تا رسیدن به یک وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم

احمدی: اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم، باید به گفتمان‌سازی اهمیت ویژه‌ای بدهیم

۱۳۹۵/۰۷/۲۵ - ۰۹:۲۶:۴۱
کد خبر: ۴۶۹۴۵۹
معاون فرهنگی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: اقتصاد ملی و مقاومتی به وجود نمی آید مگر با گفتمان در بخش های مدیریتی.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سمپوزیوم ملی اقتصاد مقاومتی در ورزش اقدام و عمل با حضور احمدی و هاشمی معاونین وزیر ورزش و جوانان در محل آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

دکتر احمدی معاون فرهنگی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با حضور در سمپوزیوم اقتصاد مقاومتی ورزش اظهار داشت: خوشحالیم در جمع صاحب نظران فرصتی فراهم شد که درباره موضوع مهمی که همان اقتصاد مقاومتی است صحبت کنیم.تشکر می کنم از تمام استادان و صاحب نظرانی که ما را در این جلسه همراهی می کنند برای گفتمان و جمع بندی که بتوانیم بهترین راه را برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در ورزش به کار بگیریم.این سمپوزیوم با یاری بخش پژوهش وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: اقتصاد ملی و مقاومتی به وجود نمی آید مگر با گفتمان در بخش های مدیریتی، ما می توانیم 5 ویژگی را برای اقتصاد مقاومتی لحاظ کنیم:
1-عزم جدی برای اقتصاد مقاومتی 
2-تدوین سیاست ها و برنامه ها 
3-نظارت 
4-رفع موانع فعالان اقتصادی
5-گفتمان سازی

هر کدام از این ها اهمیت و ویژگی خود را دارد، ما اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید به گفتمان سازی اهمیت ویژه ای دهیم.

احمدی تصریح کرد: ما نمی توانیم حرف از اقتصاد مقاومتی بزنیم ولی الگوی ما همان الگوی های گذشته باشد و به ظرفیت های داخلی توجه نکنیم.مهمترین بحث این است که نباید به اقتصاد دولتی تکیه کنیم. مهمترین هدف ما این است که موضوع اقتصاد ملی و مقاومتی را در بخش ورزش در بین نخبگان جا بیندازیم و از طریق نخبگان در بین آحاد جامعه نفوذ کنیم.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم در موفقیت ورزش قهرمانی و حرفه ای تأمین منابع و هزینه هاست، امروزه تامین منابع فدراسیون ها و باشگاه ها به دغدغه ای جدی تبدیل شده است که اگر بتوانیم در بحث اقتصاد مقاومتی به خوبی کار کنیم و از منابع خصوصی استفاده کنیم می توانیم این مشکلات را حل نماییم.متأسفانه بعد از چند سال در برخی از رشته ها که لیگ آنها حرفه ای است آن فدراسیون ها با تأمین منابع مشکل دارند و اگر اسپانسرها را بتوانیم به خوبی جذب کنیم این موانع برطرف خواهد شد.

احمدی افزود: در برنامه ششم توسعه هدفی که دنبال می کنیم این است که این مشکلات حل شود و وابستگی به منابع دولتی کم شود.در دو سال گذشته برای دستیابی به این موضوع وزیر ورزش و جوانان و دیگر معاونین اقدامات بسیار زیادی را انجام دادند، هر چند که ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به یک وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز