هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

استقلال-ذوب‌آهن؛ مچ‌اندازی یحیی و علیمنصور/ قاتل به سید رسید!

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۰:۳۳:۱۴
کد خبر: ۴۵۸۹۵۳
استقلال-ذوب‌آهن؛ مچ‌اندازی یحیی و علیمنصور/ قاتل به سید رسید!
استقلال از 6 بازی قبلی خود تنها چهار امتیاز کسب کرده و آبی پوشان هنوز طعم برد را نچشیده اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم های فوتبال استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان فردا شب در هفته هفتم رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. این بازی برای دو تیم از جهات بسیاری حائز اهمیت است و علیرضا منصوریان و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربیان استقلال و ذوب آهن به دنبال کسب بهترین نتیجه هستند تا بتوانند شرایط خود را در جدول کمی بهبود ببخشند.

استقلال از 6 بازی قبلی خود تنها چهار امتیاز کسب کرده و آبی پوشان هنوز طعم برد در لیگ برتر را نچشیده اند. شاگردان منصوریان هفته قبل در دربی سرخابی های پایتخت یک امتیاز از رقیب دیرینه خود گرفتند و این بار به دنبال این هستند تا بتوانند ذوب آهن را شکست بدهند. آخرین بار استقلال 1512 روز قبل توانست ذوب آهن را در لیگ برتر شکست بدهد.

در طرف مقابل شاگردان گل محمدی از 6 بازی، 6 امتیاز گرفته اند و تقریبا شرایط مشابه ای با تیم آبی پوش پایتخت دارند.  ذوب آهن هفته قبل در خانه مغلوب تراکتورسازی شد و برای جبران ناکامی خود به دیدار استقلال می رود تا بتواند جبران مافات کند.

گل محمدی روی نیمکت هیچ تیمی برابر استقلال شکست نخورده است. او روی نیمکت ذوب آهن، بازی رفت لیگ پانزدهم را در تهران با نتیجه 2 بر صفر از استقلال مظلومی برد و در بازی برگشت مساوی کرد. با همین ذوب آهن، بازی رفت لیگ چهاردهم را با نتیجه 2 بر یک از استقلال قلعه نویی در فولادشهر برد و در بازی برگشت به تساوی یک بر یک در آزادی رسید. روی نیمکت نفت در بازی رفت لیگ سیزدهم مساوی کرد ولی بازی برگشت را با گل رضا نوروزی در آزادی برد.

در دربی برگشت لیگ دوازدهم هم گل محمدی سرمربی پرسپولیس بود و تیمش ترمز استقلال را که قهرمان هم شد، کشید. او 2 بار هم در جام حذفی برابر استقلال به عنوان سرمربی ذوب آهن قرار گرفته و هر دو بار در ضربات پنالتی برنده شده است. مرتبه اول در یک چهارم نهایی دو سال قبل در فولادشهر استقلال قلعه نویی را برد و مرتبه دوم، فصل قبل که استقلال مظلومی را در فینال و در خرمشهر شکست داد.

منصوریان 5 بار برابر گل محمدی در لیگ برتر قرار گرفته است شامل 2 باخت در لیگ برتر، 2 مساوی در لیگ برتر و یک باخت در جام حذفی. دو سال قبل، گل محمدی و منصوریان در فینال جام حذفی به مصاف هم رفتند که ذوب آهن در تهران 3 بر یک نفت را برد و قهرمان شد. در لیگ های چهاردهم و پانزدهم، منصوریان دو بار برابر گل محمدی به تساوی بدون گل رسیده ولی دو بار دیگر را باخته است؛ یک بار با نتیجه عجیب و غریب 5 بر 3 و دیگری را با نتیجه یک بر صفر.

در میان بازیکنان هم مهدی رجب زاده از دوئل با استقلال خاطرات خوبی دارد. او با پیراهن فجر و ذوب آهن در تاریخ لیگ برتر 7 بار دروازه آبی ها را باز کرده است و بسان رسول خطیبی و رضا نوروزی، گربه سیاه این تیم به حساب می آید. از این 7 گل، 4 گل وارد دروازه مهدی رحمتی شده است. استقلال در هفته سوم این فصل با اولین قاتلش یعنی رضا نوروزی دیدار کرد و دروازه اش را توسط این بازیکن برای چندمین بار باز شده دید و رجب زاده هم تلاش می کند تا تعداد گل های خود را برابر استقلال و رحمتی افزایش بدهد.

همچنین کاوه رضایی مهاجم استقلال مقاب تیم سابقش قرار می گیرد و تقابلش با محمدرشید مظاهری می تواند اتفاقات جالب توجهی را برای هواداران فوتبال رقم بزند. ضمن اینکه جری ریکاردو بنگستون مهاجم هندوراسی ذوب آهن که سابقه گلزنی به استقلال و رحمتی را در دربی سرخابی ها دارد، می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

دیدار دو تیم از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد.

/خبرنگار: فرشاد جعفری/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز