آلمان ۷۳ - برزیل ۶۱

بسکتبال با ویلچر ایران از صعود به مرحله بعد بازماند/ شانس کوچک «آقا کوچکی» برباد رفت!

۱۳۹۵/۰۶/۲۳ - ۰۶:۱۰:۰۷
کد خبر: ۴۵۶۲۳۸
بسکتبال با ویلچر ایران از صعود به مرحله بعد بازماند/ شانس کوچک «آقا کوچکی» برباد رفت!
تیم بسکتبال باویلچر کشورمان با شکست برزیل مقابل آلمان از صعود به دور بعد پارالمپیک بازماند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، تیم‌های ملی بسکتبال با ولیچر برزیل و آلمان در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی بسکتبال با ویلچر پارالمپیک ریو ، ساعت 5:15 بامداد امروز در سالن المپیک آرنای ریو مقابل یکدیگر قرار گرفتند .

از آنجا که در صورت پیروزی میزبان مقابل آلمان، تیم کشورمان به مرحله بعد راه می‌یافت این دیدار برای تیم ایران بسیار حساس بود. 

آلمان بازی را بسیار خوب آغاز کرد و جان هالر، نخستین 2 امتیازی این تیم را دشت کرد. لئوناردو دی ماریندا این توپ را پاسخ داد اما در ادامه کوارتر نخست ژرمن‌ها حاکم میدان شدند تا در پایان 10 دقیقه اول به برتری 15 بر 8 برسند. 

کوارتر دوم با رقابت شانه به شانه 2 تیم همراه شد اما این برزیلی‌ها بودند که به برتری خفیف 19 بر 18 رسیدند تا آلمان با برتری 33 بر 27 برنده به رختکن برود. 

آغاز نیمه دوم با امتیازآوری توماس بومه برای آلمان‌ها توام شد. درخشش این بازیکن در کنار آندره بینکه کار میزبان را گره زد تا نماینده اروپا در پایان این کوارتر هم 21 بر 18 به برتری برسد. 

برزیلی‌ها کوارتر چهارم را متفاوت آغاز کردند و با چند امتیاز پیاپی‌ای که از حریف گرفتند تا فاصله 4 امتیازی آلمان پیش رفتند اما درخشش بازیکنان با تجربه آلمانی به ویژه جان هالر، باعث شد این تیم به خوبی از پس مدیریت بازی برآید و با جبران امتیازات از دست رفته، 18 بر 16 هم از میزبان پیش بیفتد. زمان استراحتی هم که کادرفنی برزیل درخواست کرد بی نتیجه بود و آلمان با پرتاب آزاد هالر به امتیاز 19 در این کوارتر رسید و این دیدار سرانجام 73 بر 61 به سود آلمان به پایان رسید. 

به این ترتیب آلمان با 7 امتیاز از 5 بازی در جایگاه چهارم گروه B قرار گرفت و تیم ایران با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در رتبه پنجم ایستاد تا از صعود به مرحله دوم بازماند. 

این در حالی بود که شاگردان عباس آقاکوچکی در روز نخست مقابل آلمان به برتری رسیده بودند. 

غیر از آلمان، تیم‌های برزیل، آمریکا و بریتانیا هم از این گروه جواز صعود به مرحله بعد را کسب کردند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز