سفر معاون وزیر ورزش و جوانان به لرستان؛

هاشمی: ۲۳۲ پروژه نیمه‌تمام ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده است

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ - ۱۱:۳۱:۰۶
کد خبر: ۴۵۵۷۲۷
هاشمی: ۲۳۲ پروژه نیمه‌تمام ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده است
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان از واگذاری 232 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در سطح کشور برای تکمیل به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیدمناف هاشمی در مراسم افتتاح سالن باستانی "علی‌حیدر فتحیان‌فرد" شهرستان دلفان استان لرستان اظهار کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری در ورزش باعث پایداری اقتصاد و نظام خواهد شد و به همین خاطر در کشور متناسب با ظرفیت‌ها در حوزه ورزش برای توسعه زیرساخت‌ها تلاش‌های زیادی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط تحریم و اوضاع بد اقتصادی دولت، باعث شده نتوانیم آن‌گونه که شایسته است در توسعه زیرساخت‌ها و سایر قسمت‌های ورزش هزینه آنچنانی کنیم ولی دولت سیاست‌هایی را ابلاغ کرده که به ما کمک می‌کند، امکانات خودمان را به وسیله بخش خصوصی، هیأت‌ها و نهادهای وابسته به ورزش فعال کنیم.

هاشمی با اشاره به مشکلات حوزه ورزش لرستان، تصریح کرد: در حد مقدورات برای رفع مشکل‌ها کمک خواهیم کرد ولی واقعیت این است که توان در سطح استان بیشتر از ستاد بوده و اگر برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بخش خصوصی توانمند وجود داشته باشد، استقبال می‌کنیم و متناسب با هزینه‌ برای تکمیل پروژه‌ها، چندین سال با حفظ مالکیت ورزش، بخش خصوصی می‌تواند بهره‌برداری کند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه سالن‌های چندمنظوره، استخر و... کاملاً برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: 232 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در سطح کشور به بخش خصوصی واگذار شده که کددار بودجه‌ای بوده‌اند و در برخی از استان‌ها مثل فارس 50 پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند و امیدواریم در لرستان نیز این کار اجرا شود.

وی تأکید کرد: این کار چند معنا دارد؛ هم باعث فعال شدن بخش خصوصی و اشتغال می‌شود و هم فعالیت مسئولان محلی و مدیران ستادی که سیاست‌های دولت را در زمان تحریم دنبال می‌کنند، قابل تقدیر است.

هاشمی یادآور شد: در گذشته خیرین ورزشی از شروع تا تکمیل پروژه کار را انجام می‌دادند اما الان شرایطی فراهم شده که می‌توانند پروژه‌هایی با 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی را تحویل بگیرند و تکمیل کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: ورزش بزرگ‌ترین دشمن آسیب‌های اجتماعی است که متأسفانه کمترین توجه به آن شده و امیدواریم با توجه به سیاست‌های دولت و تأکیدات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به این امر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز