باشگاه های ایران به بزرگسالان اهمیت می دهند

روشن ضمیر: پتانسیل ها نشان دهنده آینده خوب برای فوتبال ایران است

۱۳۹۵/۰۷/۰۱ - ۱۳:۵۶:۳۸
کد خبر: ۴۶۰۱۴۷
روشن ضمیر: پتانسیل ها نشان دهنده آینده خوب برای فوتبال ایران است
مدرس فیفا پس از حضور در سه استان و برگزاری دوره های توجیهی مربیگری فوتبال پایه، پرورش استعدادهای بالقوه کشورمان را مهم دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمود روشن ضمیر،  مدرس فدراسیون فوتبال آلمان و فیفا گفت: در راستای توسعه فوتبال پایه، تاکنون در 16 استان دوره های توجیهی و آموزشی برای مربیان فوتبال پایه برگزار کرده ایم.

وی  افزود: در این کلاس ها روش استاندارد جهانی برای مربی گری فوتبال پایه آموزش داده می شود. در روش جدید مربی گری فوتبال پایه تنها آموزش فوتبال کافی نیست، یک مربی باید به عنوان روانشناس، معلم و حتی گاهی نقش پدر را برای بازیکنان ایفا کند و خودش نیز در کارهای عملی نمونه باشد. مربی گری در فوتبال پایه بسیار مشکل تر از سطوح بالاتر است.
 
روشن ضمیر بیان کرد: امسال این کلاسهای توجیهی سه روزه تئوری و عملی را از 15 شهریور 95 و از شهر سمنان آغاز کردیم. شهرهای گلستان و خراسان شمالی نیز مقصد بعدی ما بوده و امیدواریم که از سال آینده نیز در استان های بیشتری فعالیت خود را ادامه دهیم. طبیعتاً در استان هایی که تیم های لیگ برتری داشتند، تجربه مربیان حاضر در این دوره های توجیهی بسیار بیشتر بوده و آنها دید بهتری نسبت به موضوع داشتند. از طرفی در استان هایی که تیم لیگ برتری نداشتند، شاهد حضور مربیان بسیار با انگیزه و منظمی بودیم که عشق و علاقه آنان برای یادگیری انگیزه من برای آموزش را دوچندان می کرد.  
 
مدرس فدراسیون فوتبال آلمان گفت: باشگاه های ما بیشتر به تیم های بزرگسالان خود اهمیت می دهند و این دید اشتباهی است. سرمایه ما فوتبال پایه است. باید در این مقطع سرمایه گذاری انجام شود تا بتوانیم در آینده فوتبالیست های خوبی داشته باشیم. ما بازیکنان بسیار خوبی در ایران داریم که در درجه اول باید از مربیان با تجربه و آشنا با دانش روز برای پرورش آنان استفاده کنیم. اگر باشگاه ها بخواهند فقط به تیم های اول خود بپردازند، آینده خوبی نه تنها برای باشگاه خود، بلکه برای تیم ملی و کشورمان نخواهند داشت. 
 
روشن ضمیر یادآور شد: از لحاظ پتانسیل ها به هیچ وجه از چین و کره جنوبی کمتر نیستم، همچنین از لحاظ تکنیک نیز کمتر از اروپایی ها نیستم. ولی فوتبال فقط تکنیک و پتانسیل نیست. همه اینها در کنار امکانات مناسب به مدیریت صحیح و همچنین نظم و ترتیب نیاز دارد. 
 
وی در پایان گفت: از فدراسیون فوتبال ایران و کمیته آموزش به دلیل تمام حمایت هایشان از فوتبال پایه تشکر و قدردانی می کنم. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز