جایزه پای طلایی ۲۰۱۶ سومین فرد تاثیرگذار؛

کاسیاس قهرمانان زندگی خود را اعلام کرد

۱۳۹۵/۰۷/۲۳ - ۱۶:۲۶:۰۰
کد خبر: ۴۶۸۷۹۰
کاسیاس قهرمانان زندگی خود را اعلام کرد
دروازه‌بان تیم پورتو دروازه‌بانان تاثیر گذار زندگی خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ایکر کاسیاس فرناندز، دروازه‌بان پورتو، پنج دروازه بانی که بیشترین تأثیر را در کارنامه حرفه ای او داشته اند، معرفی کرد.

او موفق شده به همراه تیم ملی فوتبال اسپانیا قهرمان جام جهانی فوتبال شود. وی با بازوبند کاپیتانی، تیم ملی کشورش را به سوی قهرمانی در جام ملت‌های اروپا رهنمود کرد تا تیم ملی اسپانیا، بعد از ۴۴ سال بتواند قهرمان این رقابت‌ها شود.

وی با ۱۴۳ بازی برای اسپانیا رکورددار بیشترین بازی ملی برای کشورش است.  پنج بار در پنج سال پیاپی بهترین دروازه‌بان جهان از نگاه فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال شده است. وی تاکنون دوبار نامزد بهترین بازیکن سال اروپا شده است. در پایان سال ۲۰۰۹ نیز، برای سومین بار در تیم منتخب سال اروپا قرار گرفت. از ژوئیه سال ۲۰۱۰ ایکر به جمع بازیکنانی پیوسته است که توانسته تمام افتخارات ملی و باشگاهی را کسب کند.

در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز، کاسیاس به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد. در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۴، وی توانست دستکش طلای برترین دروازبان قرن ۲۱ را تصاحب کند.

با قهرمان شدن رئال مادرید در جام باشگاه‌های جهان در دسامبر ۲۰۱۴، ایکر کاسیاس به یک رکورد منحصر به فرد دست یافت. کاسیاس در هفتصدمین بازی خود با پیراهن رئال مادرید، به یک افتخار دیگر نایل شد و با بالای سر بردن جام جهانی باشگاه‌ها به اولین بازیکنی در تاریخ بدل می‌شد که به عنوان کاپیتان به تمام افتخارات موجود در سطح باشگاهی و ملی دست یافته است. کاسیاس با رئال، فاتح لیگ قهرمانان، لالیگا، کوپا دل ری، سوپرجام اروپا و اسپانیا و جام بین قاره‌ای شده و با تیم ملی اسپانیا نیز جام جهانی و جام ملت‌های اروپا را فتح کرده است.

وی درباره 5 دروازه‌بانی که در زندگی وی تاثیر داشتند اعلام کرد و گفت: دروازه بان شماره ۱ من اشمایکل است چون وقتی بچه بودم او الگوی من بود و قهرمانی او همراه با دانمارک در یورو ۱۹۹۲ را به یاد می آورم؛ او تورنمنتی منحصر به فرد داشت. شماره ۲ آرکوندا است. او نقطه مرجع دروازه بانی برای نسل پیش از ما بود و همه از تماشای بازی های او لذت می بردند. آنها در بازی های او چیزی در مورد بازی من می دیدند.

وی ادامه داد: نفر سوم جیانلوئیجی بوفون است، چرا که از گذشته تا حال، یک دروازه بان پر شور بوده و هست - و ۲۰ سال در سطح اول فوتبال دنیا بازی کرده و واکنش هایی باور نکردنی داشته و یک متخصص با تجربه است... او یک دوست و رقیب فوق العاده است. نفر چهارم، اولیور کان است. یک دروازه بان آلمانی فوق العاده، که بسیار با شخصیت، شجاع، و با تعصب بود. برای من، او هم یکی از دروازه بان های منحصر به فرد و فوق العاده است.

کاسیاس در پایان گفت:  ویکتور والدز را به عنوان نفر پنجم انتخاب می کنم چون برای باشگاهی مثل بارسلونا یک نقطه مرجع بوده است - او رقیبی نمونه و حرفه ای بود و کسی است که به دستاورد های بزرگی رسید که عملاً رسیدن به آنها غیرممکن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز