نمایندگان ایران در رقابت‌های جهانی عشایر برنزی شدند

۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۱۰:۴۴:۱۱
کد خبر: ۴۵۵۱۳۵
2 ورزشکار ایران در رقابت‌های جهانی عشایر که در قرقیزستان در حال برگزاری است، موفق به کسب 2 مدال برنز شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تا این مرحله از رقابتها، هادی وفایی در رشته چوب کشی در وزن مثبت 90 کیلوگرم و کامران رستمی در رشته قزاق گوراش (یکی از رشته‌های ورزش کشتی عشایر) در وزن به علاوه 90 کیلوگرم موفق به کسب دو مدال برنز شده اند.

رقابت‌های جهانی 2016 عشایر از روز شنبه 13 شهریور ماه به مدت 7 روز با حضور 40 کشور در 25 رشته در استان «ایسیک-کول» قرقیزستان در رشته‌هایی نظیر کشتی، مسابقه با اسب، تیراندازی با کمان و دیگر بازی‌های عشایری رایج در جهان در حال برگزاری است.

تیم ملی روستایی و عشایری کشورمان با مساعدت وزارت ورزش و جوانان برای نخستین بار در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کرده است.

در حاشیه رقابت‌های جهانی عشایر، رییس فدراسیون ورزش ها روستایی و عشایری کشورمان با مدیران ورزش کشور قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد.

غلامرضا جعفری ضمن دیدار با أمان کولف(از مسئولان ورزش قرقیزستان) و الماز بِک (مدیر دپارتمان ورزش ملی قرقیزستان) بر توسعه روابط بین ایران و قرقیزستان در حوزه ورزش روستایی و عشایری تاکید کرد.

وی هدف ایران از شرکت در این رقابت‌ها را آشنایی بیشتر با ورزشهای روستایی و عشایری کشور قرقیزستان و سایر ملل خواند و گفت: حضور ایران در رقابت‌های جهانی عشایر برای ورزشکارن کشورمان تجربیات ارزنده ای به همراه دارد که می تواند در اجرای بهتر رشته های بومی و محلی راه گشا باشد.

بازی‌های جهانی عشایر، یک رویداد ورزشی بین المللی است که عمدتا در میان کشورهای آسیایی انجام می شود و شرکت کنندگان اصلی این بازی ها از کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، روسیه، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، مغولستان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز