی استفاده بیشتری کند تا تجربه و توانایی این بلندقامتان در بازی پایانی مقابل ایتالیا افزایش یابد .

کارشناس والیبال با اشاره به اینکه مهره‌های جایگزین سبب افزایش توانایی تیم می‌شود، اضافه کرد: شایسته سالاری در انتخاب بازیکنان جایگزین باید توجه جدی شود، زیرا بازیکنانی که از سن و سال بالای برخوردار هستند، توانایی‌ آنها می‌تواند به تیم کمک بسیاری کند.

ترکاشوند تاکید کرد: بازیکن سالاری نباید در تیم حکم فرما شود بلکه با شایسته سالاری، مهرهای موثر در تیم باقی بماند، بسیاری از والیبالیست‌های دنیا با سن بالا هم برای تیم خود موثر هستند، همانند بازیکن روسیه که تا سن 41 سالگی در حال حاضر با شایستگی برای تیم خود بازی می‌کند.

وی در پایان گفت: تیم ملی والیبال تورنمت‌های بین‌اللملی مناسبی داشتند که توانستند در اردوهای مختلف برون مرزی شرکت کنند و در این راستا امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای این بازیکنان مهیا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز