گودرزی اقدامات ارزنده‌ای را انجام داد؛

محمودی: سلطانی‌فر از طلایی‌ترین دوره ورزش ایران می‌آید/ برای اعتلای ورزش باید از افراد مورد وثوق جامعه استفاده کرد

۱۳۹۵/۰۸/۰۳ - ۱۰:۴۲:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۲۱۹
بازیکن پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: زیرساخت‌های فیزیکی و غیرفیزیکی را که در این سه سال نتوانسته‌ایم به دلیل وضعیت بد اقتصادی دولت زیاد به آن بپردازیم باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، بهنام محمودی کاپیتان و بازیکن باسابقه تیم ملی والیبال ایران درخصوص معرفی مسعود سلطانی‌فر از سوی دولت جهت تصدی بر وزارت ورزش و جوانان صحبت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به انتخاب سلطانی‌فر از سوی دولت برای احراز پست وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ابتدا باید از زحمات دکتر گودرزی صمیمانه تشکر کنم که در این سه سالی که به عنوان وزیر ورزش در خدمت جامعه ورزش کشور بودند زحمات بسیاری را کشیدند و اقدامات ارزنده‌ای را انجام دادند. قاعدتا در بعضی از قسمت‌ها توقعات برآورده نشد و این موضوع به خاطر این است که زیر ساخت ورزش ما هنوز آماده نیست.

محمودی افزود: دولتمردان ما چیزی که باید در نظر داشته باشند این است که در بلند مدت برای ورزش برنامه‌ریزی کنند و با اختصاص بودجه کافی به این بخش مهم باعث شوند که زیرساخت ورزش بهبود پیدا کند و روبه پیشرفت قدم بگذاریم. زیرساخت‌های فیزیکی و غیرفیزیکی را که در این سه سال نتوانسته‌ایم به دلیل وضعیت بد اقتصادی دولت زیاد به آن بپردازیم باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. طبیعتا اگر می‌خواهیم با یک برنامه‌ریزی بلندمدت به جایگاه خوبی در ورزش دست پیدا کنیم لازمه آن زمان مناسبی است که در اختیار وزیر ورزش قرار خواهد گرفت که باید برای آبادانی ورزش چهار تا هشت سال فرصت داد.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران ادامه داد:  سلطانی‌فر در بدنه سازمان تربیت بدنی قرار داشته که طلایی‌ترین دوره ورزش ما که زمینه‌های رشد پایه‌گذاری شد به آن دوران برمی‌گردد. قطعا کسی با این تجارب الان نیز می‌تواند به کار وزارت ورزش و جوانان بیاید و تجربه‌های خود را در خدمت ورزش قرار دهد. رشدی که در ورزش در زمان قائم‌مقامی ایشان در سازمان تربیت‌بدنی حاصل شد در این دوره و با آمدن دوباره وی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به زحماتی که دکتر گودرزی در زمان تصدی‌گری خودشان در ورزش داشتند ولی کارشناسانی که در کنار ایشان قرار گرفته بودند بیشتر به یکی دو رشته توجه وافری داشتند. با تمام احترامی که برای قهرمانان و اهالی کشتی قائل هستم ولی باید عنوان کنم که قطعا کارشناسان کشتی نمی‌توانند هیچ‌گاه برای رشته‌ای مانند والیبال و فوتبال اظهارنظر کنند و تصمیمی اتخاذ نمایند.

ملی‌پوش سابق ایران با اشاره به این موضوع که اگر سلطانی‌فر از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد باید از کارشناسان خبره‌تری استفاده کند، اظهار کرد: با توجه به شناختی که از تجارب مدیریتی و عملکردی سلطانی‌فر دارم امیدوارم همچون گذشته که از بهترین افراد و ابزار برای پیشبرد کارها استفاده کرده در این منصب نیز با استفاده از افراد مورد وثوق جامعه ورزش برای اعتلای ورزش تلاش کند. افرادی باید در کنار وزیر ورزش قرار بگیرند که علاقه‌مند و از جنس ورزش باشند و به خوبی به مدیریت تمامی رشته‌ها اشراف داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم در بحث استعدادیابی همانطور که در این سه سال کارهای خوبی انجام گرفته، اقدامات ارزشمندی را صورت بدهیم و از تمامی ظرفیت‌ها به خوبی بهره بگیریم قطعا شاهد شکوفایی ورزش و جامعه ورزش خواهیم بود. دولتمردان ما باید بیشتر در این بخش سرمایه‌گذاری کنند چون بها دادن به این موضوع باعث خواهد شد که خیلی از مشکلات جامعه کاهش پیدا کند و در سلامتی نیز تاثیر مستقیم دارد.

محمودی در پایان درخصوص اینکه باید وزیر ورزش بیشتر وقت خود را در اختیار مقوله ورزش بگذارد، خاطرنشان ساخت: اگر بتوانیم وزارت ورزش و جوانان را از هم تفکیک کنیم این فرصت پیش خواهد آمد که وزیر پیشنهادی دولت وقت کافی برای رسیدگی به امور ورزش را داشته باشد. جوانان قطعا خود یک موضوع جداگانه است که به اشتباه این دو موضوع باهم ادغام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز